Jak wymienić przegub zewnętrzny w golfie 3??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Jak wymienić przegub zewnętrzny w golfie 3??

Postprzez Damian434 » Wt mar 06, 2007 19:05

Chciałbym wymienić przegub w swoim golfie 3,ale nie wiem jak się za to zabrać...
Damian
Damian434
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt mar 06, 2007 12:53
Lokalizacja: Szczecin
Online: 0s

Postprzez jhosef » Wt mar 06, 2007 19:46

Luzujesz przegub kluczem nasadowym chyba 32 tą śrubę.
zdjęcie zapożyczone.

Obrazek

POdnosisz samochód i odkręcasz śrubę mocyjącą sworzeń dolny w zwrotnicy. Sciągasz zwrotnicę ze sworznia. Wyciągasz przegób ze zwrotnicy. Przegób jest zamontowany na półosi na zatrzask więc trzeba go zbić.
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 227d 6h 38m
Pomógł: 670
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

Postprzez vwarek » Wt mar 06, 2007 19:50

jhosef napisał(a):Przegób jest zamontowany na półosi na zatrzask więc trzeba go zbić.

Najlepiej gumowym młotkiem, jeśli zwykłym to przez kawałek klocka.
The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Online: 24d 7h 16m
Pomógł: 170
Auto: Trojka GTI Edition
Silnik: 2E

Postprzez miś fazi » Wt mar 06, 2007 20:20

odkręcasz kluczem 30 śrube koła , tylko jak samochód stoi na kołach bo śruba jest bardzo mocno dokręcona , następnie wybijasz sworzeń wachacza , dolny , potem odchylasz całą kolumne resorującą i jak wyjmiesz krótką półośke z łożyska piasty to zbijasz go młotkiem mozńa żelaznym bo i tak będziesz go wymieniał , składasz w kolejności odwrotnej , tylko pamiętaj dokręć srube bardzo mocno

[ Dodano: 06 Mar 2007 19:25 ]
zapomniałem ze musisz jeszcze wybić końcówke drązka kierowniczego bo inaczej nie odchylisz kolumny , można demontować to inaczej ale najpierw musiałbyś odkęcić przegub wewnętrzny ten od skrzyni , potem śrube koła , i wtedy odchylasz całą półośke koło skrzyni i wyciągasz całą półoś
miś fazi
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 9d 7h 41m
Pomógł: 1483
Auto: golf
Silnik: ADZ

Postprzez greg » Wt mar 06, 2007 20:40

dziwne że nikt nie napisał ze jak będziesz naparzał w przegub z półosią przykręconą do auta to ci się przegub wewnętrzny moze rozlecieć,a wtedy będzi enie fajnie - wiec
zapomniałem ze musisz jeszcze wybić końcówke drązka kierowniczego bo inaczej nie odchylisz kolumny , można demontować to inaczej ale najpierw musiałbyś odkęcić przegub wewnętrzny ten od skrzyni , potem śrube koła , i wtedy odchylasz całą półośke koło skrzyni i wyciągasz całą półoś
tylko ja bym dodał że powinieneś łądnie np reklamówką i drutem obwiazać przegub wewnętrzny tak zeby zabezpieczyć przed rozleceniem się - bo inaczej masz przesr..... potem w imadło półoś i można ładnie przywalic żeby zbić przegub zewnętrzny - to tyle z mojej strony - pracy z młotkiem w przegub z zzamontowaną półosią do skrzyni ja osobiscie nie polecam - ja w imadle miałem co robić
greg
 

Postprzez Szosownik » Wt mar 06, 2007 20:44

greg napisał(a):dziwne że nikt nie napisał ze jak będziesz naparzał w przegub z półosią przykręconą do auta to ci się przegub wewnętrzny moze rozlecieć,a wtedy będzi enie fajnie - wiec
zapomniałem ze musisz jeszcze wybić końcówke drązka kierowniczego bo inaczej nie odchylisz kolumny , można demontować to inaczej ale najpierw musiałbyś odkęcić przegub wewnętrzny ten od skrzyni , potem śrube koła , i wtedy odchylasz całą półośke koło skrzyni i wyciągasz całą półoś
tylko ja bym dodał że powinieneś łądnie np reklamówką i drutem obwiazać przegub wewnętrzny tak zeby zabezpieczyć przed rozleceniem się - bo inaczej masz przesr..... potem w imadło półoś i można ładnie przywalic żeby zbić przegub zewnętrzny - to tyle z mojej strony - pracy z młotkiem w przegub z zzamontowaną półosią do skrzyni ja osobiscie nie polecam - ja w imadle miałem co robić


Kolega ma racje :bajer:
mi sie kiedyś rozleciał przegub wewnętrzny bo nie umiejętnie to robiłem
składanie jego zajęło mi cały dzień
bo kulki się rozleciały a złożyć to nie jest łatwo
Szosownik
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
 
Dołączył(a): So lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Kadzidło
Online: 3d 14h 26m
Pomógł: 164
Auto: VW Polo III 2002
Silnik: TDI

Postprzez jhosef » Wt mar 06, 2007 20:49

Szosownik napisał(a):złożyć to nie jest łatwo

nie miałem problemów ze złożeniem tego. Minutka i złożone:)
Golf Mk2 Match Polo 9N3 VW Up!
Kupię lewy próg plastikowy do Golfa mk2
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 227d 6h 38m
Pomógł: 670
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

Postprzez Paweł Marek » Wt mar 06, 2007 20:49

Szosownik napisał(a):bo kulki się rozleciały a złożyć to nie jest łatwo

kiedyś wymieniałem osłonę przegubu u mechanika, on go rozebrał żeby dokładnie umyć. Potem dał mi wszystko do ręki żebym składał i pękał ze śmiechu że nie potrafię. Skurczybyk złożył go z zamkniętymi oczami w 10 sekund.
Co do zbijania przegubu zewnętrznego. Zmieniałem trzy razy i siła potrzebna do jego zbicia jest naprawde niewielka. Uważam że niema obaw o wewnętrzny
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 11h 31m
Pomógł: 2717
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez miś fazi » Wt mar 06, 2007 20:51

ależ panowie nie trzeba naparzac młotkiem on schodzi lekko , chyba ze kolega ma zabezpieczenie zewnętrzne , bo są przeguby i półośki co mają sprytnie rozwiązane zabezpieczenia segerem , jest on na zewnątrz przegubu w specjalnym podtoczeniu , więc jak sie go nie znajdzie pod smarem to mozna prać młotkiem a i tak nie zejdzie
miś fazi
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 9d 7h 41m
Pomógł: 1483
Auto: golf
Silnik: ADZ

Postprzez jhosef » Wt mar 06, 2007 20:53

Ja zbijam zewnętrzny na samochodzie i nigdy problemów nie mialem.
A złożenie to naprawdę banał
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 227d 6h 38m
Pomógł: 670
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

Postprzez greg » Wt mar 06, 2007 20:53

jhosef napisał(a):nie miałem problemów ze złożeniem tego. Minutka i złożone:)
mówisz oczywiście jak masz zdjetą półoś i wykręcony przegub czuy jak masz półoś pod samochodem a przegub przy skrzyni?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 7:54 pm ]
oczywiscie wiesz że kulki jak i łoża w przegubie się wycierają i nie powinny być zamieniane miejscami no nie?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 8:00 pm ]
miś fazi, jhosef, zdajecie sobie sprawę że Damian434, zadał pytanie bo nigdy tego nie robił? a więc nie wie jak złożyć przegub wewnętrzny jak sie rozsypie pod autem - moze dla was jest to dziecinnie proste - ja dajac radę wychodzę z załozenia że osoba pytajaca tego jeszcze nie robiłą i dlatego pyta. Wyjaśnienai mają być takie żeby go nic podczas pracy nie zaskoczyło (jak mni epodczas dokręcania głowicy wdieslu - nie wiedział Pan że w dieslu wbrew książkom lepiej nie robić dociągania po 1tys?)
greg
 

Postprzez jhosef » Wt mar 06, 2007 21:00

greg napisał(a):oczywiscie wiesz że kulki jak i łoża w przegubie się wycierają i nie powinny być zamieniane miejscami no nie?

Wiem. Gorzej ze stosowaniem sie do tego.
greg napisał(a):mówisz oczywiście jak masz zdjetą półoś i wykręcony przegub czuy jak masz półoś pod samochodem a przegub przy skrzyni?

Ze zdjętą. A przy założonej nie próbowałem. Ale wychodzę z założenia ze jak coś wyszło to i wejść musi:)
Golf Mk2 Match Polo 9N3 VW Up!
Kupię lewy próg plastikowy do Golfa mk2
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 227d 6h 38m
Pomógł: 670
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

Postprzez Szosownik » Wt mar 06, 2007 21:01

greg napisał(a):
jhosef napisał(a):nie miałem problemów ze złożeniem tego. Minutka i złożone:)
mówisz oczywiście jak masz zdjetą półoś i wykręcony przegub czuy jak masz półoś pod samochodem a przegub przy skrzyni?

[ Dodano: Wto Mar 06, 2007 7:54 pm ]
oczywiscie wiesz że kulki jak i łoża w przegubie się wycierają i nie powinny być zamieniane miejscami no nie?


no właśnie ja kilka razy przekładałem kulki z miejsca na miejsce żeby wszystko grało
bo były zgrzyty w przegubie!
a koledzy piszą że tak pięknie jest!
Szosownik
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
 
Dołączył(a): So lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Kadzidło
Online: 3d 14h 26m
Pomógł: 164
Auto: VW Polo III 2002
Silnik: TDI

Postprzez waldi1111 » Pn lis 23, 2009 15:56

mam pytanie czy przegub do golfa 3 z ABS-em jest taki sam jak bez ABS-u, bo np. na tej stronie
http://allegro.pl/item812328426_przegub ... _polo.html
pisze
Dane części:
Strona zabudowy od strony koła
Wał napędowy bez pierżcienia ABS
i nie ma mojego modelu (1.8 75KM AAM) wsród spis aut pasujących do tej części
Proszę fachowców o opinie
waldi1111
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz paź 29, 2009 13:46
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Online: 0s

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,