Inny licznik przy zmianie skali

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Inny licznik przy zmianie skali

Post autor: Triceq » ndz lut 18, 2007 18:05

Witam,

Takie pytanko:
U siebie oryginalnie mam licznik wyskalowany do 220 km/h. Jeśli kupie licznik wyskalowany do 200km/h i zamienię w nim tarcze na 220 to nie będzie przekłamania??

Inaczej

Czy licznik jest wyskalowany tak samo jak ten na 200 co 220 jeśli chodzi o wychylenie wskazówki. Czy sygnał z komputera jest odbierany inaczej.
Wspomnę, że obroty w obu są wyskalowane identycznie.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz lut 18, 2007 18:35

nie jestem pewny ale chyba powinno być ok jeżeli zgadzają się indeksy obydwóch liczników.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » ndz lut 18, 2007 19:25

Jak zamienisz samą tarczę to logiczne że będzie przekłamywać (zawyżać).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Post autor: Triceq » ndz lut 18, 2007 19:40

Pytanie w tym czy to komputer decyduje o ile ma się wychylić wskazówka czy licznik sam w sobie ma skale.

Nie ma tam linki więc to komp oblicza i podaje jakąś tam wartość o ile ma się wychylić, a moje pytanie w tym czy licznik 200 odbiera inaczej sygnał z 1.6 niż z 1.8 czyli wyskalowany do 220



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Re: Inny licznik przy zmianie skali

Post autor: zodiak » ndz lut 18, 2007 19:43

Triceq pisze: Jeśli kupie licznik wyskalowany do 200km/h i zamienię w nim tarcze na 220 to nie będzie przekłamania??
.
W takim przypadku na 100% będzie przekłamywał. Jak wymienisz cały prędkościomierz to tak jak pisał poprzednik - zależy czy indeks taki sam/


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Post autor: Triceq » ndz lut 18, 2007 19:52

W takim przypadku jak najbardziej, wspomnę jeszcze o zmianie samochodu w którym jest licznik na 220. Ciekawe czy to liczniki były uniwersalne z pozamienianymi tarczmi i to komputery podawały odpowiedni sygnał w zależności od modelu silnika.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » ndz lut 18, 2007 20:43

Nie jestem pewnien, ale raczej sterownik silnika nie ma tu mic do gadania, prawdopodobnie jest to robione na poziomie "zegara".


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn lut 19, 2007 00:16

zodiak pisze:Nie jestem pewnien, ale raczej sterownik silnika nie ma tu mic do gadania, prawdopodobnie jest to robione na poziomie "zegara".
też tak uważam



Awatar użytkownika
Kapic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn gru 25, 2006 20:05
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: Kapic » pn lut 19, 2007 00:25

Poprostu zostaw sobie skale do 200 i po sprawie i tak nie pojedziesz 220 :)

Jak zostawisz 200 to napewno nie bedzie przekłamań.

Bedzie Ci pasowal każdy benzynowy (bez przeklaman) prócz VR6 bo on jest zupelnie inny

A do diesla wkladasz od diesla tez obojetnie jaki i nie ma przeklamań :)

Wiec zakladaj do 200 bez obaw . nie bedzie przeklaman



Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Post autor: Triceq » pn lut 19, 2007 00:32

No ja nie jestem tak pewien czy nie będzie, w końcu tamten licznik ma 100 w miejsce gdzie ja mam 120 więc przekłamania się pojawią albo i nie w zależności co odpowiada za wychył wskazówki. Jeśli komputer to nie będzie a jeżeli właściwości licznika to będzie.
Kajne pomysł



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn lut 19, 2007 00:38

Odpowiem Ci tak, w MK3 GTI 16V były najpierw liczniki do 260 a potem do 240 . Myślisz że komp steruje kątem wychylenia wskazówki? Bardzo wątpię, na 99% prędkościomierz wylicza kąt z impulsów czujnika w skrzyni i tyle. Jak zębatki napędzające impulsator w skrzyni są takie same to będzie ok.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pn lut 19, 2007 00:40

Triceq, kup licznik od silnika benzynowego i kazdy jeden będzie pasował (oprócz VR6) jak teraz masz wyskalowany do 220 a kupisz i zamontujesz do 200 to przekłamań niebędzie ale jak zaczniesz rzeźbić z przekładaniem tarcz to wtedy już będzie kłamał
Triceq pisze:Ciekawe czy to liczniki były uniwersalne z pozamienianymi tarczmi i to komputery podawały odpowiedni sygnał w zależności od modelu silnika.
impulsator w skrzyni biegów jest zawsze taki sam , impulsy z tegoż impulsatora są przetwarzane przez układy scalone umieszczone w obudowie zegarów. i np: w zegarach wyskalowanych do 200 inaczej są przetwarzane jak w liczniku 220. dzięki temukażdy licznik sam sobie przelicza impulsy na wychylenie wskazówki (bez przekłamań)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Triceq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: sob paź 29, 2005 16:25
Lokalizacja: Ostrołęka/Wawa

Post autor: Triceq » pn lut 19, 2007 00:56

Nie chce kombinować ze skalowaniem tarcz bo nie zależy mi na tym aby było 220 na liczniku bo dla mojego poczciwego, ale za to jak sumiennie wykonującego swoją prace AAM 'a to nie osiągalne.
Afera taka ponieważ jest okazja zakupić licznik z obrotomierzem, tylko masz ci los jest do 200 i nie chciał bym sobie dodawać podczas jazdy bo to dekoncentrujące :D
Skora tam mówicie to wierze na słowo, że będzie działać dobrze..
DZIĘKI WIELKIE WSZYSTKIM



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 74 gości