Wymiana płynu chłodzącego w 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, Haki, VIP

Wymiana płynu chłodzącego w 1Z

Postprzez Razal » N paź 15, 2006 07:23

Jak najszybciej i najlepiej wymienić płyn chłodzący w moim Mk3 ?? Którędy zlewać, jak zalewać itp.. ?? No i jeszcze jaki płyn zakupić - do tej pory zalane było EKO2000.

Pozdrooooooo :pub:
Ostatnio edytowano Śr paź 10, 2007 20:38 przez Razal, łącznie edytowano 1 raz
MK2 1,6 CL / MK3 GT TDI / PASSAT B5 TDI-PD / PASSAT B6 TDI-CR
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 13, 2004 10:09
Lokalizacja: DB
Online: 3h 41m
Pomógł: 96
Auto: PASSAT B6
Silnik: TDI-CR

Postprzez jaszczur » N paź 15, 2006 07:40

napełnianie
1.napełnić układ chłodzenia przez wlew zbiorniczka wyrównawczego do poziomu miedzi min a max
2.zamknąc korek wlewu
3.uruchomić silnik i nagrzać go do temperatury normalnej pracy,układ się odpowietrzy samoczynnie
4. zatrzymać silnik i sprawdzić czy nie został przekroczony poziom max w zborniczku
5.po ochłodzeniu silnika sprawdzić poziom cieczy chłodzacej,powinien byc miedzy min a max
opróznianie układu
1,zdjać korek od wlewu zbiorniczka wyrównawczego
2.odłaczyć dolny przewód od pompy cieczy chłodzacej i spuscić płyn
pojemność układu 6,3 litra(źródło instr obsługi)
a co do płynu to nie wiem jaki ci poradzić ja mam uład koncentratem zalany na -33 stopnie
Ostatnio edytowano N paź 15, 2006 08:12 przez jaszczur, łącznie edytowano 2 razy
jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 27, 2005 08:34
Lokalizacja: Opole
Online: 75d 18h 18m
Pomógł: 1205

Postprzez Pruszkowiak » N paź 15, 2006 07:41

Najlepiej to zdjąć dolny wąż od chłodnicy i powinien wylecieć cały płyn chłodzący.Płyn wlewa się standarową przez zbiorniczek. :bigok:
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N gru 04, 2005 20:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Online: 30d 10h 50m
Pomógł: 64
Auto: A4 B6
Silnik: AWX

Postprzez GSOWIEC » N paź 15, 2006 08:04

Pruszkowiak napisał(a):Najlepiej to zdjąć dolny wąż od chłodnicy i powinien wylecieć cały płyn chłodzący.Płyn wlewa się standarową przez zbiorniczek.


Tylko czy część płynu nie zostanie wtedy w bloku silnika przytrzymana przez termostat?
Radziłbym dobrać się do pompy wody z termostatem, oprócz zlania z chłodnicy jak pisze kolega oczywiście...

Razal, co do odpowietrzania jeszcze to dodam od siebie, że to nie zawsze tak się sprawdza jak w książce napisano. Nie zdziw się jeśli na początku nie wejdzie ci cały płyn, nawet jeśli rozgrzejesz silnik... Ja jak wymieniałem w zeszłym roku, a robiłem to z wieczora, to odpowietrzył mi się na dobre dopiero następnego dnia, wtedy uzupełniłem płyn i już było cacy...
GSOWIEC
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 17, 2006 22:30
Lokalizacja: Słupsk
Online: 1h 7m
Pomógł: 94

DZięki Koledzy za pomoc

Postprzez Razal » N paź 15, 2006 08:35

Temat uważam za zamknięty - wszystko jasne - płyn ma ponad dwa latka trzeba wymienić przed zimą :hmm:

Płyn jakiś wybiorę w sklepie

Pozdrowionka :pub:
MK2 1,6 CL / MK3 GT TDI / PASSAT B5 TDI-PD / PASSAT B6 TDI-CR
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 13, 2004 10:09
Lokalizacja: DB
Online: 3h 41m
Pomógł: 96
Auto: PASSAT B6
Silnik: TDI-CR

Postprzez Jac » Pn lis 20, 2006 00:41

Witam!

Polecam plyn G12 plus, koncentrat, nie trzeba okresowo wymieniac.

Kupilem po 26 zl butelka 1,5 l.

Pozdrawiam
Jac
Jac
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt kwi 01, 2005 07:53
Lokalizacja: Bytom
Online: 0s

Postprzez snowak » Pn lis 20, 2006 22:41

Trzeba kręcic i ciagnac do tylu - nie ma innej rady :). A przed nalozeniem wyczyscic krociec i wnetrze rury oraz dac troche plynu do mycia naczyn na króciec - latwo wejdzie jak i pozniej, kiedys latwiej zejdze.
Obrazek
snowak
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Wt maja 02, 2006 15:13
Lokalizacja: z drogi
Online: 31m
Pomógł: 82

Postprzez batonw » Śr paź 10, 2007 19:15

czy tak samo spuszcza sie plyn z passata 1.8??
batonw
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr paź 10, 2007 18:49
Lokalizacja: londyn
Online: 0s

Postprzez matikdalik » Śr paź 10, 2007 20:23

Keff napisał(a):koniecznie pokrętło nagrzewnicy ustawione na maksa


No nie koniecznie, płyn i tak zawsze leci przez nagrzewnicę, Pokrętłem sterujesz tylko otwarcie i zamknięcie przesłony kierujących powietrze na nagrzewnicę.

maciek
matikdalik
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt wrz 07, 2007 23:33
Lokalizacja: Pomorze
Online: 3m
Pomógł: 18




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,