1,9 TD a 1,9 TDI różnice, zalety i wady.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, VIP

1,9 TD a 1,9 TDI różnice, zalety i wady.

Postprzez PhytonST » N paź 01, 2006 18:13

Witam chciałem zapytać o różnice pomiędzy tymi silnikami, w konstrukcji, w spalaniu, w kulturze pracy oraz w awaryjnośći, czy opłaca się jeszcze kupić auto z takim silnikiem czy lepiej szukać TDI, z góry dziękuję
Ostatnio edytowano Pt lis 27, 2009 21:13 przez PhytonST, łącznie edytowano 1 raz
PhytonST
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 17:29
Lokalizacja: StrzyżoVWice
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez ventil » N paź 01, 2006 18:21

Tak TD jak i TDI mają swoje wady i zalety. jedni będą bronić TD a inni TDI. Podstawowa różnica pomiędzy tymi silnikami to to że TD mają komorę spalania w głowicy zwaną forkomorą i jest to wtrysk tzw. pośredni a tłoki są prawie płaskie a TDI jest silnikiem o wtrysku bezpośrednim i komorę spalania ma w tłoku. Poza tym silniki VAG TD są dosłownie "sterowane" nogą kierownika za kierownicą a TDI sterowane za pomoca komputera ECU który pobiera sygnały z wielu czujników zamontowanych w silniku. O zaletach i wadach muszą się wypowiedziec sami użytkownicy tych silników.
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr kwi 12, 2006 21:01
Lokalizacja: Świdnica
Online: 1d 14h 44m
Pomógł: 66

Postprzez woyteck » N paź 01, 2006 18:52

TDI ma minimalnie mniejsze spalanie i lepsze osiagi ale za to jest drozszy
jezeli znajdziesz zadbane egzemplarze to sa silniki raczej bezawaryjne
o tdi trzeba bardziej dbac, sa to nowoczesniejsze silniki
jezeli nie zależy ci na osiagach wez TD sa po prostu tansze ale trudniejsze do zajechania
woyteck
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr maja 04, 2005 10:47
Lokalizacja: okolice bielska białej
Online: 7d 7h 24m
Pomógł: 14

Postprzez PhytonST » N paź 01, 2006 18:57

a jak jest z tą kulturą pracy, czy dużo bardziej klekocze od TDI lub SDI? bo im bardziej klekocze to bardziej trzęsie autem :P
PhytonST
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 17:29
Lokalizacja: StrzyżoVWice
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez Corvax » N paź 01, 2006 19:13

TDI brdziej grzechocze niz TD :P
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ | BEX |
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 21, 2004 14:21
Lokalizacja: Skierniewice
Online: 6h 8m
Pomógł: 269
Auto: A4
Silnik: BEX

Postprzez PhytonST » N paź 01, 2006 19:17

TDI czy SDI ?? :)
PhytonST
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 17:29
Lokalizacja: StrzyżoVWice
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez homsky » N paź 01, 2006 19:21

PhytonST napisał(a):TDI czy SDI ??


Ale o co ci chodzi ???
Obrazek
homsky
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 11, 2005 19:03
Lokalizacja: Nowa Ruda
Online: 11h 59m
Pomógł: 856
Auto: Passat B5FL
Silnik: AVF+

Postprzez PhytonST » N paź 01, 2006 19:25

Corvax napisał(a):TDI brdziej grzechocze niz TD :P
o to chodzi :P
PhytonST
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So wrz 30, 2006 17:29
Lokalizacja: StrzyżoVWice
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez ventil » N paź 01, 2006 19:26

PhytonST napisał(a):TDI czy SDI ?? :)


PhytonST - TDI i SDI to ta sama konstrukcja silnika tylko SDI nie ma turbinki.
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr kwi 12, 2006 21:01
Lokalizacja: Świdnica
Online: 1d 14h 44m
Pomógł: 66

Postprzez pasiak » N paź 01, 2006 20:11

TD to dobra sprawa bo ile wdepniesz to tyle wleje i najwyżej zadymi a TDI jak któraś czujka oszukuje to jazda zaczyna przypominać dosiadanie kozy (trzęsie szarpie)
dłubanie w TD to linki śrubki i takie tam a w TDI komputer i łącze :bigok:
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
pasiak
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Pt paź 14, 2005 19:17
Lokalizacja: Białystok
Online: 0s
Pomógł: 46

Postprzez Corvax » Pn paź 02, 2006 07:31

i TDI i SDI ma bardziej "twardy" dzwiek silnika wynika to chocby z konstrukcji wtryskiwaczy i wyzszego cisnienia wtrysku. Czy ma to przelozenie na trzesienie buda? - Nie sadze - generalnie trzesa te auta ktore mialy jakies mocniejsze przejscia.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ | BEX |
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 21, 2004 14:21
Lokalizacja: Skierniewice
Online: 6h 8m
Pomógł: 269
Auto: A4
Silnik: BEX

Postprzez KRZYSZTOF SKOCZEK » Pn paź 02, 2006 09:20

spalanie w mieście 7,4l poza miastem 5l.
elastyczność 60-100 12sek, 80-120 20sek.
Pracuje ciszej niż TDI lub SDI.
KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn sty 31, 2005 11:00
Lokalizacja: Lublin
Online: 8m
Pomógł: 6
Auto: Audi 80 1.9 TDI
Silnik: 1Z

Postprzez RobertP » Pn paź 02, 2006 09:30

KRZYSZTOF SKOCZEK napisał(a):spalanie w mieście 7,4l poza miastem 5l.

e tam jakoś nie wierzę żeby TD spalał (domyślam się że piszesz o swoim AAZ)
nigdy nie zeszłem poniżej 5,8l/100km przeważnie poza miastem
bez ostrego deptania 6,2-6,4l/100km
RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
 
Dołączył(a): Śr gru 14, 2005 08:58
Lokalizacja: Ostróda
Online: 14m
Pomógł: 612

Postprzez KRZYSZTOF SKOCZEK » Pn paź 02, 2006 09:38

Auto Świat podaje po swoich testach poza miastem 4,7l!
KRZYSZTOF SKOCZEK
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn sty 31, 2005 11:00
Lokalizacja: Lublin
Online: 8m
Pomógł: 6
Auto: Audi 80 1.9 TDI
Silnik: 1Z

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: swiatowy2, twromek i 34 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,