[mk2] Wymiana sworzni wahaczy

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

[mk2] Wymiana sworzni wahaczy

Postprzez misiek » Cz wrz 14, 2006 09:55

Witam - dziś wymieniamy sworznie wahaczy czyli zrób to sam :food:

tak wyglądają przed wymianą :panna:
Obrazek

musimy zakupić nowe sworznie - kost około 25 zł szt. w intercarsie
Obrazek
podnosimy auto na lewrku i odkrecamy koło
Obrazek
odkrecamy srubę zaciskową zwrotnicy koła i wybijamy ją
Obrazek
odkrecamy trzy śruby mocujące sworzeń do wahacza, w przypadku jeżeli nie da sie ich odkrecić (u mnie własnie tak było - nie pomogło pryskanie odrdzewiaczem) to nacinamy je flexem
Obrazek
Obrazek
Obrazek
powyjeciu śrub wybijamy swoszeń z wahacza i ze zwrotnicy - będzie to tego potrzebny duży śrubokręt i młotek
Obrazek
teraz pozostało nam zamontować nowy sworzeń, trzeba go wbić na miejszce w wahaczu
Obrazek
po umieszczeniu go na miejscu wkładamy śrubę zaciskową i trzy śruby w otwory
Obrazek
w moim przypadku doszedł jaszcze zakup sześciu śrub z nakretkami samokontrującymi(koszt minimalny)
Obrazek
ale okazały sie za krótkie :panna: , ale naszczęscie miałem jeszcze w garazu kilka srub
Obrazek
i skrecamy na miejsce
Obrazek
aha trzeba pamietać o podkładce ustalajacej połozenie sworznia - jest ona umieszczona na górnej części wahacza pod łepkami trzech śrub
Obrazek
jeszcze jedno ostatnie spojrzenie na stare sworznie i do kosza z nimi :D
Obrazek
i gotowe, po zamontowaniu kół pozostaje nam jechać na geometrię kół

aha jeszcze taka mała porada co zrobić gdzy mamy zerwany gwint na srubie :grrr:
Obrazek
potrzebny bedzie zastaw narzynek i surowa sruba
Obrazek
zakrecamy surową srubę w imadło i robimy tzw. fazke
Obrazek
i gwintujemy - trzeba pamietac o tym by smarować narzynkę - np: olejem
Obrazek
i uzyskijemy taki oto efekt - piekna nowa sruba =D>
Obrazek

teraz po robocie czas na relaks i na zadowolenie z siebie :pub: :smoke:

Powodzenia w wymianie :okej:
Ostatnio edytowano Pt lip 11, 2008 07:04 przez misiek, łącznie edytowano 1 raz
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 44d 14h 58m
Pomógł: 732

Postprzez Przemo86 » Pt wrz 22, 2006 11:46

misiek10111 napisał(a):i gotowe, po zamontowaniu kół pozostaje nam jechać na geometrię kół


a idzie tak zrobic co by nie jechac na geometrie ? :bigok:
-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2
Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Online: 1d 52m
Pomógł: 94
Auto: mk2
Silnik: JP xD

Postprzez misiek » Pt wrz 22, 2006 11:55

niestety nie, każda wymiana sworznia wieże sie z ustawieniem geometrii a to dlatego że poprzednie ustawienie geometrii odbywało się na starym już nieco wypracowanym sworzniu
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 44d 14h 58m
Pomógł: 732

Postprzez majster heniek » Śr paź 04, 2006 13:11

chcialbym dodac od siebie sworzni sa 2 rodzaje Fi-17 , i Fi-19 zaleznie od rocznika autka , sruby stosowac tylko gatunek -10,9 sa to sruby typowo samochodowe bardzo twarde moment dokrecenia srub to 25 Nm,podkladka ustalajaca jest razem z nakretkami (sa do niej zgrzane)chyba ze byly juz jakies przerobki)
Dużo części do MK II viewtopic.php?f=119&t=560546
majster heniek
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N kwi 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Online: 129d 7h 36m
Pomógł: 168
Auto: VWariant
Silnik: aSz

Postprzez Pruszkowiak » Wt paź 17, 2006 08:54

Dzięki za poradnik.A czy w MK3 wymiana sworzni wygląda tak samo?Mam zamiar zmienić u siebie także tuleje.Czy zrobie to sam bo słyszałem że trzeba je wciskać na prasie?
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Online: 29d 14h 32m
Pomógł: 64
Auto: A4 B6
Silnik: AWX

Postprzez misiek » Wt paź 17, 2006 09:28

Pruszkowiak napisał(a):A czy w MK3 wymiana sworzni wygląda tak samo?
jeżeli masz skrecane na śruby sworznie to wyglada tak samo
Pruszkowiak napisał(a):Czy zrobie to sam bo słyszałem że trzeba je wciskać na prasie?
nie stety trzeba je na prasie wycisnąć i wcisnąć
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 44d 14h 58m
Pomógł: 732

Postprzez Pruszkowiak » Wt paź 17, 2006 20:48

Dzięki misiek10111 :pub: Wyjme sam wachacze i zawioze do warsztatu żeby mi wcisneli tuleje.Sworzeń wachacza wygląda tak samo w MK3 jak w MK2 to nie będzie problemu.Pozdro :bigok:
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Online: 29d 14h 32m
Pomógł: 64
Auto: A4 B6
Silnik: AWX

Postprzez tauka » Wt paź 17, 2006 23:29

misiek10111 napisał(a):Pruszkowiak napisał/a:
Czy zrobie to sam bo słyszałem że trzeba je wciskać na prasie?
nie stety trzeba je na prasie wycisnąć i wcisnąć


Tu się deczko mulisz. Z tyleja metalowo gumowa (tą dużą) Nie ma żadnego problemu. Wybija się ją młotkiem i przecinakiem. A jak już wybitnie twardo siedzi to przecinakiem delikanie przecinasz krawedź na pół i napewno wyjdzie. A w bijanie to umiejetnie i delikatnie w imadle lub na drewnianym kołeczku. Wymieniałem to dziesiątki razy i ani razu na prasie nie byłem. Przy wyciąganiu starej zwróć jeszcze uwage jak jest założona, bo to ma znaczenie. Z jednej strony jest grubsza z drugiej cieńsza. Natomiast z tą drugą jest już więcej zachodu. Jak ktos nigdy nie robił nie poradzi sobie.

Misiek, a co to twojej porady, to przy wyciąganiu swożnia ze zwrotnicy jest łatwoejszy sposób niż jego odkrecenie i wybijanie młotkiem i śrubogręcem. najpierw odkręcasz śrubę mocująca go w zwrotnicy delikatnie obstukujesz. Potem ładnie się zaszadzasz z długą rurka lub breszką nad wachaczem, zapierasz o podłoge i naciszkasz. Wiele łatwiej wychodzi. I wtedy dopiero z wachacza wykrevzasz. Raz zrobilem tak jak ty i powiedziałem nigdy więcej.
A co do tych śrubek które musiałeś kupić to kupiłes jakąś biedną wersję sworznia, bo ja zawsze jak komuś robię i kupuje to jest komplet śrubek i ta blaszka co na wachacz przychodzi.

Pozdrwaiam TaukA,
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Online: 22d 4h 58m
Pomógł: 138

Postprzez PST » Pt maja 09, 2008 15:19

bo tylko w oryginalnych jest cały komplet, wczoraj kupowałem do mk3 i hiszpańskie kosztują 28zł / szt, a oryginalne 50zł, ale z tego co sprzedawca mówił to w jakości jest większa różnica niż w cenie wiec nie zastanawiałem się.

powiedzcie mi tylko jak jest z tą wymianą? nigdy tego nie robiłem. poradze sobie z tym? czy trzeba do tego jakiegoś sprzętu??
PST
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N wrz 09, 2007 12:11
Lokalizacja: Mysłowice
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez misiek » So cze 07, 2008 09:18

PST napisał(a):czy trzeba do tego jakiegoś sprzętu??

jak widziałeś na początku tematu nie jest to skomplikowane a i narzędzia ogólnie dostepne
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 44d 14h 58m
Pomógł: 732

Postprzez yolmen » Pt cze 27, 2008 00:03

siema mam pytanko , poniewaz w moim mk2 przod wydawal 3 rozne dzwieki ktorych sie pozbywam , Wymiana koncowki drazka , niedawno amortyzatory ,i zostal ejszcze jeden dzwiek, takie ni to gruchotanie takie grzechotanie na nierownosciach. nie ma znaczenia czy na zakretach czy na prostej czy wolno czy szybko. grzechocze sobie i sie zastanawiam czy to ktoras z gum wahacza i moze sworzen ?
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez rafus » Pt cze 27, 2008 18:30

no fajna porada z fotaki tak powinno byc.

A jak wymienia sie cały wahacz?
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Online: 9d 16h
Pomógł: 17
Auto: GOLF 2 MODA
Silnik: 1.8 RP

Postprzez grzegorz1203 » Śr cze 10, 2009 20:30

Witam. Wymianiałem dwa sworznie wahacza w mk3. Potem pojechalem na warsztat, zeby mi zrobili zbieznosc i geometrie, ale powiedzieli ze sama zbieznosc wystarczy i tak zrobilem. A teraz w czasie jazdy na zakrętach w lewo slychac jakby buczenie (cos jakby cielo opony) i tez przy szybszej jezdzie na wprost, czy to wina tego ze nie zrobili mi geometrii?
Z gory dzieki za rady.
grzegorz1203
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt lis 07, 2008 18:26
Lokalizacja: podkarpackie
Online: 0s

Postprzez misiek » Śr cze 10, 2009 21:26

na to wygląda że tak, masz pewnie źle teraz ustawione kąty koła
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 44d 14h 58m
Pomógł: 732

Następna strona



Powrót do FAQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,