[MK3 TDI] Jaki olej do skrzyni?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

[MK3 TDI] Jaki olej do skrzyni?

Post autor: kupszczelisty » śr paź 25, 2006 23:50

Ktoś kiedyś napisał na forum, że jeśli się zmieni olej w skrzyni na jakiś inny to biegi tak nie zgrzytają, możecie mi powiedzieć co to za olej i ile wchodzi do skrzyni, gdzie jest spust i którędy go wlać?? Mk3 TDI 1Z 94r, nie wiem jaką mam skrzynie bo nie wiem gdzie to pisze
Ostatnio zmieniony pt paź 27, 2006 20:17 przez kupszczelisty, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw paź 26, 2006 07:29

olej 75W90 pełen syntetyk, wchodzi 2 l ale przy wymianie całego sie nie spuści starego, spust jest na dole skrzyni miejsce sprawdzenia poziomu i wlewania to samo po lewej stronie skrzyni na wysokości mcpersona, najlepiej olej lekko rozgrzac i wlewać rurką z lejkiem z dużej wysokości wtedy wchodzi szybko i sprawnie. Wlac do momentu kiedy z korka wlewu bedzie sie wylewac. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 26, 2006 14:33

kupszczelisty pisze:Ktoś kiedyś napisał na forum, że jeśli się zmieni olej w skrzyni na jakiś inny to biegi tak nie zgrzytają
ja zmieniłem na Mobil 1 75w90 full syntetic...choć producent nie przewiduje

starego oleju miałem nadmiar i był rzadki jakiś syf więc dobtrze że zmieniłem :)

u mnie to nie pomogło bo miałem luźne nity na docisku i sprzęgło nie wysprzęglało więc dalej biegi ciężko wchodziły...

wchodzi około 1,7 L choć w książce napisane jest chyba 1,9 L

lejesz przez otwór z boku ile wlezie :)



Awatar użytkownika
marsell
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw sty 27, 2005 22:45
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marsell » czw paź 26, 2006 21:10

Jak zmieniłem jeszcze w poprzednim golfie olej z oryginalnego na 75W90 API GL-5 (tylko to był półsyntetyk) to skrzynia zmieniła się nie do poznania, biegi zaczęły leciutko wchodzić a wcześniej był problem z jedynką i dwójką w nierozgrzanym aucie


...życie to nie bajka, nie smyra nas po jajkach...

Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » czw paź 26, 2006 23:33

Witam
2 litry wg API GL4, wg SAE 80 lub SAE 75W90(dane WKŁ GOLF I VENTO)
korek wlewu i kontroli jest z boku, spust pod skrzynią
:smoke:


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » śr maja 30, 2007 14:28

panowie kupiłem Valvoline 75W-90 Dura Blend GL-5 i okazało się że to pół syntetyk i nie wiem czy go wlewać do skrzyni czy niee??? pomocy

[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 14:32 ]
http://www.valvoline.pl/index_oleje_przekladniowe.html#

[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 14:38 ]
powiedzieli że jest taki sam jak syntetyk mobila



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw maja 31, 2007 11:41

Kolego olej jak najbardziej w porządku nie zastanawiaj sie tylko zalewaj do skrzynki :)



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » czw maja 31, 2007 15:24

szatanek, Tak będzie dobry? na 100%?



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw maja 31, 2007 21:36

Pewnie ze tak, wg. VW olej do przekładni powinien spełniać normę jakościową GL-4 norma GL-5 jest wyższa czyli olej jest wyzszej jakości, to podobnie jak w oleju silnikowym do diesli norma jakościowa to np. CD a CF jest olejem wyzszej jakości. Jesli chodzi o normę lepkościową VW zaleca 75W-90, czyli olej valvoline dura blend ją spełnia.



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » czw maja 31, 2007 23:41

szatanek, oo dzięki za proste wytłumaczenie



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt sie 28, 2007 20:32

No i ja kilka dni temu zalałem do skrzynki nową oliwkę :grin: Teraz jedynka wyraźnie lzęj wchodzi, więc radze kazdemu kto szczególnie zimą ma problemy z wrzuceniem biegu zrobic to samo, koszt niewielki a skrzynka sobie odetchnie. Olej który zalałem to Valvoline dura blend 75W-90 GL-4 .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości