Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jark26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lut 03, 2007 17:51
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem

Post autor: jark26 » pt mar 30, 2007 22:52

panowie mam pytanie niedawno gośc mi wymieniał rozrząd i wartało by ustawic kąt wtrysków
jakie powinny byc parametry i jak to zrobic ma koleś vaga ale nie wie jak sie za to zabrać żeby nic nie popsuć coś musi być nie tak bo jak zimny to pali od strzała a jak rozgrzany to trza pochełtać może ktoś zna speca co by mi to zrobił z okolic sandomierza albo ostrowca świętokrzyskiego i ile to mniej więcej kosztuje
Ostatnio zmieniony pt mar 30, 2007 22:55 przez jark26, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » sob mar 31, 2007 00:21

VAG 01->04->000
2ga pozycja od lewej - zakres między 49 a 52 będzie idealnym ustawieniem kąta wtrysku



jark26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lut 03, 2007 17:51
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: jark26 » ndz kwie 01, 2007 12:59

troche pogrzebałem w stercie postów i załączam link może komuś sie przyda są tam tabele aut

http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_Main.html



daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » ndz kwie 01, 2007 14:15

Kolego problem trudnego palenia jak cieply to nie kont wtrysku tylko mapy startowe a jak jeszcze dochodzi akumulator starawy to tak jest. Borykaja sie z tym wszyscy posiadacze MK4 do 2002 roku!

Ale latwo to mozesz zmienic zmieniajac mapy!
pozdrawiam daro :okej:


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

jark26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lut 03, 2007 17:51
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: jark26 » ndz kwie 01, 2007 15:31

dzięki ale kto może mi to zrobić bo aso to za duży koszt dobrze by było z woj świętokrzyskiego kumpel ma vaga i czy te mapy jest łatwo zmienić i jak może jest jakaś instrukcja
dzięki



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » ndz kwie 01, 2007 17:17

jark26 pisze:dzięki ale kto może mi to zrobić bo aso to za duży koszt dobrze by było z woj świętokrzyskiego kumpel ma vaga i czy te mapy jest łatwo zmienić i jak może jest jakaś instrukcja
dzięki
tego nie robi sie na vagu - trzeba pogrzebac w programie-jakbys był na terenie dolnego slaska to odezwij sie - mam mozliwośc tego skorygowania ->priv


www.vagtune.pl tel. 502730289

jark26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lut 03, 2007 17:51
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: jark26 » ndz kwie 01, 2007 17:42

mirass,
dzięki dane zapisałem ale troche mam kawałek jak nie znajde kogoś bliżej to sie odezwę



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn kwie 02, 2007 22:58

jark26 pisze:mirass,
dzięki dane zapisałem ale troche mam kawałek jak nie znajde kogoś bliżej to sie odezwę

no kawałek jest..o ile z kątem wtrysku porządniejszy zakład nie będzie miał problemów o tyle z modyfikacją mapy tak...

pozdro


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » śr paź 31, 2007 23:04

Odgrzebuje temat, po podpięciu vaga wyskakuje mi taki bład którego nie idzie skasować:
17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
P1248 - 35-10 - - - Intermittent
Obrazek

pozycja 2 z tego co wyczytałem na forum powinna się zawierać miedzy 45-52
rozrząd - wał z wałkiem rozrządu dziś sprawdziłem i jest ok zostaje więc korekta kąta na pompie. I teraz pytanie do osób które to robiły - po popuszczeniu tych 3 śrub i załozeniu klucza na dużą nakrętke w którym kierunku w moim przypadku mam przesunąć klucz lewo/prawo aby zbliżyć się do prawidłowej wartości kąta.

Obrazek

I na koniec jeszcze jedno pytanie - co jeśli skonczy się zakres regulacji na tych eliptycznych otworach a kąt dalej nie będzie odpowiedni?

----------------

Dziś pomęczyłem się troche z ustawieniem właściwego kąta - mały opis:

- przed popuszczeniem tych 3 śrub (klucz13) sprawdzamy dokładnie ich położenie (najlepiej po tej szczelinie zaznaczonej na zielono)

- po popuszczeniu śrub zakładamy klucz22 na centralną nakrętke i bardzo bardzo delikatnie przestawimy w odpowiednim kierunku (w moim przypadku przestawienie z 136 na 52 rozmiar szczeliny zmienił się ok 0.5mm

- i teraz kierunki - kręcąc kluczem w lewo wartości kąta się zmniejszają, kręcąc w prawo zwiększaj się.
Ostatnio zmieniony sob lis 03, 2007 21:49 przez korfanty, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » wt lip 29, 2008 10:19

U mnie kąt wtrysku waha się w granicach 65-67 na VAG-u. Korygować to czy zostawić ?????



Tyfus500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw paź 30, 2008 11:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tyfus500 » ndz sty 18, 2009 10:30

Korfanty a jak obracałeś kołem pompy o te 0,5mm to należy rozumieć że obracałeś całym rozrządem no bo na tym kole jest przecież pasek rozrządu. Napisz czy dobrze rozumiem bo chcę się za to wziąć ale nie chciałbym czegoś pogorszyć przez moją niewiedzę. Dodam tylko że obecnie kąt wtrysku u mnie to 79 i na wykresie Vag punkt jest minimalnie poza polem tolerancji (wtrysk jest lekko opóźniony). Nie wiem czy jest konieczność ustawiania ale jeżeli nie byłoby to trudne to bym spróbował.



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » ndz sty 18, 2009 15:37

Tyfus500 pisze:Korfanty a jak obracałeś kołem pompy o te 0,5mm to należy rozumieć że obracałeś całym rozrządem no bo na tym kole jest przecież pasek rozrządu. Napisz czy dobrze rozumiem bo chcę się za to wziąć ale nie chciałbym czegoś pogorszyć przez moją niewiedzę. Dodam tylko że obecnie kąt wtrysku u mnie to 79 i na wykresie Vag punkt jest minimalnie poza polem tolerancji (wtrysk jest lekko opóźniony). Nie wiem czy jest konieczność ustawiania ale jeżeli nie byłoby to trudne to bym spróbował.
Nie koło stoi w miejscu po poluzowaniu tych 3 śrub, jak będziesz robił to zanim popuścisz wszystkie wykręć jedną całkiem bez popuszczania pozostałych, i zobacz jak jest zakończona - na forum jest gdzieś opisane że stary typ śrub trzeba zastąpić nowym bo się lubiły popuszczać - już nie pamiętam dokładnie ale jak są zakończone stożkiem to trzeba je wymienić na płaskie (niech mnie ktoś poprawi jeśli jest odwrotnie)



Tyfus500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw paź 30, 2008 11:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tyfus500 » ndz sty 18, 2009 16:25

No tak teraz kumam czyli koło pozostanie w miejscu tylko ten trzpień czy też wałek pompy muszę obrócić kluczem. Dzięki za to pojaśnienie a co do śrub to rzeczywiście gdzieś na forum była o tym mowa że powinno sie je wymienic po każdym rozkręceniu.



Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: korfanty » pt lut 20, 2009 20:42

Znalazłem zdjęcie w przyszłości się może przydać

Obrazek

Uwaga:
Typ A: wymienić śruby.
Typ B: śruby mogą być nadal używane



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości