Stopień sprężania....

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: italiano_83, toffic, bugalon, VIP

Stopień sprężania....

Postprzez luckash » So sie 26, 2006 15:05

Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego jak sprawdzałem stopień sprężania to pokazywał mi zegar około 10-10.5 barów w silniku 1.8 monowtrysk z Golfa II GT? Czytałem ze powinien mieć 9 a wcale tyle nie ma!!!
Aha i na jednym innym silniku na bloku z tyłu jest tylko symbol H i nic po za tym.... co to jest za silnik i jaka jest jego pojemność Ktoś to wie? I właśnie tam sprawdza sie oznaczenia silników czy gdzieś indziej?
-= z góry dzięki za pomoc =-
luckash
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz gru 08, 2005 18:55
Lokalizacja: Bartniczka
Online: 1d 6h 43m
Pomógł: 35
Auto: Scirocco 16vt

Re: Stopień sprężania....

Postprzez gtx » So sie 26, 2006 15:12

luckash napisał(a):Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego jak sprawdzałem stopień sprężania to pokazywał mi zegar około 10-10.5 barów w silniku 1.8 monowtrysk z Golfa II GT? Czytałem ze powinien mieć 9 a wcale tyle nie ma!!!
Aha i na jednym innym silniku na bloku z tyłu jest tylko symbol H i nic po za tym.... co to jest za silnik i jaka jest jego pojemność Ktoś to wie? I właśnie tam sprawdza sie oznaczenia silników czy gdzieś indziej?
-= z góry dzięki za pomoc =-


Nie sprawdzales stopnia sprezania tylko , o ile sie nie myle cisnienie w cylindrach .
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 23:47
Lokalizacja: 3 miasto
Online: 1h 33m
Pomógł: 26

Postprzez luckash » So sie 26, 2006 15:20

gtx napisał/a:
gtx napisał(a):Nie sprawdzales stopnia sprezania tylko , o ile sie nie myle cisnienie w cylindrach .

no tak tak!!! a to nie jest to samo?wieć jak to sie sprawdza?
luckash
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz gru 08, 2005 18:55
Lokalizacja: Bartniczka
Online: 1d 6h 43m
Pomógł: 35
Auto: Scirocco 16vt

Postprzez gtx » So sie 26, 2006 15:31

luckash napisał(a):gtx napisał/a:
gtx napisał(a):Nie sprawdzales stopnia sprezania tylko , o ile sie nie myle cisnienie w cylindrach .

no tak tak!!! a to nie jest to samo?wieć jak to sie sprawdza?


To nie jest to samo.Jak sie sprawdza stopien sprezania to zbytnio nie mam pojecia ale napewno nie da sie tego zmiezyc zadnym urzadzeniem.Chyba to sie oblicza jakimis wzorami ale tego nie jestem pewien.
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 23:47
Lokalizacja: 3 miasto
Online: 1h 33m
Pomógł: 26

Postprzez Mikołaj 11 » So sie 26, 2006 18:13

Mikołaj 11
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sty 29, 2006 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Online: 0s
Pomógł: 6

Postprzez TAZ » N sie 27, 2006 08:22

Tak po krótce :

Stopień sprężania to zależność geometryczna, określająca zmianę pojemności wynikającą z ruchu tłoka od Dolnego Martwego Punktu do GMP. Co prawda silnik nie pracuje na stopniu sprężania, lecz na ciśnieniu sprężania, ale stopień sprężania ma na to ciśnienie bezpośredni wpływ. Najczęściej zwiększanie stopnia sprężania odbywa się przez zmniejszanie pojemności komory spalania, przy niezmienionej pojemności skokowej cylindra. W takim przypadku, najczęściej wystarcza samo splanowanie głowicy, rzadziej wymaga wymiany tłoków na bardziej wypukłe.

Zwiększenie stopnia sprężania występuje również w przypadku zwiększania pojemności skokowej cylindra, przy niezmienionej pojemności komory spalania ( sytuacja taka występuje gdy zwiększamy średnicę lub skok tłoka, lub i jedno i drugie ). Tak czy tak, zwiększanie stopnia sprężania powoduje wzrost ciśnienia sprężania, a to z kolei powoduje wzrost mocy.

Niestety zwiększanie stopnia sprężania, nie jest nieograniczone. Ogranicza je skutecznie liczba oktanowa paliwa, która decyduje o odporności paliwa na spalanie detonacyjne. Przekroczenie dla stosowanego paliwa dopuszczalnej wartości ciśnienia sprężania, powoduje wystąpienie bardzo szkodliwego spalania detonacyjnego, a to z kolei powoduje spadek mocy, wzrost temperatury i w krótkim czasie może być powodem poważnej awarii silnika.
www.digitun.pl wykres jak marzenie :)
Obrazek
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 20:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Online: 76d 22h 56m
Pomógł: 839
Auto: passatB4 terrano
Silnik: 16V V6

Postprzez luckash » Wt sie 29, 2006 12:55

No dobrze rozumie. Wchodziłem na tą stronkę co podał Mikołaj 11 (dzięki) i pojemność cylindra będę wiedział ale jak obliczyć tą pojemność komory spalania?
Czyli żeby zmniejszyć sprężanie trzeba "odsunąć" głowice dalej od bloku zgadza siś?!
Można prosić jakieś proste i zarazem niedrogie metody odprężania!? Czytałem na forum że można zakładać drugą uszczelkę pod głowicę ale czy to ich nie wypchnie spod głowicy?
luckash
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz gru 08, 2005 18:55
Lokalizacja: Bartniczka
Online: 1d 6h 43m
Pomógł: 35
Auto: Scirocco 16vt

Postprzez TAZ » Wt sie 29, 2006 17:58

Można powiększyć komore spalania przez zdjęcie pewnej ilości materiału z niej. Proste i tanie metody odprężania są tylko na krótką mete bo zawsze coś z nimi nie tak. Najlepiej zmienić tłoki na kute.
www.digitun.pl wykres jak marzenie :)
Obrazek
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 20:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Online: 76d 22h 56m
Pomógł: 839
Auto: passatB4 terrano
Silnik: 16V V6




Powrót do Speed

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,