[MK4 TDI 90KM] Jak wymienic termostat

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

[MK4 TDI 90KM] Jak wymienic termostat

Postprzez l_witek » Wt paź 31, 2006 20:13

Witam
Problem mam taki jak w temacie. Jak wymienić termostat w Golfie Mk 4 TDI 66 kw . Nie mogę go znaleźć. Popsuł się na dniach zimno w aucie jest tak ze szok nie da się jeździć. Kupiłem już oryginalny kosztował 86 zł u dilera z doświadczenia wiem ze na tej części nie warto oszczędzać.
Bardzo prosiłbym o pomoc.
Jeżeli był już taki post (a nie znalazłem go) proszę o linka.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano Wt paź 31, 2006 20:17 przez l_witek, łącznie edytowano 1 raz
l_witek
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 23:10
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 9d 7h
Pomógł: 4
Auto: MK4
Silnik: ALH+

termostat

Postprzez bercik2 » Wt paź 31, 2006 20:28

kolego tutaj powienienes znaleść pomoc http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
jak by nie było będzie bardzo miło :P
bercik2
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn lis 21, 2005 23:06
Lokalizacja: Połaniec
Online: 7d 17h 10m
Pomógł: 12
Auto: MK IV
Silnik: AHF

Re: termostat

Postprzez l_witek » Śr lis 01, 2006 02:16

bercik2 napisał(a):kolego tutaj powienienes znaleść pomoc http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969


Ślicznie dziękuje za linka :) Jednak w Mk4 jest inaczej- termostat jest pod pompa wtryskowa i nie ma do niej zbyt trudnego dostępu robiłem to troszkę inaczej niż pod podanym adresem :), mianowicie:

Zdjąłem plastikowa osłonę silnika, znalazłem termostat znajduje się pod pompa wtryskowa obok kompresora klimy. Znalazłem korek spustowy płynu chłodzącego po prawej stronie na dole. Żeby się do niego dostać bez problemu trzeba by odkręcić plastikowa osłonę silnika, jako ze nie mam kanału ani wzwyżki musiałem coś wymyślić. Odkręciłem osłonę od tej strony, co jest korek miałem już dostęp do korka, ale nie mogłem spuścić płynu, zrobiłem sobie lejek- rozciąłem wzdłuż butelkę po farbie do włosów- miała szpiczasty koniec- na który założyłem wężyk i tym „lejkiem” spuściłem płyn do miski pod samochodem. Potem to już łatwizna. 2 śrubki- trzeba uważać żeby nie wpadły do silnika na osłonę) termostat wychodzi- z oporem- zakładamy nowy ( trzeba zwrócić uwagę jak była założony poprzedni a konkretniej o uszczelkę) Zalałem płynem poczekałem aż spłynie jak już nie chciał spływać odpaliłem silnika ogrzewanie na max i jak się nagrzał uzupełniłem płyn do właściwego poziomu .

Może ktoś skorzysta.
Pozdrawiam
l_witek
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 23:10
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 9d 7h
Pomógł: 4
Auto: MK4
Silnik: ALH+

mk4 fotoporada wymiany termostatu

Postprzez lokis » So sty 10, 2009 20:39

witam
moja piewsza fotoporada , moze komus sie przyda .
dwie srubki do odrkrecenia to torx 30 .
oczywiscie fotoporada do opisu powyzej kolegi l_witek
pozdro

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
lokis
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So sty 03, 2009 21:40
Lokalizacja: hiszpania
Online: 0s

Postprzez sagon » So sty 10, 2009 23:34

lokis, nic dodac,nic ujac.Chyba kazdy juz bedzie wiedzial jak go wymienic.
Swoja droga to o wiele latwiej jak w mk3.
AFN 165,5@380,8
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Online: 0s
Pomógł: 95
Auto: golf III
Silnik: AFN

[MK4 TDI 90KM] Jak wymienic termostat

Postprzez mikee_87 » Wt kwi 30, 2013 12:30

Witam,
Przymierzam się do wymiany termostatu, mam tylko pytanie jak spuścić płyn z układu chłodzenia, kolega l_witek pisał żeby, że robił to poprzez korek spustowy przy chłodnicy. Kolega nic nie wspomniał czy silnik ma być zimny czy rozgrzany. Rozmawiałem z znajomym który to robił przy zimnym silniku i mówił, że zleciało mu około 2 litrów płynu, a reszta uciekła po odkręceniu termostatu. Czy w przypadku gdy rozgrzeje auto i wtedy spuszczę płyn zleci go więcej - na tyle żeby nie wyleciał przez otwór po termostacie.
Nie chciałbym generalnie pochlapać całego bloku silnika, sama operacja jest prosta - najgorsze to te spuszczanie płynu.
mikee_87
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 13, 2012 16:29
Online: 4d 5h 55m
Auto: VW Golf mk4
Silnik: 1900

[MK4 TDI 90KM] Jak wymienic termostat

Postprzez przemlin » Wt kwi 30, 2013 15:28

Nie ma innej opcji tylko podstawienie szerokiej płaskiej miski pod auto , to że zachlapiesz silnik to nic ale
mikee_87 napisał(a):sama operacja jest prosta

Zależy jaki termostat nowy zakładasz bo jak verneta to pasuje w ten plastykowy króciec tak jak stary orginalny czyli wkładasz verneta w króciec obracasz o 90 stopni i siedzi i montujesz razem z króćcem przykręcając dwie śruby, Ale jak kupisz vahlera który ja mam i który jest podobno lepszy... to ten termostat nie pasuje w org. kruciec tzn nie da sie go ładnie przyczepić do króćca czyli musisz najpierw włożyć termostat potem króciec z uszczelką i nie masz gwarancji ze to bedzie szczelne bo dojście masakryczne ale mam na to patent: Nowy termostat wahlera owijam z przodu sznurkiem cenkim przekładam sznurek przez rurkę krućca, na drugim końcu króćca przykładam w poprzek króćca jakiś metalowy element w poprzek średnicy rurki i owijam sznurek wokół niego tak żeby termostat ciasno leżał i wtedy montujesz króciec z termostatem. Wahler a vernet mają niestety inną budowę i wahlera ciężej sie montuje.
mikee_87 napisał(a):gdy rozgrzeje auto i wtedy spuszczę płyn zleci go więcej

Nie wiem czy zleci go wiecej, a nie lepiej odkrecić z dołu korek a potem zdjac wezyk przy zbiorniczku wyrównawczym i dmuchać? Wtedy zleci więcej.Najlepiej zdejmij stary termostat z króćcem i idż z nim do sklepu i kup termostat pasujący do krućca.Aha i spalanie Ci spadnie...
przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn
Online: 44d 2h 3m
Pomógł: 31

Re: [MK4 TDI 90KM] Jak wymienic termostat

Postprzez mikee_87 » Cz maja 02, 2013 19:27

Ok dzięki za informacje, zwrócę uwagę na to przy montażu. O tym spalaniu to właśnie też pomyślałem, bo w tej chwili termostat otwiera się już przy około 70-75 stopni według wskazać odczytanych za pomocą Vaga. A w czasie jazdy po mieście, na krótkich odcinkach 5-10km, ciężko mu się rozgrzać nawet teraz przy obecnych temperaturach, temperatura oscyluje według wskazań na zegarach jakieś 80 stopni.
mikee_87
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 13, 2012 16:29
Online: 4d 5h 55m
Auto: VW Golf mk4
Silnik: 1900

[MK4 TDI 90KM] Jak wymienic termostat

Postprzez Sztomel » Pn maja 06, 2013 11:34

mikee_87 napisał(a):w tej chwili termostat otwiera się już przy około 70-75 stopni według wskazać odczytanych za pomocą Vaga


więc to nie jest termostat do TDI, oryginalny powinien się otwierać dopiero przy 87*C.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 11d 17h 21m
Pomógł: 818
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Re: [MK4 TDI 90KM] Jak wymienic termostat

Postprzez mikee_87 » Wt maja 07, 2013 12:13

Sztomel napisał(a):
mikee_87 napisał(a):w tej chwili termostat otwiera się już przy około 70-75 stopni według wskazać odczytanych za pomocą Vaga


więc to nie jest termostat do TDI, oryginalny powinien się otwierać dopiero przy 87*C.


Żeby nie mylić innych, powiem od razu, że jest oryginalny termostat, który siedzi w tym samochodzie od nowości. Nie wiem po czym kolega doszedł, że nie jest to termostat od TDI? Po porostu jest już stary, zużyty i nie otwiera się w odpowiednim zakresie.
mikee_87
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 13, 2012 16:29
Online: 4d 5h 55m
Auto: VW Golf mk4
Silnik: 1900

Re: [MK4 TDI 90KM] Jak wymienic termostat

Postprzez Antyko » N cze 30, 2013 21:16

mikee_87 napisał(a):Witam,
Rozmawiałem z znajomym który to robił przy zimnym silniku i mówił, że zleciało mu około 2 litrów płynu, a reszta uciekła po odkręceniu termostatu. Czy w przypadku gdy rozgrzeje auto i wtedy spuszczę płyn zleci go więcej - na tyle żeby nie wyleciał przez otwór po termostacie.

Kranik spustowy jest na wylocie wody gorącej z silnika do chłodnicy. Spuszczając wodę na zimnym silniku zleje Ci się tylko to co jest w chłodnicy i wężu, a cały blok zostanie zalany, bo termostat jest zamknięty. Należy rozgrzać silnik aż do otwarcia termostatu i wtedy spuszczać. Przy odkręcaniu uwaga, bo jak za mocno odkręcicie, to poleci nie tylko tym króćcem w dół, ale również przez to pokrętło.
Pozdrawiam
Antyko
Antyko
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt paź 02, 2012 20:28
Online: 1d 4h 4m
Pomógł: 1
Auto: Octavia I
Silnik: AGR

[MK4 TDI 90KM] Jak wymienic termostat

Postprzez ciachotdi » So paź 19, 2013 22:24

nie chcąc zakładać nowego wątku postanowiłem się podłączyć pod temat. Mianowicie ostatnio zauważyłem że temperatura na zegarze - 80 stopni trzma w trasie ok 50 km non stop czy to będzie wina termostatu ?
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Oberschlesien - TK
Online: 38d 3h 2m
Pomógł: 19
Auto: Golf IV highline
Silnik: ALH+

Re: [MK4 TDI 90KM] Jak wymienic termostat

Postprzez pawlos2801 » Wt paź 22, 2013 11:17

Tak to będzie wina termostatu.
pawlos2801
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz lis 19, 2009 11:27
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 3d 15h 9m
Auto: VW BORA 1.9tdi
Silnik: AGR




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Nasi przyjaciele: Car Audio,
cron