[MK2 1.6D] nie grzeja świece

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

[MK2 1.6D] nie grzeja świece

Post autor: Gwizdek1982 » pn paź 23, 2006 22:55

Witam !!!
Mam problem czasami mi swiece grzeją a czasami nie, ale co ponadto zauważyłem że nawet jak zacznie grzać to jak uruchomie silnik to stycznik na tablicy bezpiecznikowej warjuje (tzn. wielokrotnie się załancza i wyłancza) pewnie jest to jakis czujnik na silniku teraz tylko jaki i gdzie jest umieszczony dokładniej abym go zlokalizował i wymienił, bo mi normalnie stycznik kiedys wyskoczy :) stycznik sprawdzałem jest oki na 100, pare miesięcy temu przestała mi świecic dioda na tablicy od grzania ale grzał chyba ta dioda też działa po przez jakis czujnik tylko znowu mam pytanie grzie on jest dokładnie ???
mam MK2 na 1.6 d
Prosze Was o pomoc może ktoś wie w czym jest problem aby zaczął ponownie zakarzdym razem grzać, zapalała się dioda od grzanie (diode sprawdzałem tez więc na baterii świeci, czyli jest dobra) no i jak zacznie grzać żeby mi stycznik nieszemrotał tak jak teraz.
Z góry dziękuje za pomoc !!!
Ostatnio zmieniony wt paź 24, 2006 11:51 przez Gwizdek1982, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » pn paź 23, 2006 23:27

tu masz czujnik .... pod warunkiem ze jestes an 100% pewien tego swojego przekaźnka to wymień i sie okarze

(czujnik na krocću węza od ogrzewania .. pod czujnikiem oleju)
Obrazek



Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » wt paź 24, 2006 07:32

czyli jest on na bocznej obudowie silnika zaraz obok czujnika oleju ?? i to jest ten sam od załanczania stycznika oraz od sygnalizacji świetlnej grzania diody ?? i czy jak go wykręce to popłynie mi płyn chłodzący czy cos innego czy może jest tam suchutko i nic niewypłynie ??



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » wt paź 24, 2006 11:52

tak .. to ten czujnik...

płyn popłynie oczywiście.... no w końcu wkręcasz czujnik w układ chłodzenia ... to sie spodziewaj ze będzie tryskać... szybka podmianka i sprawa załatwiona



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt paź 24, 2006 21:00

O!Na zdjęciu wkońcu zdrowy nie myty silnik w naturalnym kolorze ;)

[ Dodano: Wto Paź 24, 2006 21:06 ]
P.S. u siebie miałem problem z niegasnącą diodką. Zimny lut w przekaźniku od strony blaszek - styków przekażnika



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » wt paź 24, 2006 21:13

stonefree pisze:O!Na zdjęciu wkońcu zdrowy nie myty silnik w naturalnym kolorze ;)


:rotfl: teraz ma jeszcze bardziej naturalny kolor olejowy .. przy wymianie uszczelki pod głowicą trysnołem pistoletem ciśnieniowym w kanał olejowy ... heheh :rotfl:

stonefree, a jak u mnie dioda mruga nieregularnie w czasie jazdy to co moze być.. moze sie orientujesz ??



Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » wt paź 24, 2006 21:17

hmm no tak ale patrze se na ten przykładowy motor i umnie to wygląda troche inaczej przedewszystkim pompa jest tak jakby zgrabniejsza (mniejsza) filtr powietrza jest całkiem inny i mam czujnik na tej rurze co wchodzi do silnika od przodu i jest jeszcze czujnik obok czujnika oleju z boku tak jak była mowa ale jak ściągam kabelek z niego i przykładam do obudowy silnika (robie mu sztuczna mase, czyli zamykam obwót) to nic sie niedzieje więc czy to napewno on skoro zamknięcie obwodu niepowoduje zaświecenia się diody na tablicy ani zamknięcie stycznika (dioda i stycznik na 100% dobre) ??
panowie zima się zbliża :(
Rozpaczliwie o pomoc wołam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt paź 24, 2006 22:26

double-d pisze:jak u mnie dioda mruga nieregularnie w czasie jazdy to co moze być.. moze sie orientujesz
ni mam pojecia , sorry



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » wt paź 24, 2006 22:58

Gwizdek1982 pisze:mam czujnik na tej rurze co wchodzi do silnika od przodu i jest jeszcze czujnik obok czujnika oleju z boku tak jak była mowa ale jak ściągam kabelek z niego i przykładam do obudowy silnika (robie mu sztuczna mase, czyli zamykam obwót) to nic sie niedzieje więc czy to napewno on skoro zamknięcie obwodu niepowoduje zaświecenia się diody na tablicy ani zamknięcie stycznika (dioda i stycznik na 100% dobre) ??
od przoduu to jest czujnik dla wskażnika temp na desce ... ten z boku bloku jest od świec :)

zmasowanie przewodu czujnika nie spowoduje zaświecenia diody od świec !! wręcz odwrotnie... po zmasowaniu obwodu kontrolka musi zgasnąć .. to znak ze wszystko ok na przekaźniku ...

zrób sobie test jeśli nie jesteś pewien co do przekaźnika:

odkręć przewód od zasilania świec (np. od bezpiecznika świec na ścianie grodziowej ten gruby przewód czerw/biały) i odczep kabel od czujnika temp. i włącz zapłon..
kontrolka winna palić sie ok. 35 sek i potem zgasnąć

następnie wyłącz stacyjke i zaraz włącz ponownie .. podepnij wtedy przewód od czujnika do masy i kontrolka musi zgasnąć.

jeśli nie zgaśnie po zmasowaniu to masz uszkodzony przekaźnik

tak najszybciej sprawdzić... :bigok:



Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » sob paź 28, 2006 17:10

Witam
Wkońcu troche czasu abym mógł sprawdzić ten przekaźnik, robiłem tak jak było pisane i dioda sie zapala ale tak delikatnie ledwo co (nierozświetla sie na całego :) ), czyżby przekaźnik który sprawdzałem na żywca przy użyciu akumulatora okazał sie uszkodzony ??
jak tak to który może zły spawdząlem ??



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » sob paź 28, 2006 20:13

jeśli zrobiłeś test tak jak napisałem .. i po zmasowaniu kabla od czujnika kontrolka miga/żarzy sie/ pali się/iskrzy ... to masz ten przekaźnik walnięty i proponowałbym zrobić test na jakimś innym .. na podmianke ... czy to napewno to ... i wtedy kupić nowy ... koszt: 55-70 zł



Gwizdek1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gwizdek1982 » sob paź 28, 2006 21:46

oki dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
Woski
Forum Master
Forum Master
Posty: 1482
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 12:13
Lokalizacja: bad homburg

Post autor: Woski » sob paź 28, 2006 22:13

u mnie przyczyna niegrzejacych sie swiec byla ta blaszka (bezpiecznik) schowana ponizej podszybia za plastikowa oslonka..

Podobno czesto to pada, wiec sadze, ze warto to napisac w tym temacie.

Koszt: 3zl



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości