[MK3 1.9 TD] Nieszczelny uklad chlodzenia - ucieka woda

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

[MK3 1.9 TD] Nieszczelny uklad chlodzenia - ucieka woda

Post autor: boria » pn paź 16, 2006 11:43

Witam! Mam problem w moim Golfie III 1.9 TD. Po przejechaniu 300-500 km zapala mi sie kontrolka od chlodzenia i brakuje ok 1,5-2l wody w chlodnicy :/ Od paru dni zauwazylem ze pojawia się para na przedniej szybie samochodu. Wnioskuje ze jest to zwiazane z nieszczelnością ukladu chlodzenia. Czy jest to możliwe ze uklad chlodzenia jest w jakis sposob polaczony z ukladem nawiewu kabiny? Zauwazylem do kabiny pod kokpit wchodza dwa przewody z plynu (jeden ze zbiornika a drugi z bloku). W jakim celu? Podejrzewam że jeżeli wchodzą one do środka to może tam jest jakaś nieszczelność i dlatego pojawia mi się wilgoć na przedniej szybie. Czy te przewody nie są podłączone czasem do jakiejś wężownicy która służy do ogrzewania powietrza w kabinie? A tak wogóle to w którym miejscu jest wlot powietrza do kabiny?
Z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn paź 16, 2006 12:26

dobrze kombinujesz. te 2 węże to właśnie woda do nagrzewnicy, która jest w kabinie. to taka mała chłodnica i jak to bywa strzela. więc jak masz pae na szybie to czas na jej wymiane. zrób to szybko bo ra zże problem z wodą, a 2 że w aucie na pewno jest mokro. a jak na zime zalejesz płynem to wytarcie szyby bedzie graniczyło z cudem - tłusta bedzie i cały nawiew oraz podłoga bedzie śmierdziała płynem, a nie wyschnie prędko, o ile w ogóle wyschnie


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: boria » pn paź 16, 2006 12:44

takie szybkie pytanko czy to jest walsnie to http://www.allegro.pl/item133437822_now ... tavia.html ? :) W kazdym badz razie i tak jutro rozkrecam kokpit ;)

Dzieki rade! ;)



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn paź 16, 2006 12:51

boria pisze:takie szybkie pytanko czy to jest walsnie to http://www.allegro.pl/item133437822_now ... tavia.html ? :) W kazdym badz razie i tak jutro rozkrecam kokpit ;)

Dzieki rade! ;)
tak to jest nagrzewnica która być może Ci paruje do środka ...;
powodzenia i cierpliwości życzę przy ściganiu dechy ... :pub:



Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: boria » śr lis 08, 2006 01:53

Juz naprawilem sobie nagrzewnice. Chcialem sie podzielic z wami moimi wrazeniami. Wiez zaczne od tego ze niestety sciagniety z forum opis zdejmowania kokpitu z Passata niestety do niczego sie nie przydal bo w mojej Golfinie bylo chyba z 3x wiecej krecenia :) Prawde mowiac to jezeli mialbym jeszcze raz rozkrecac kokpit to krew by mnie zalala... :| Najgorsze bylo jeszcze to. ze gdzies naderwalem kabel dmuchawy doprowadzajacy zasilanie do przelacznika na kokpicie i zeby znowu nie rozkrecac tego ustrojstwa to musialem doprowadzic nowy kabelek z zasilaniem... :| Na szczescie mozna spokojnie wziasc zasilanie z przelaczika ogrzewania na tylna szybe, bo zasilanie dziala wtedy dopiero po zalaczeniu stacyjki czyli tak jak powinno.

Dla zainteresowanych zamieszczam pare zdjec hehe :)
http://www.readme.dreamhosters.com/zdje ... 0_3639.jpg
http://www.readme.dreamhosters.com/zdje ... 0_3640.JPG
http://www.readme.dreamhosters.com/zdje ... 0_3641.JPG
http://www.readme.dreamhosters.com/zdje ... 0_3642.JPG
http://www.readme.dreamhosters.com/zdje ... 0_3643.JPG
http://www.readme.dreamhosters.com/zdje ... 0_3644.JPG
http://www.readme.dreamhosters.com/zdje ... 0_3645.JPG

W kazdym badz razie cala ta wymiana nagrzewnicy dala mi troche do myslenia....
Skoro nagrzewnica tak latwo potrafi nagrzac kabine w zime to moze dalo by sie jakos ja wykorzystac do schladzania powietrza w kabinie w lato ? Ogolnie w lato mimo, ze puszcza sie zimne powietrze to i tak z nawiewu do srodka wlatuje dosc cieple a wlasciwie gorace powietrze. W sumie to nie dziwne bo caly kokpit jest dosc goracy ale przeciez on sie nagrzewa tez przez to ze nagrzewnica jest goraca. Moze warto by w lato sciagnac weze doprowadzajace wode do nagrzewnicy i polaczyc je jakims kolankiem a do nagrzewnicy dorobic drugi obieg ? Moznaby do tego niego podpiac jeszcze jedna nagrzewnice ktora bylaby np gdzies przy zderzaku i bylaby chlodzona nawiewem zimnego powietrza z zewnatrz. Do wszystkiego mozna by podpiac jakas niewielka pompe na 12v. Wydaje mi sie ze zrobilo by sie chlodniej w kabinie juz od samego odpiecia nagrzewnicy od glownego obiegu. Tak wogole to moze dalo by sie jeszcze do wszystkiego podpiac jakis maly agregacik elektryczny? Wiem ze w prawdziwych klimach montuje sie agregaty/sprezarki o ogromnej wydajnosci i napedzane sa bezposrednio z silnika paskiem klinowym ale chodzi mi tutaj o cos co schlodziloby powietrze do jakis 17 stopni np dopiero po 30 minutach. Ogolnie chodzi mi o zrobienie domowej roboty taniej klimy przez ktora nie wzrosloby spalanie a dzialalaby dopiero na dluzszych trasach. Czy ktos z was probowal kiedys zrobic cos podobnego?



rafek81

Post autor: rafek81 » śr lis 08, 2006 03:15

Ała... z twoich checi ze zrobienia domowej klimy az mi sie w glowie zakrecilo.. :bigok: ale jak co to ci kibicuje.. a fotki rewelacyjne... :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości