[Mk3 AFN] Urwana świeca żarowa :(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, VIP

[Mk3 AFN] Urwana świeca żarowa :(

Postprzez miki5454 » Wt lis 28, 2006 10:05

Mam wielki problem. Przy wymianie świec żarowych na nowe, jedna(ta najbardziej po prawej) pękła i nie da jej się wykręcić. Co można z tym zrobić?? Czy da się ją jakoś wykręcić bez ściągania głowicy? Samochód jak na razie nie ma problemów z odpalaniem (ale w czasie większych mrozów mogą się zacząć).

Świeca ta pękła w taki sposób że ta część na, którą zakłada się klucz oderwała się od gwintu.
miki5454
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lis 12, 2005 21:19
Lokalizacja: Wałmia i mazuły
Online: 26m
Pomógł: 4

Postprzez De'D » Śr lis 29, 2006 10:00

jeśli świeca ukręciła sie w taki sposób ze gwint jest na równi z głowicą to bez problemu można zastosować patent z nakrętką i spawarką ... pod warunkiem ze nie ukręciła sie świeca w głębi głowicy.. to ważne.. by nie przyspawać sie przy okazji do głowicy. :D dlatego gwint musi być przynajmniej na równi z czołem głowicy

trza dobrać nakrętke o średnicy nieco mniejszej niż gwint świecy .. przyłożyć centralnie nan środku ułamanej świecy .. i nakrętke od środka przyspawać.. najlepiej migomatem... do urwanego gwintu.. odczekać chwile i wykręcić..

a swoją drogą... jak można urwać świece skoro nie dokręca się ich .. "na chama" .. dziwne.. moze wada materiałowa jakaś ...

znajdz doświadczonego spawacza MIG i pozbędziesz sie problemu w 5 min.. :)

aha ... w przypadku jeśli ułamała sie wewnątrz głowicy to już pozostaje ci tylko nawiercić małym wiertłem i kombinować mały wykrętak... ewentualnie gwintownik na lewą strone i śruba lewowkrętna ...
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N maja 28, 2006 14:02
Lokalizacja: West Side
Online: 6h 20m
Pomógł: 74
Auto: Caravelle T4 FL
Silnik: ACV

Postprzez Razal » Śr lis 29, 2006 11:05

Do spawawnia w tak bliskim kontakcie z głowicą podszedł bym z dystansem - mam tu na myśli odkształcenie się, pęknięcia itp..

Nie idzie tego złapać jakimiś szczypcami zaciskowymi - jak to wygląda wogóle ?? Jakaż fotka może - łatwiej będzie radzić...
MK2 1,6 CL / MK3 GT TDI / PASSAT B5 TDI-PD / PASSAT B6 TDI-CR
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 13, 2004 10:09
Lokalizacja: DB
Online: 3h 41m
Pomógł: 96
Auto: PASSAT B6
Silnik: TDI-CR

Postprzez De'D » Śr lis 29, 2006 11:14

dlatego napisałem zeby spawać migomatem ... bez obaw .. jeśli sie nie przyspawasz do głowicy to luss... nic sie nei stanie... :D to precyzyjna robota.. szczególlnie ze mówimy o małych średnicach... ale do zrobienia i to bez problemu... zazwyczaj tym sposobem wyciągaliśmy z kumplami urkręcone szpilki (nie w golfach :P ) i nic sie nei działo... to nei kładziesz spawu rodem z pancerza czołgowego ..zeby ci odkształcenia powstawały... wielokrotny spaw punktowy ... nie tzreba sie obawiać...

jak ktoś jest sceptyczny to zawsze mozesz świerzy spaw polać wodą.. odbierze ciepło... tak nawet spawaliśmy odejmy na dwurzędowych łożyskach ... i plastikom nic sie nie stało w bierzniach... na wszystko jest sposób...
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N maja 28, 2006 14:02
Lokalizacja: West Side
Online: 6h 20m
Pomógł: 74
Auto: Caravelle T4 FL
Silnik: ACV

Postprzez miki5454 » Śr lis 29, 2006 11:26

Co do tego spawania to też mam obawy ponieważ świeca jest w środku pusta i ma cienkie ścianki. Zdjęcia jak na razie nie mam czym zrobić ale jak będę miał pod ręką cyfrówkę to wrzucę foto na forum. Powiem szczerze że sam nie wiem czemu ona pękła, reszta odkręciła się bez problemu. A ta jedna za nic nie chciała się odkręcić. Widocznie ktoś za mocno ją dociągnął.
Ta górna część dalej się trzyma świecy tylko to że się kręci dookoła i widać że świeca jest pęknięta. Szczypcami nie da się tego złapać.
Byłem u mechanika to stwierdził że miał już takie przypadki i że trzeba zdejmować głowicę, ale znająć miejscowych mechaników to strach im oddać samochód.
Myślałem nad nawierceniem i użyciem wykrętaków ale boje się żeby ta część grzejąca nie wypadła podczas wiercenia do silnika.
Ostatnio edytowano Śr lis 29, 2006 11:26 przez miki5454, łącznie edytowano 1 raz
miki5454
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lis 12, 2005 21:19
Lokalizacja: Wałmia i mazuły
Online: 26m
Pomógł: 4

Postprzez RobertP » Śr lis 29, 2006 11:26

double-d napisał(a):jeśli świeca ukręciła sie w taki sposób ze gwint jest na równi z głowicą to bez problemu można zastosować patent z nakrętką i spawarką ... pod warunkiem ze nie ukręciła sie świeca w głębi głowicy.. to ważne.. by nie przyspawać sie przy okazji do głowicy. :D

i co ważne: akumulator odłączyć z klem bo padnie za kilka tyg lub m-c


a nie da się tak napunktować dobry ostrym przecinaczkiem złamanej świecy tak
żeby był w niej rowek i odkręcić śrubokrętem jak śrubkę ???
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN
RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 08:58
Lokalizacja: Ostróda
Online: 14m
Pomógł: 612

Postprzez miki5454 » Śr lis 29, 2006 11:49

Wyżej napisałem że świeca w środku jest pusta. Dopiero później jest grzałka oblana w metalu i nie chciałbym tego punktować bo obawiam się że ta grzałka może sobie wylecieć do silnika. Co dziwne to to że samochód bez problemu dalej odpala, nawet w czasie niewielkich przymrozków.
miki5454
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lis 12, 2005 21:19
Lokalizacja: Wałmia i mazuły
Online: 26m
Pomógł: 4

Postprzez yaroo8 » Cz lis 30, 2006 18:23

nawierdz dwa otworki obok siebie,ale symetrycznie do osi,wsadz szczypce czołowe tzw.ZEGERA i przekręć w lewo.Zawsze cos.A nóż.Pzdr
yaroo8
 

Postprzez RobertP » Cz lis 30, 2006 19:45

yaroo8 napisał(a):nawierdz dwa otworki obok siebie,ale symetrycznie do osi,wsadz szczypce czołowe tzw.ZEGERA i przekręć w lewo.Zawsze cos.A nóż.Pzdr

może i pomysł dobry
ale raczej nie polecam bo a nóż trafi w kanał wodny (w sumie nie wiem jak biegną
kanały w głowicy to to co widac od spodu to wcale nie musi być wewnątrz jej
takie proste
a jak trafisz i co wtedy zaspawa się ? mozna i tak ale raczej nie polecam ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN
RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 08:58
Lokalizacja: Ostróda
Online: 14m
Pomógł: 612

Postprzez krystek007 » Cz lis 30, 2006 19:48

Cześć kiedyś znaczy jakieś 2 miechy temu zrobiłem to samo, silnik nie do końca zimny!!! a świece wcześniej pasuje wd zapuścić - mi się spieszyło ;-( nie poczekałem i ukręciłem główkę, na początku była mowa o wierceniu głowicy robieniu redukcji gwintu i pasowaniu świecy, obeszło się na szczęście znalazłem gościa, który ściągnął mi głowicę i wiertłem dłłuuugggim o wlk. 5,5 przewiercił idealnie całą świecę a potem takim wykrętakiem ją wykręcił, ale ręcę mu się trzęsły i trwało to jakieś 8 godzin cała operacja przy okazji wymieniłem uszczelkę całość 300zł mnie kosztowała, teraz już wiem żeby uważać ale droga lekcja to była, życzę powodzenia - i napisz jak Ci poszło!
Pozdrawiam.
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 18, 2006 13:12
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 3m
Pomógł: 14

Postprzez Gobo90 » Cz lis 30, 2006 19:50

RobertP napisał(a):nawierdz dwa otworki obok siebie,ale symetrycznie do osi,wsadz szczypce czołowe tzw.ZEGERA i przekręć w lewo.Zawsze cos.A nóż.Pzdr

może i pomysł dobry
ale raczej nie polecam bo a nóż trafi w kanał wodny (w sumie nie wiem jak biegną
kanały w głowicy to to co widac od spodu to wcale nie musi być wewnątrz jej
takie proste
a jak trafisz i co wtedy zaspawa się ? mozna i tak ale raczej nie polecam ...

ale te otworki to ma nawiercić w świecy a nie bloku ;)
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 25, 2006 17:56
Lokalizacja: Świdnik
Online: 6d 11h 16m
Pomógł: 112
Auto: Corrado vr6 Passat

Postprzez RobertP » Cz lis 30, 2006 20:00

Gobo90 napisał(a):ale te otworki to ma nawiercić w świecy

w świecy napewno nie bo jak kiedyś autor pisał widać już otwór tak nieszczęśliwie pękło
a poza tym autor boi sie że część grzewcza świecy żarowej może wpaść do środka
Gobo90 napisał(a):a nie bloku ;)

a gdzie w bloku wkręca sie świece żarowe ???:jezor: :bajer: :-) bo jakoś nie widzę żeby jaro lub ja pisal o wierceniu w bloku :smoke: :jezor:

[ Dodano: Czw Lis 30, 2006 20:02 ]
krystek007 napisał(a):ściągnął mi głowicę i wiertłem dłłuuugggim o wlk. 5,5 przewiercił idealnie całą świecę a potem takim wykrętakiem ją wykręcił

ale dla miki5454 chodzi żeby najlepiej bez ściągania głowicy wykonać wyciągnięcie świecy
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN
RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 08:58
Lokalizacja: Ostróda
Online: 14m
Pomógł: 612

Postprzez krystek007 » Cz lis 30, 2006 22:11

RobertP napisał(a):ale dla miki5454 chodzi żeby najlepiej bez ściągania głowicy wykonać wyciągnięcie świecy


nie chcę źle wróżyć, ale to raczej trudna będzie sprawa, głowicę łatwo uszkodzić, delikatna franca...jak dla mnie bez ściągania się nie obejdzie.
Pozdrawiam.
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sie 18, 2006 13:12
Lokalizacja: Nowy Sącz
Online: 3m
Pomógł: 14

Postprzez RobertP » Pt gru 01, 2006 12:27

krystek007 napisał(a):nie chcę źle wróżyć, ale to raczej trudna będzie sprawa, głowicę łatwo uszkodzić, delikatna franca...jak dla mnie bez ściągania się nie obejdzie.

i właśnie chyba tak będzie najbezpieczniej

a jakbyśmy widzieli fotę tego to byłoby łatwiej dumać nad problemem, miki5454 postaraj się o to :-)
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN
RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 08:58
Lokalizacja: Ostróda
Online: 14m
Pomógł: 612

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: osp1111 i 14 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,