MK IV 1.8T jak sprawdzic turbine ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

Awatar użytkownika
Wojtes3mkIII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

MK IV 1.8T jak sprawdzic turbine ?

Post autor: Wojtes3mkIII » śr sty 17, 2007 20:15

Witam! chce kupić G4 1.8T. Byłem dzisiaj ogądać jedną sztukę i spodobało mi się ( szkoda tylko że 97r. przebieg 141 tys. + ksiazka serwisowa), ale byłem nieco rozczarowany co do mocy. Jeździłem mk III 2.0 115kM i nie czuć wielkiej różnicy mocy. Zastanawiam się czy może turbina nie siedzi i z tym wiąze sie moje pytanie: jak sprawdzić turbine ?? i drugie pytanie czy gdyby turbina była nieczynna to moc byla by podobna do zwykłego 1.8 ?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5064
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 18, 2007 00:30

doladowanie zmierzysz manometrem,, natomiast motor z kompletnie padniętą tubosprezarka bedzie miał mniejszą moc i moment niz moglby miec bez....



Awatar użytkownika
krisvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 24, 2006 16:53
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: krisvw » czw sty 18, 2007 00:35

:panna: mieliśmy ostatnimi czasy w warsztacie 1.8 T w mk4 i powiem Ci ze odpychał sie masakrycznie porownania do 2.0 mk3 85kw nie ma :/ :kac: wiec chyba z tą sztuka co pomykałeś :hehe: było coś nie teges :cool:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93557&start=0]Co z tymi szybami[/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Wojtes3mkIII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Wojtes3mkIII » pt sty 19, 2007 11:55

czyli musi być coś nie tak, skoro piszesz że różnica powinna być dużo w porównianiu do 85kw



Saymon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Saymon » pt sty 19, 2007 19:37

Oj brachu było coś z nim nie tak... jeżdżę GTI 1.8T z 2000r. już rok i MK III 2.0 115kM na kresce wygląda jakby wcale nie ruszał ::P

A tak konkretnie to... 1.8T powinien zaczynać ciągnąć już od 2500 obr./min - gdzieś tam włącza się turbinka. Wtedy przy otwartych szybach powinieneś usłyszeć charakterystyczny syk, ale nie za głośny.

Warto zwrócić uwagę na wydech. Ma prawo puścić szarego dymka przy mocnym depnięciu, w momencie zmiany biegu, ale wiecej raczej nie powinien dymić. Mówię tu o seryjnym silniku z seryjnym softem.

Jeśli chodzi o osiągi to na 2-gim biegu powinieneś osiągnąć jakieś licznikowe 110 km/h, na 3-cim niecałe 170 km/h. Z padniętą turbiną na bank tego nie zrobisz.

No i tak jak pisze sas_gti zawsze można zmierzyć doładowanie, jeśli się nie mylę to w seryjnym powinno dmuchać około 0,8 bara.

Lepiej sobie tego Gofra odpuść i poszukaj lepszego modelu. W książkę serwisową nie wierz póki jej sobie nie potwierdzisz w bazie danych Volkswagena. Jeśli pieczątki są z niemieckich stacji obsługi sprawdzą Ci to w każdym ASO w Polsce...

Trzymam kciuki za udany zakup, bo furka zajefajna - a jeśli miałbym zamienić to tylko na MK5 GTI :D


http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5064
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 19, 2007 19:59

BPL2324 pisze:- gdzieś tam włącza się turbinka

ciekawe co masz mysli piszac ze sie "włączyła" :bajer: ?



Berni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt sty 02, 2007 01:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Berni » pt sty 19, 2007 21:51

:chytry:


"życie jest walką"

Awatar użytkownika
Wojtes3mkIII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Wojtes3mkIII » ndz sty 21, 2007 22:05

dzięki BPL2324, to mi już troche pomoże, jutro jade jeszcze raz go przetestować, bo nie daje mi to spokoju ta golfina. Zależy mi na nim bo stan auta jest naprawde b.dobry, widać, ze ktoś dbał o niego, silnik suchy i czyściutki jakby miał z 20 tys. zawieszenie super, no i cena jest niezła (19500 PLN). Może jeszcze ktoś ma jakiś w jaki sposób mozna prosto sprawdzić turbine ?



Saymon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Saymon » pn sty 22, 2007 08:23

sas_gti pisze:iekawe co masz mysli piszac ze sie "włączyła" :bajer: ?


ojej czepiasz się :P

zaczyna ładować, czyż nie? wiadomo, że niżej zmierzysz podciśnienie... potem im wyższe obroty tym bliżej 0,8 bara (jeśli się nie mylę).

chodziło mi o odczuwalny przyrost mocy - u mnie to jakieś 2500 obr/min i im wyżej tym lepiej.

Wojtek: jeśli Golfik taki ładny, a jedynym problemem będzie turbinka to może warto go brać po dobrej cenie i zainwestować w nową... chociaż przy poprawnej eksploatacji nie powinna padać po 140 tys. Poza tym to może być 10 innych powodów - lepiej go dobrze sprawdzić przed zakupem.

Powodzenia!


http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825

Awatar użytkownika
kovens
Lord GTI
Posty: 1279
Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:26
Lokalizacja: Aschaffenburg

Post autor: kovens » pn sty 22, 2007 08:45

BPL2324, masz gdzies foty swojej fury?



Saymon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:24
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Saymon » pn sty 22, 2007 09:44

No właśnie nie mam... sesja czeka na wiosnę.

...ale ten Golfik z Avatara to nie mój :)
Najpierw trzeba trochę więcej mocy, a potem pomyślę nad R32 look :bajer:


http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=20825

Gofer_GTI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 23:27
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Gofer_GTI » pn cze 29, 2009 01:31

Witam. jestem od niedawna posiadaczem golfa IV GTI 1.8 T. mam problem tego typu. raz turbina sie zalącza i rwie auto jak szalone juz od ok 2700 obr/min. ( na 2 biegu 115Km/h). a czasem wogole jakby sie nie zalączala. nie wiem co jest grane bo jak dziala to idzie jak burza a jak nie dziala to wogole nic nie slychac nawet charakterystycznego świstu. mam tam założona instalacje LPG (zalozyl ja poprzedni wlasciciel). teraz pytanie czy ta instalacja cos kopci w komputerze ze czasem ta turbina sie zalacza a czasem nie?? bo jak jezdze na benzynie czasem tez nie dziala turbina. czy to wina turbiny?? wiem ze wystepowaly bledy mieszanki po podlaczeniu go przez komputer. no i przeplywomierz (czy cos takiego) byl wymieniany i jest nie orginalny. nie wiem do kogo sie zglosic? czy cos z turbina czy instalacja LPG cos tam robi niedobrego??



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » pn cze 29, 2009 06:46

najprostrzym sposobem sprawdzenia turbiny, jest zdjęcie weża i złapanie za wirnik
potem trzeba ruszać do góry i do dołu, nie powinno być za dużego luzu, max 0,5mm.
kompem nie da sie sprawdzić turbiny, bo może ci pokazać 100% sprawności a za tydzień wypluje ci wirnik tłumnikiem



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości