[mk2 16V] Pytania o elektrykę
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
ad1 czujnik spalania stukowego w przypadku zwarcia problemu nie bedzie silnik odpali, bedzie opozniony zaplon o 12 stopni silnik nie osiagnie ful mocy
ad2 wtryski leja paliwo od uchylenia przeplywki po uzyskaniu sygnalu obrotow walu korbowego wiec musza byc spelnione dwa warunki silnik sie krerci waga podniesiona...
ad3 styk biegu jalowego na przepustnicy zwiera po puszceniu gazu..
ad2 wtryski leja paliwo od uchylenia przeplywki po uzyskaniu sygnalu obrotow walu korbowego wiec musza byc spelnione dwa warunki silnik sie krerci waga podniesiona...
ad3 styk biegu jalowego na przepustnicy zwiera po puszceniu gazu..
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
spalanie detonacyjne to po prostu bardziej intensywna odmiana spalania stukowego.Grzesiekk1982 pisze:ale spalanie detonacyjne jest czymś innym niż spalanie stukowe
Zresztą tutaj wyjaśniono chyba jak należy
http://www.ktp.pl/?YSVyMTY2JHZ7Y2Q2OH4x ... wtb254Zg==
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Spalanie stukowe i detonacyjne (detonacja), to są 2 różne zjawiska. Niesłusznie mylone ze sobą.Paweł Marek pisze:spalanie detonacyjne to po prostu bardziej intensywna odmiana spalania stukowego
To pamiętam, bo wielokrotnie i ze szczególnym uporem drążył to wykładowca od silników. To pytanie było też na zaliczeniu przedmiotu. Nie mam teraz przy sobie tych notatek niestety

Dodam, że zjawiska te są mylone także w wielu podręcznikackh i publikacjach...
Jak się tego doszukam to wszystko tu wrzucę

Jak słusznie zauważyłeś (doczytalem to w tym artyluke) pomyliłem to:
Jest to kolejna anomalia procesu spalania- tj zapłon powierzchniowy. Zmienię w tym poście, żeby nikogo nie zmylić.Samozapłon inicjuje się w najbardziej gorących punktach komory spalania (np. od rozżarzonego nagru na tłoku, lub w okolicy zawory wylotowego)
Pozdrawiam.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
chyba cos namieszaliscie......
z tym spalaniem, czujnik jest jak mikrofon i tak steruje zaplonem zeby spalanie bylo lagodne

Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
tirsone, również dzięki.
Ale co do wtrysku, to moim zdaniem musi być od razu (jakoś nikt nie potwierdził, ani nie zaprzeczył
).
Kiedy włącza sie zapłon pompa paliwa zaczyna pompować (chyba nie bez potrzeby?).
W przypadku wtrysku elektronicznego, sterownik decyduje wtryśnięciu paliwa, podobnie jak o zaponie. Sterownik otrzymuje sygnał o położeniu wału i w odpowiednim momencie następuje wtrysk i zapłon w każdym cylindrze. Czemu by miało służyć opóźneinie?
Mieszanka przy rozruchu jest wzbogacona (konieczny sygnał z przepływomierza) do odpowiedniej wartości, na którą mają też wpływ inne parametry (np. temp cieczy).
Pozdrawiam.
[ Dodano: 28 Lis 2006 10:13 ]
tirsone, Właśnie przeczytałem, masz silnik PL, więc wtrysk mechaniczny.
Poszukałem o w mądrej ksiące
Otóż:
Wtryskiwacz otwiera się, gdy ciśnienie wzorcowe przekroczy 3,3 bar.
Wtryskiwacz rozruchowy jest włączany regulatorem czasowo-termicznym (czas max do 20s przy -20 stopni C).
Pozdrawiam.
Ale co do wtrysku, to moim zdaniem musi być od razu (jakoś nikt nie potwierdził, ani nie zaprzeczył

Kiedy włącza sie zapłon pompa paliwa zaczyna pompować (chyba nie bez potrzeby?).
W przypadku wtrysku elektronicznego, sterownik decyduje wtryśnięciu paliwa, podobnie jak o zaponie. Sterownik otrzymuje sygnał o położeniu wału i w odpowiednim momencie następuje wtrysk i zapłon w każdym cylindrze. Czemu by miało służyć opóźneinie?
Mieszanka przy rozruchu jest wzbogacona (konieczny sygnał z przepływomierza) do odpowiedniej wartości, na którą mają też wpływ inne parametry (np. temp cieczy).
Pozdrawiam.
[ Dodano: 28 Lis 2006 10:13 ]
tirsone, Właśnie przeczytałem, masz silnik PL, więc wtrysk mechaniczny.
Poszukałem o w mądrej ksiące

Otóż:
Wtryskiwacz otwiera się, gdy ciśnienie wzorcowe przekroczy 3,3 bar.
Wtryskiwacz rozruchowy jest włączany regulatorem czasowo-termicznym (czas max do 20s przy -20 stopni C).
Pozdrawiam.
No tak tylko mi podczas kręcenia rozrusznikiem w ogóle nie idzie paliwo na wtryskiwacze....(tylko na rozruchowy) ciekawe dlaczego.... dolot mam raczej szczelny... może mi ten rozdzielacz paliwa padł...;/Grzesiekk1982 pisze:Wtryskiwacz otwiera się, gdy ciśnienie wzorcowe przekroczy 3,3 bar.
ollera...
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
gdzie sa zdjecia??:>
na 110 procent pomyliles kable
na 110 procent pomyliles kable
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Wyczytałem takie coś, ale niespecjalnie to rozumiem:
Ciśnienie sterowania
"Ciśninie sterowania zależy od ciśnienia zasilania paliwa przekazywanego za pomocą nanalika łączącego rozdzielacz paliwa z przewodami. zasilania i sterowania. Rozdzielacz paliwa jest połączony przewodem z regulatorem termicznym.
Podczas rozruchu na zimnym silniku ciśnienie sterowania wynosi około 0,5 bara. Dzięki działaniu regulatora termicznego , ciśnienei sterowania zwiększa się do 3,7 bar , wraz ze wzrostem tempetarury silnika.
Ciśnienie sterowania oddziaływuje na tłok sterujący regulatora ciśnienia za pośrednictwem zaworu z popychaczem. Siła ciśnienia sterowania musi być zrównoważona ptrzez siłę strumienia paliwa z rozdzielacza paliwa."
Regulator czasowo termiczny
"...Rozruch silnika w normalnej temperaturze pracy silnika jest realizowany bez pomocy wtryskiwacza rozruchowego."
"możliwe usterki spowodowane nieprawidlowym działaniem wtryskiwaczy (głównych):
-silnik nie daje się uruchomić, bądź uruchamia się z trudem"
Z tego niby wynika, że przy rozruchu też działają?
Przydał by się jakiś znawca od wtrysków mechanicznych...
Pozdrawiam.
Ciśnienie sterowania
"Ciśninie sterowania zależy od ciśnienia zasilania paliwa przekazywanego za pomocą nanalika łączącego rozdzielacz paliwa z przewodami. zasilania i sterowania. Rozdzielacz paliwa jest połączony przewodem z regulatorem termicznym.
Podczas rozruchu na zimnym silniku ciśnienie sterowania wynosi około 0,5 bara. Dzięki działaniu regulatora termicznego , ciśnienei sterowania zwiększa się do 3,7 bar , wraz ze wzrostem tempetarury silnika.
Ciśnienie sterowania oddziaływuje na tłok sterujący regulatora ciśnienia za pośrednictwem zaworu z popychaczem. Siła ciśnienia sterowania musi być zrównoważona ptrzez siłę strumienia paliwa z rozdzielacza paliwa."
Regulator czasowo termiczny
"...Rozruch silnika w normalnej temperaturze pracy silnika jest realizowany bez pomocy wtryskiwacza rozruchowego."
"możliwe usterki spowodowane nieprawidlowym działaniem wtryskiwaczy (głównych):
-silnik nie daje się uruchomić, bądź uruchamia się z trudem"
Z tego niby wynika, że przy rozruchu też działają?
Przydał by się jakiś znawca od wtrysków mechanicznych...
Pozdrawiam.
zdjęcia będą na 100% jak tylko dotrze do mnie cyfrówka..;/evolution pisze:gdzie sa zdjecia??:>
ale nie wiem jak miałem pomylić kable skoro nawet ich nie wyciągałem z całej wiązki...
no właśnie u mnie jakby nie działają.... tylko ten rozruchowy...Grzesiekk1982 pisze:Z tego niby wynika, że przy rozruchu też działają?
A reszta rzeczy o który pisałeś jest bardzo ciekawa ale trochę zagmatwana tzn. o ciśnieniu sterowania... oczywiście zagmatwana jak dla mnie... generalnie chyba jeszcze musze zrobić manerwr z ręcznym podnoszeniem przepływomierza.... może to kwestia jakiego lewego powietrza jednak... a jak nie to będę zmuszony kupić inny rozdzielacz...
ufff..
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
tirsone, chcesz to? To jest dokłądnie opis wtrysku K-jetronic (niemal identyczny jak Twój, z tym że KE-Jetronic ma bodajże dodatkowo korygowaną mieszankę ze względu na temp paliwa). Nie mam skanera, ale mogę ztobić fotki i Ci wysłać.
nie jest specjalnie zagmatwane, w teorii to dość prosty układ (uczyłem się go kiedyś). jakbyś przeczytał WSZYSTKO to byś czaił co trzeba
A takie wyrwane fragmenty niełatwo...
Pozdrawiam.
nie jest specjalnie zagmatwane, w teorii to dość prosty układ (uczyłem się go kiedyś). jakbyś przeczytał WSZYSTKO to byś czaił co trzeba

Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości