[MK3 1Z] Kat wtrysku Vag

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

[MK3 1Z] Kat wtrysku Vag

Post autor: moto_psycho » ndz lis 26, 2006 12:06

Witam i jak w temacie chcialby sie dowiedziec czy istnieje mozliwosc zmiany kata wtrysku przez Vag? posiadam od niedawna i jeszcze wszystkiego nie rozkminilem a vag pokazuje ustawienia 38 wiec jest to stanowczo za wczesnie.
Jeszcze takie pyt chcialem podniesc obr. biegu jalowego (w tej chwili 903obr/min) i w adaptacji
po zczytaniu i wprowadzeniu nowych wartosci np. 33000 i wcisnieciu save wartosci nie ulegaja zmianie, dodam ze jest to Full wersja vag 409.1
Pzdr
Ostatnio zmieniony ndz lis 26, 2006 15:12 przez moto_psycho, łącznie zmieniany 1 raz.



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » ndz lis 26, 2006 13:12

witam!
parametr 38 mozna przyjac za dobry jestli odczyt z pozycji 9 kanalu 0 czyli temp paliwa jest w okolicy 170, ale przypuszczam ze u ciebie pozycja 9 jest na pewno nizsza co wskazywalo by ze masz za pozno ustawiony kat wtrysku, napisz jaki masz odczyc 9 pozycji, co do obrotow to moge sie mylic ale te obroty sa w normie, dlaczego chcesz zwiekszyc?

jesli co do czegos sie myle to poprawcie


Pozdrawiam Bizak

moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 26, 2006 15:30

chce zwiekrzyc poniewaz na wolnych obr silnik ma denerwujace wibracje i juz przy obr ok 930 jest calkiem ok, a co do konta to czytalem ze dobry jest pomiedzy 50 a 57



zeus1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lip 28, 2006 14:58
Lokalizacja: Radom/Wawa

Post autor: zeus1 » ndz lis 26, 2006 15:32

Witam,
Podłączę sie do tematu.
Czy istnieje jakaś tabela która pokazuje zależność temp. paliwa i kąt wtrysku?
Tutaj własnie rodzi się pytanie, przy jakiej temp. paliwa wartość kąta powinna być w granicach 49-51. A przy jakiej temp. kat moze byc troszke wiekszy np. w okolicach 58?



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » ndz lis 26, 2006 15:50

zeus1, zobacz tutaj to jest widok programu, znajdziesz ta funkcje w SILNIK/NASTAWY/KANAL 0 i tam w lewym dolnym rogu programu bedziesz mial TDI TIMING
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

wykres pokaze czy jest ok czy ewentualnie troche przestawiony

moto_psycho, odpal u siebie ta funkcje i bedziesz widzial czy jest ok czy nie, temp silnika musi byc ok 90 tzn silnik rozgrzany.


Pozdrawiam Bizak

moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 26, 2006 16:28

wszystko ok zaraz ide wszystko dokladnie sprawdzic lecz czy moglby ktos podac jak zmienic ten kat vagiem? tak z czystej ciekawosci wiedzy nigdy za wiele.

ps. Wk..wia mnie tylko ze bateria w laptopie siada po ok 40min :/ :?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4706
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lis 26, 2006 16:35

kat wtrysku ustawia sie (nawet na wlaczonym silniku) ruszajac pompa wtryskowa (wczesniej ja trzeba lekko odkrecic :) )

kat wtrysku sprawdza sie, (po rozgrzaniu do min 80 st) poprzez TDI TIMING. macie 3 linie
czerwona niebieska i zielona , niebieska to optimum i przy rozgrzanym silniku jest to warosc ok 42


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

moto_psycho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr wrz 27, 2006 17:42
Lokalizacja: opolskie/niemcownia

Post autor: moto_psycho » ndz lis 26, 2006 17:08

Adamm pisze:kat wtrysku ustawia sie (nawet na wlaczonym silniku) ruszajac pompa wtryskowa (wczesniej ja trzeba lekko odkrecic :) )


O taka odpowiedz mi chodzilo :) THX

Wczoraj jak sprawdzalem to z tego co mi sie wydaje punkt ustawienia lezal pomiedzy niebieska a czerwona linia z naciskiem na czerwona, dosc blisko. Niestety przez slaba baterie w kompie musialem kilkvkrotnie chodzic ladowac i bylo to dosc denerwujace.

ps. duzo roboty z tym obroceniem pompy? patrzylem w ksiazce "sam naprawiam" i nie bylo pokazane jak, ma moze ktos namiar na pomocne materialy?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4706
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lis 26, 2006 17:13

odezwij sie do mnie na GG to Ci wytlumacz co i jak (pisz nawet jak niedostepny)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » ndz lis 26, 2006 22:46

Adamm pisze:kat wtrysku ustawia sie (nawet na wlaczonym silniku) ruszajac pompa wtryskowa (wczesniej ja trzeba lekko odkrecic :) )

kat wtrysku sprawdza sie, (po rozgrzaniu do min 80 st) poprzez TDI TIMING. macie 3 linie
czerwona niebieska i zielona , niebieska to optimum i przy rozgrzanym silniku jest to warosc ok 42


dokladnie tylko wyznacznikiem nie jest nagrzanie silnika (oleju) tylko temperatura paliwa jesli bedziesz katowal auto to silnik bedzie mial temp 90stopni ale paliwo bedzie bardzo cieple, jesli rozgrzejesz go powoli i w momencie gdy temp silnika dojdzie do 90 stopni to paliwo nie bedzie tak rozgrzane jak w przypadku katowania, no i to wartosc kata wtrysku bedzie inna tzn zalezna od temp paliwa, dlatego do dobrego ustawienia kata wtrysku obowiazkowy jest ten wykres TDI TIMING ;)


Pozdrawiam Bizak

Czarny87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 17:39
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

[MK3 1Z] Kat wtrysku Vag

Post autor: Czarny87 » pt lip 22, 2011 10:30

sorki przepraszam że nie na temat może ale problem z silnikiem chyba mam, po diagnozie pompowtrysków w mk4 ASZ pokaywało że trzy pompowtryski mają odczyty od 17-19 a jeden ma 39 i co już jest fest źle? może mi głowice rozwalić czy częsty to problem i miej poważny?Silnik pracuje normalnie.Czy wymiana ringów, uszczelek na pompo wtryskach pomogła by?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości