[Passat AAZ] Wkazniki temperatury/paliwa czyli zle wskazania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

[Passat AAZ] Wkazniki temperatury/paliwa czyli zle wskazania

Post autor: souler » pt paź 20, 2006 08:10

sprawa wyglada tak - mialem zle wskazanie temp, ale myslalem ze to wina czujnika. kupilem nowy i ten pokazuje jeszcze wiecej czyli 110 stopni zamiast 90. temp mierzona termometrem w zbiorniczku jest 86-90 stopni, czyli ok. gosciu ze sklepu powiedzial ze moze to byc wina triaka, ktory steruje praca ww. wskaznikow. rozebralem zegary, poprawilem niektore luty i teraz pokazuje 2-4 stopnie mniej, wiec jest cos na rzeczy. dalej juz nie bardzo wiem co robic.
aha bym zapomnial - wskaznik paliwa czasem dziwnie pokazuje, zwlaszcza jak jest ponizej pol baku. raz mnie, raz wiecej.

elektrycy i elektronicy pomozcie.
jak ktos ma schemat elektryczny zegarow do paska aaz, bez obrotomierza, to niech wrzuci.
ktory element na plytce moze powodowac bledne wskazanie? jak beda odpowiedzi to bede pytal dalej :bigok:
Ostatnio zmieniony pt paź 20, 2006 11:19 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 20, 2006 08:51

SouleR pisze:myslalem ze to wina czujnika. kupilem nowy i ten pokazuje jeszcze wiecej czyli 110 stopni zamiast 90
ja tylko powiem Ci że dużo tych tanich czujników właśnie zawyża...czy masz pewność że czujnik jest na pewno dobry ?

warto zmierzyć rezystancję na czujniku i sprawdzić czy dobrze podaje - albo na odwrót zapodac opornik około 300 Ohm i sprawdzić czy bedzie 90 st na wskaźniku...



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt paź 20, 2006 09:03

stary oryginalny czujnik pokazywal mi 100 stopni
cowboy tylko gdzie wpiac ten rezystor?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 20, 2006 10:13

SouleR pisze:cowboy tylko gdzie wpiac ten rezystor?
pomiędzy piny 2 i 4 we wtyczce..ale pytanie podstawowe ilo pinowy masz czujnik ?, bo zdaje się że 2 pinowy (styki 1 i 3 idą do ECU)

czujnik zmiena rezystancję w funkcji temperatury - trzeba wiedzieć ile ohmów jest przy 90 stopniach i tyle zapodac pomiędzy kabelki idące do czujnika - jeśli wskazówka w szafie pokaże 90 stopni - czujnik do wymiany..

wartości czujnika:

0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm

oczywiśce dla Twojego typu mogą być nieznacznie inne ale raczej 250 Ohm to 90 st C



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt paź 20, 2006 12:00

ja mam wlasnie 4 pinowa wtyczke i teraz pozostaje kwestia ktora nozka to 2 i 4
jesli dobrze rozumie to podpinajac na krotko do pinow opornik na 250 ohm powinno mi pokazac 90 stopni na zegarze. dobrze sie sklada bo mam nastawny w domu, to zaraz sprawdze.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 20, 2006 12:04

SouleR pisze:ja mam wlasnie 4 pinowa wtyczke i teraz pozostaje kwestia ktora nozka to 2 i 4
opis pinów jest na wtyczce :P

Obrazek



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt paź 20, 2006 13:37

u mnie opisu nie ma :| wzialem opornik 245 ohm i wpinalem we wszystkie mozliwe piny. wskazowka ani drgnie. dziwne. paliwo pokazuje normalnie. zaraz stary czujnik przemierze w goracej wodzie i zobacze jakie on ma opornosci.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 20, 2006 13:50

SouleR pisze:stary czujnik przemierze w goracej wodzie i zobacze jakie on ma opornosci
ja mierzyłem w gorącej wodzie i powiem Ci że cięzko rogrzać tak czujnik :) aby osiągnął rezystancję 90 st C :) w silniku jakoś efektywniej się nagrzewa...

możesz też zewrzeć piny we wtyczce - wtedy wskazówka wychyla się na maxa - od razu wyłaczaj zapłon :)

zresztą poczytaj to (moja walka) , może Cie to gdzieś naprowadzi :)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33233&start=0



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt paź 20, 2006 14:07

a u mnei tez zawyza po wlaczeniu swiatel po wylaczeniu spada temperatura :bigok:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt paź 20, 2006 14:19

za pomoc dotychczasowa punkcik. narazie nic nie osiagnalem. rezystor wpiety nie daje odczytu, stary czujnik przy 60 st ma opornosc jak przy 90. prawie taka sama na 1-3 jak i na 2-4. nowy siedzi w silniku. bede musial zrobic mierzenie nowego czujnika na nagrzanym silniku. ciekawi mnie ta sprawa elektroniki w szafie. moze rzeczywiscie cos sie tam "zuzylo" na tyle, ze odczyt jest zly.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » pt paź 20, 2006 14:34

no wiec tak ten czuujnik ma maxymalna rezystancje jak silnik jest zimny i ona maleje podczas gdy temperatura silnika rosnie.

przy 4-6 stopni powinno byc w granicy 2,3 k ohma
przy 12 stopniach ok 0,8 k ohma

a przy 90 stopniach pwoinno byc chyab 97 ohmow

sprawdz to dokladnie przykladajac miernik ustawiony na pomiar rezystancji do czujnika na rurze idacej do chlodnicy ta od gory i ten czujnik od gory. A jesli nei daje zadnej rezystancji na bank to znaczy ze walniety



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 20, 2006 15:12

SouleR pisze:stary czujnik przy 60 st ma opornosc jak przy 90
czyli wskazania zawyzone to wina czujnika...

trzeba sprawdzić w etce jaki powinieneś mieć typ czujnika i jakie wartości rezystanacji..



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt paź 20, 2006 15:29

stary czujnik ma numery 357919501, kolor czarny+zielona otoczka. nowy to zamiennik, ale tak samo oznaczony. etki nie mam, bo mam monitor 15 cali i nie moge zainstalowac :( wymagana rozdzielczosc 1280x1024 psssss

byc moze powinien byc inny, ale gosciu w sklepie sprawdzal w katalogach i jest dobry.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt paź 20, 2006 18:10

cowboy pisze:
SouleR pisze:myslalem ze to wina czujnika. kupilem nowy i ten pokazuje jeszcze wiecej czyli 110 stopni zamiast 90
ja tylko powiem Ci że dużo tych tanich czujników właśnie zawyża...
covboy w 100% potwierdzam to co napisałeś zawyża o właśnie 20stopni C
niedawno kupiłem i oczom nie wierzyłem że mam 110 stopni na nowym czujniku aż
mierzyłem tem. wody w obiegu

[ Dodano: Pią Paź 20, 2006 18:15 ]
cowboy pisze:pomiędzy piny 2 i 4 we wtyczce..
dla pewności zapytam tylko jeden oporniczek pomiędzy pinami 2 i 4 ?
czy w szereg na każdy kabel z 2 i 4 po jednym oporniku ok.300 Ohm ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości