ABD 1.4 - wymiana paska rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

ABD 1.4 - wymiana paska rozrządu

Post autor: emilioch » czw lut 22, 2007 11:54

Witam. Wiem ze troche na ten temat już było ale potrzebuję szczegółów;
Mam Golfa III z silnikiem ABD oj. 1.4 i chce wymienić sam pasek rozrządu.
Jak byłem 64kkm wcześniej na poprzedniej wymianie to zauważyłem ze to nie jest bardzo skomplikowane. Ale „DIABEŁ” tkwi w szczególe wiec proszę o pomoc.

W załączonym rysunku chce pokazac jak to wygląda w Realu.
Obrazek

Wiem ze trzeba policzyć żeby na pasku i tp, odpowiednio ustawić znaki..
Jak Mechanior mi wymieniał to odkręcał osłonę na wale korbowym, te okrągłą metalową na 4 śruby nimbusowe i ściągał pasek, reszty nie zauważyłem bo pogonił mnie do sklepu po śrubkę nimbusową której łeb pokiereszował.

Mam parę pytań, za odpowiedzi z góry dziekuje!

1, czy podczas wymiany paska auto powinno stac na biegu, jeśli tak to ma znaczenie którym

2, czy konieczny jest demontaż dolnej osłony na 4 nimbuse, opisanej powyżej

3, czy oprócz paska wymienia się coś jeszcze. Mechanik twierdził za w środkowej cześci jest pompa wodna napędzana paskiem rozrządu której się nie wymienia- co wy na to?

4. czy jeśli zdejmę dolną osłonę na wale korbowym (kółko metalowe) to nie będę musiał regulować naciągu paska pompą wodną

5. czy konieczne jest odłączenie akumulatora

6. na co należy zwrócić szczególną uwagę, o czym się zapomina albo co jest najważniejsze przy wymianie

7. czy po założeniu zanim odpalę auto można sprawdzić czy wszystko dobrze zostało zamontowane

To na razie były by wszystkie pytania. Jak koleje powstaną będę pisał. Za odpowiedzi DZIEKI



Awatar użytkownika
adamasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:31
Lokalizacja: Cieszyn (DzięgielóVW)(VWisła)
Kontakt:

Post autor: adamasio » czw lut 22, 2007 12:23

1. jak ja robilem to bylo chyba na luzie ale nie pamietam dokladnie.
2. trzeba ja zdemontowac, a poza tym przydaje sie przy wymianie paska klinowego idacego do alternatora (mialem bardzo popekany)
3. pompe wodna wymienia sie co 2 wymiane paska rozrzadu.
4. teoretycznie mozna zmienic sam pasek nie ruszajac pompy ale lepiej ja popuscic na srubach zeby pasek lzej wszedl a potem naciagnac z powrotem.
5 akumulator nie gra zadnej roli przy wymianie rozrzadu.
6. wg mnie najbardzie trzeba uwazac na ustawienie zembatki rozrzadu i walu zgodnie ze znakami
7. jak bedzie zle zalozone albo pasek bedzie przesuniety o 1 czy 2 zabki to albo nie zapalisz auta albo bedzie sie dusilo i nierowno chodzilo.
mam nadzieje ze pomoglem, a jak pomoglem to prosze o punkcik:)


Moja pierwsza fotoporada
Zapraszam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1483826#1483826

Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » czw lut 22, 2007 15:39

Widzę,że masz wiedzę fachową(książkę) to będzie Ci prościej. Auto powinno być na luzie,przed wymianą wykręć wszystkie świece niema wtedy kompresji i dlatego łatwiej i dokładniej ustawisz koła zębate na znakach. Co do pompy wody to ja osobiście jestem zwolennikiem wymiany jej przy każdej wymianie rozrządu,bo jak np. wymienisz rozrząd,a za chwilę niewymieniona pompa zacznie się "oddzywać" to co? znowu od nowa zajęcie,a tak to masz za jednym zamachem spokój,tym bardziej,że pompa to nieduży wydatek.


Andrzej

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » czw lut 22, 2007 19:42

co do pompy to koszt ok. 100zł zaoszczedzone na wymianie paska, tylko czy ta operacja wymaga dodatkowo uszcelnienia np. silikonem wysokotemp. bo czesto pompy przeciekają

wyczytałem kiedys na necie ze tych pomp sie nie wymienia okresowo, teraz kazdy potwierdza ze jednak trzeba wymienić. czy zamiennik bedzie lepszy niz orginał. jakie firmy polecacie

co do ustawienia auta na luzie i wykręceniu swiec w celu łatwiejszego obracania wałem to nasuwa mi sie pytanie : czy ta lekkośc obracania przez przypadek nie zaszkodzi mi podczas wymiany paska

