[MK4 1.6SR] Wymiana rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

[MK4 1.6SR] Wymiana rozrządu

Postprzez alex_id » So wrz 23, 2006 12:44

Witam, moje auto to Golf IV 1.6 SR, 100 KM, 8V, rok prod. 1998, zamierzam wymienić w nim rozrząd i tu moje pytanie, co poza paskiem należy jeszcze wymienić bo nie dokońca wiem o co chodzi... (mam na myśli rolkę i napinacz) a może wystarczy sama rolka ?

P.S. Będę wdzięczny za ewentualne linki do sklepów internetowych

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano Wt lis 07, 2006 20:15 przez alex_id, łącznie edytowano 1 raz
alex_id
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 12:32
Lokalizacja: Płock
Online: 0s

Postprzez Atomic10 » So wrz 23, 2006 13:11

Powinno sie wymienic wszystkie elementy ktore współpracuja bezposrednio z paskiem czyli rolki prowadzace i jesli jest napinacz. Niektóre serwisy dodatkowo zalecaja i wymieniaja pompe wodna. Nie wiem jak jest u Ciebie w silniku ile jest rolek ale w sklepie powinienes uzyskac taka informacje. Co do pomy to jesli auto ma mały przebiego to mozna sobie odpuscic jej wymiane.

Pozdrawiam
Obrazek
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Online: 3h 42m
Pomógł: 240
Auto: MK3 GL i Family
Silnik: AAMADZ

Postprzez Fabian LDZ » So wrz 23, 2006 13:58

Wymieniasz napinacz, rolke i pasek - jak podasz mi oznaczenie silnika podam Ci ceny części
nie baw się w wymiane samego paska bo po co robić dwa razy tą samą robote
Fabian LDZ
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Online: 69d 18h 19m
Pomógł: 114
Auto: mat

Postprzez kiss » So wrz 23, 2006 14:04

Fabian LDZ napisał(a):nie baw się w wymiane samego paska bo po co robić dwa razy tą samą robote

dokladnie, jesli juz wymieniac to kompletny rozrząd
pompe wodną też bym wymienił
ps. Płock się kłania :)
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock
Online: 3d 10h 20m
Pomógł: 711
Auto: mk4 GTI
Silnik: ARL

Postprzez Kolec » So wrz 23, 2006 14:14

NIe dawno był temat wałkowany :)

Tak jak koledzy piszą wymieniasz pasek, napinacz i rolkę (to na 100%) mozna i pompę i termostat.
Ja na wakacjach wymieniałem 2 paski, 4 rolki i pompe (16V). Termostat sobie podarowałem.
I oczywiscie też polecam u mechanika a nie samemu (z całym szacunkiem dla Ciebie). :)
Pozdrawiam
>KOLEC<

"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 0s

Postprzez alex_id » So wrz 23, 2006 14:19

Fabian LDZ napisał(a):Wymieniasz napinacz, rolke i pasek - jak podasz mi oznaczenie silnika podam Ci ceny części
nie baw się w wymiane samego paska bo po co robić dwa razy tą samą robote


W książce serwisowej mam coś takiego:

1J12J4GOLF 1,6 BASIS D3 5-G
DLP LC6M--------EL 74 KW AKL
alex_id
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 12:32
Lokalizacja: Płock
Online: 0s

Postprzez struna7 » So wrz 23, 2006 14:49

mówiąc o wymianie rozrządu powinno się brać pod uwagę komplet, sama wymiana paska to pozorna oszczędność bo technicznie rozrząd zostaje stary, to tak jakby na " brudną d..ę założyć czyste gacie" - jak to powiedział znajomy mechanik
termostat wymienia sie wtedy gdy coś się z nim dzieje i nie ma on nic wspólnego z rozrządem
a o pompie pierwszy raz słyszę, jeśli fakt, że biega na pasku oznacza że trzeba ją wymienić to pompe wspomagania czy alternator przy wymianie paska klinowego też ? trochę śmieszne
struna7
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N wrz 10, 2006 21:09
Online: 101d 6h 12m
Pomógł: 22

Postprzez Fabian LDZ » So wrz 23, 2006 15:20

alex_id napisał(a):AKL

w poniedziałek podam Ci ceny

[ Dodano: Sob Wrz 23, 2006 15:22 ]
struna7 napisał(a):o pompie pierwszy raz słyszę, jeśli fakt, że biega na pasku oznacza że trzeba ją wymienić to pompe wspomagania czy alternator przy wymianie paska klinowego też

w niektórych silnika pompa spełnia role napinacza a jak sam napisałeś
struna7 napisał(a):to tak jakby na " brudną d..ę założyć czyste gacie"
Fabian LDZ
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Online: 69d 18h 19m
Pomógł: 114
Auto: mat

Postprzez alex_id » So wrz 23, 2006 17:45

w poniedziałek podam Ci ceny


Ok wielkie dzięki, w takim razie czakam na ceny pozostałych części bo pasek już mam (firmy Gates)
alex_id
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 12:32
Lokalizacja: Płock
Online: 0s

Postprzez Kolec » So wrz 23, 2006 19:07

struna7 napisał(a):... termostat wymienia sie wtedy gdy coś się z nim dzieje i nie ma on nic wspólnego z rozrządem
a o pompie pierwszy raz słyszę, jeśli fakt, że biega na pasku oznacza że trzeba ją wymienić to pompe wspomagania czy alternator przy wymianie paska klinowego też ? trochę śmieszne


Może dla Ciebie śmieszne, ale jak Koledze przyblokuje pompę i wszystko szlag trafi (nie daj Boze) to wtedy odezwie sie cały tłum "wujków Dobra Rada", że "przeciez pompe też trzeba było wymienic. Zaoszczędziłeś to teraz sobie radź"
Wydaje mi się (oczywiscie mogę być w błędzie) ze rozrzad jest takim "zespołem elementów" przy którym lepiej dmuchać na zimne. Więc moje zdanie (może i śmieszne) jest takie, że przy wymianie rozrządu trzeba wymienić paski, napinacze, .. i pompe.
Jeśli chodzi o termostat to podaje, ze mozna go wziać pod uwagę i albo wymienić albo nie. Natomiast w niektórych konstrukcjach silników Kolego, termostat ma tyle wspólnego z rozrzadem, ze znajduje sie pod rozrządem (!) i jak sie go od razu nie wymieni (a on potem padnie) to rozrząd rozbiera sie jeszcze raz.
Pozdrawiam
>KOLEC<

"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 0s

Postprzez struna7 » N wrz 24, 2006 01:04

z tym termostatem to do końca nie rozumiem
faktem jest że kosztuje pare złotych i mając go na wierzchu można wymienić, ale termostat jest urządzeniem , które "pada" niezależnie od przebiegu i może byc tak, że na starym pojeżdzi się dłużej niz na świeżo założonym.
w mechanice nie da się zrobić czegoś na zapas
a co do pompy to to jest moje subiektywne zdanie, osobiście wymieniłem rozrząd w golfie , w sumie 2 paski i cztery łożyska ( rolki inapinacze ) - 1,6 16V
a forum jest po to żeby porównać zdania i dowiedzieć się czegoś nowego, nie mówię, że jestem wszystkowiedzący, więc ironia Kolego jest zbędna, jestem otwarty na opinie innych.
struna7
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N wrz 10, 2006 21:09
Online: 101d 6h 12m
Pomógł: 22

Postprzez Kolec » N wrz 24, 2006 02:32

Z termostatem chodziło mi o to, ze są konstrukcje silników (może jakiś Golf tak ma, moze Golfów to wogóle nie dotyczy) w których termostat umieszczony jest pod rozrzadem. Żeby go wymienić, trzeba rozebrać rozrzad. Zgadzam sie,ze mozna tak trafić, ze nowy padnie wiele szybciej niż stary, ale np. jak termostat jest od 80kkm to można sie spodziewać, ze może za 10 a moze za 20kkm padnie a nowy będzie chodzic dobrze znowu 80kkm (trzeba być dobrej mysli) Więc jak sie ma taką a nie inną konstrukcje silnika, to można to wziać pod uwage.
Jeśli chodzi o pompę, to ja akurat w lipcu ja wymieniałem razem z rozrządem. Jak miałem obie w ręce, to jednak było słychać różnice - poprostu stara trochę juz przeszłą, co nie zmienia faktu że być moze była ok.
Ale ją wymieniłem, bo...
zgadzam sie, ze w mechanice nie da sie zrobić czegos na zapas, - w mechanice wymienia sie "na wszelki wypadek". I tu wchodzi subiektywna ocena co kiedy wymienic. Jedni wcześniej inni później, albo dopiero jak cos szlag trafi (tylko czasem moze być za późno).
A ponieważ pewnie wszyscy tu jesteśmy otwarci na opinie i wiedzę innych - to przedstawiłem swój (moze i błędny) pogląd nt wymiany rozrzadu razem z pompą i ewentualnie z termostatem :)
Pozdrawiam
>KOLEC<

"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 0s

Postprzez alex_id » N wrz 24, 2006 09:12

Ciekaw jestem jak podchodzi do tego autoryzowany serwis VW, tzn. co konkretnie wymienia przy "wymianie rozrządu" uwzględniając mój typ silnika (AKL)
alex_id
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So wrz 23, 2006 12:32
Lokalizacja: Płock
Online: 0s

Postprzez kiss » N wrz 24, 2006 09:36

alex_id napisał(a):Ciekaw jestem jak podchodzi do tego autoryzowany serwis VW, tzn. co konkretnie wymienia przy "wymianie rozrządu" uwzględniając mój typ silnika (AKL)

"024 366 11 14" to jest nr do ASO w Płocku
zadzwon do nich i wypytaj o wszystko co Cie interesuje.
napewno chetnie Ci odpowiedzą
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock
Online: 3d 10h 20m
Pomógł: 711
Auto: mk4 GTI
Silnik: ARL

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,