Nowe pytanie jakie mi sie zrodziło to jak wymienić semering( czy coś takiego -uszczelnienie wałka zaworów) znajduje sie za górnym kołem widocznym na foto powyzej. jest lekki przeciek

proszę o wiecej podpowiedzi. za otrzymane dziekuje



Awatar użytkownika
adamasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:31
Lokalizacja: Cieszyn (DzięgielóVW)(VWisła)
Kontakt:

Post autor: adamasio » czw lut 22, 2007 19:53

wiec tak pasem mam contitecha i taki polecam a pompe mam niestety kagera ale nic mi sie z nia nie dzieje.
a koszt 100 zlotych za pompe jak dla mnie to spory koszt w porownaniu z paskiem za 45 zeta
pompy wodnej sie nie uszczelnia (przynajmniej w moim przypadku) ponieważ po zakupie mialem w zestawie o-ring i on powinien wystarczyc


Moja pierwsza fotoporada
Zapraszam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1483826#1483826

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » pt lut 23, 2007 21:10

adamasio,

Widze ze kolega troszke sie w to bawił. jesli to mozliwe powiedz mi:

1. mechanik sie upiera ze pompy nie musowo wymieniać orginał jest dobry i zanim sie zatrze najpierw posieknie płyn i bedzie straszmie szumialo

2. do pompy jest rudny dostep, bo przeskadza nadkole, czy miałes z tym duzo problemów

3. jak demontuje sie te koło na dole -wał korbowy, które napędza alternator
- wiem ze sie wyreca 4 sruby nimbusowe i ponoć tą dużą tez
-nie wiem czy da sie tak zablokować wał by przy odkrecaniu sie nie obracał.
- w która stronę sie odkręca



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pt lut 23, 2007 22:09

emilioch pisze:wiem ze sie wyreca 4 sruby nimbusowe i ponoć tą dużą tez
Jeśli nie wymieniasz koła zębatego napędu paska to tej dużej centralnej nie musisz odkręcać.
Odkręć te 4 imbusowe a jak koło się nie będzie chciało ruszać to spróbuj je delikatnie opukać i podważać jakąś montówką, musi zejść ;)
Tylko nie za mocno bo możesz je pogiąć.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » pt lut 23, 2007 22:55

czy na pewno po wykreceniu tych 4 nimbusów koło zejdzie.
dzis przygladałem sie dokładnie i wygladało mi na to ze koło dodatkowo przytrzymuje ta główna środkowa sruba, a wokól niej nie zauwazyłem nawet minimalnej szczeliny aby dało sie sciągnąć.
kolega twirdzi ze trzeba ja odkrecić aby dobrac sie do paska.



greg

Post autor: greg » pt lut 23, 2007 23:01

emilioch pisze:zy na pewno po wykreceniu tych 4 nimbusów koło zejdzie.
zejdzie
emilioch pisze:dzis przygladałem sie dokładnie i wygladało mi na to ze koło dodatkowo przytrzymuje ta główna środkowa sruba
śruby nie ruszaj



Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » pt lut 23, 2007 23:09

mam nadzieje ze koło zejdzie bez odkrecania tej głownej, aczkolwiek nie dopatrzyłem sie tam szczeliny

czy jest jakiś sposób na zdięcie tego koła aby bardzo go nie poniszczyc, bo z tyłu jest plastikowa osłona a wniej naped paska -zebaty



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pt lut 23, 2007 23:14

emilioch pisze:nie dopatrzyłem sie tam szczeliny
Bo tam nie ma "szczeliny"...
Jak już pisałem delikatnie opukaj i podważaj. Polej też może jakimś wynalazkiem w stylu WD 40, nie zaszkodzi a może pomóc.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » pt lut 23, 2007 23:14

a i jeszcze jedno co z tą pompą wymienic ja czy sobie narzazie darować, mechani mówił ze nie wymieniac jesli nie szumi i nie cieknie. u mnie siedzi orginał wiec moze lepiej nie zaczepiać

Niektórzy mówią ze w tym modelu tego sie nie wymienia z paskiem, pozatym jest do niej trudny dostep

[ Dodano: Pią Lut 23, 2007 22:16 ]
WIELKIE dzieki VWAREK !!!!
jutro przy sobocie zabieram sie za wymianę paska. mam nadzieeje ze dobrzepójdzie



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » pt lut 23, 2007 23:18

Ja wymieniałem w AEX jak padła, a padła przy 240 tkm.
Jak nie ma luzów i cicho chodzi to ja bym zostawił ale to tylko moje zdanie ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » pt lut 23, 2007 23:22

kolego a jak ci padła to mam nadzieje ze zadnej szkoby nie narobiła, bo u mnie pompa jest również napinaczem paska. Dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości