[MK3 GTI] problem z ABS-em

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

[MK3 GTI] problem z ABS-em

Post autor: GarageBoy » czw sie 24, 2006 20:38

Witam ponownie :kwiat:

Od kiedy zakupiłem mojego mk3 gti 2.0 8v (tylny hammulec tarczowy :hmm: ), nie działał mi ABS (tzn. raz działał a raz nie... "zależy jak mu czapka stoi:wink: ).
Teraz nareszcie nadszedł czas remontu...

Parę tygodni temu u mechniora (podobno najleprzego :ass: ) został sprawdzony na kompie. Wykrył on niesprawny tylny prawy czujnik ABS-u. Natomiast dopiero wczoraj mechanik ( :ass: )zdecydował się go wymienić :foch: (ja nie chciałem bo czujnik + komp = naprawa u " :ass: "). Po wymianie wybitny znawca :hehe: powiedział, że teraz komp pokazuje uszkodzony przedni prawy czujnik :rotfl: . Ponadto mówi jeszcze, że "Sprawdzając własną metodą podejrzewam, że wszystkie czujniki są skopcone" :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: .

I teraz rodzi się pytanie, czy nie można sprawdzić na kompie sprawność wszystkich czujników???
Bo ja osobiście nie jestem aż tak bogaty, żeby wymienić wszystkie czujniki po kolei. A pewnie później znając życie pan " :ass: " powie mi, że to jednak sterownik ABS (główna centrala) :axe:

Zapraszam, chętnie posłucham Waszych opinii (bo ja osobiście jestem już tym zmęczony i nie mam cierpliwości dla polskich mechaników :grrr:

Z góry WIELKIE dzięki :piwka:
Ostatnio zmieniony czw sie 24, 2006 21:52 przez GarageBoy, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Re: POMOCY... problem z ABS-em

Post autor: Grzesiekk1982 » czw sie 24, 2006 21:44

Powinno mu wskazać chyba wszystkie czujkiki uszkodzone, a nie jeden op drugim po wymianie. Można sprawdzać czujniki każdy z osobna. Tu skopiuję wytyczne (co prawda dla Golfa MK4) ale ABS jest w zasadzie działąnia identyczny.

Czujnik prędkości koła przesyła do zespołu sterowania ABS sygnał, którego częstotliwość jest proporcjonalna do rzeczywistej prędkości koła.
Specyfikacje:
opór: 900 - 1.300 omów informacje o kształcie fali: Jest to przykład typowego sygnału z czujnika koła. Obraz oscyloskopowy wszystkich czterech kół powinien być taki sam.

Diagnostyka:
"Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy.
Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika zmiany biegu na wyższy. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:
Upewnić się, czy kable czujnika nie ulegają zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy dwoma końcówkami złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika:
Podłączyć oscyloskop do obu wtyków sygnału urządzenia ECU. Obrócić koło i porównać z pokazanym obrazem".

Tak to wygląda w teorii. W praktyce powinien sprawdzić dla pewności, jeśli na kompie wychodzi mu co chwilę co innego. Przykłądowy obraz oscyloskopowy dodaję na foto.
Poczytaj to i mu wywal parę mądrych zdań, może chce Cię w ch*** zrobić i się opamięta gdy pomysli, ze się znasz lepiej niż on :bigok:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » czw sie 24, 2006 22:05

Grzesiekk1982 Z tego co piszesz to na pewno ten mechanik sobie w kulki leci. Ja go opie......em i on mi wstawił spowrotem stary (nic mu nie zapłaciłem). Więc kiedy przyjechałem do domu to kłade się pod samochód i :mlotek: . Kabel od czujnika został ucięty (mechanior nawet nie bawi się w czyszczenie i sprawdzanie tylko ucina i wymienia).

Wielkie dzięki za mądrą wskazówke \:D/

CZEKAM NA WIĘCEJ INFO O MECHANIORACH I POMIARACH :bajer:



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw sie 24, 2006 22:36

Dzieki za plusik na wstepie.
Widocznie nie chciało mu sie sprawdzać, czyścić, grzebać, tylko wolał wymienić na nowy. Jakby wszystkie czujniki były padniete to w ogole by nie działał ABS, bo niby jak... Coś ejst nie tak, ale nie tędy droga, może najpierw trzeba czyścić ztyki, złącza itp. Może w tym to tkwić i sygnału z czujnika nie ma. Jedz do kogos innego, i nawijaj tak, jakbys wszystko wiedział. Inaczej wtedy podchodzą.
Kiedyś w Auto Świecie był artykuł, co potrafią ludziom w ASO wciśnąć... masakra, dlatego ASO mówię NIE, ale na wszystkich należy uwazać.



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » pt sie 25, 2006 15:51

Nie ma za co
Ktoś pomógł---> plusik. Pozdrawiam wszystkich!!!
Spróbuję w weckend naprawić ucięty czujnik (bo mam go kupić). Później mała przejażdżka i w razie gdyby nie działało to zacznę po kolei czyścić każdy z czujników.

Mam nadzieję, że pomoże, bo jak nie, to pojadę na inną stację i będę strugał znawcę :bajer:


Grzesiekk1982 Jeśli możesz, to powiedz mi jeszcze, czy można przerobić ten tylny czujnik, bo w sklepach są tylko z końcówką (która sie wpina) na blaszki (jest ona prostokątna)" [--]". Ja niestety mam okrągłą, w którą wczepia się dwa druciki "(..)"

W "..."- wstawiam prowizoryczny wygląd



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: [MK3 GTI] problem z ABS-em

Post autor: RobertP » pt sie 25, 2006 16:21

orneciak pisze: Od kiedy zakupiłem mojego mk3 gti 2.0 8v (tylny hammulec tarczowy :hmm: ), nie działał mi ABS (tzn. raz działał a raz nie... "zależy jak mu czapka stoi:wink: ).
Teraz nareszcie nadszedł czas remontu...
opisz bliżej o co chodzi że działa albo nie
bo wiesz działa on jak zdrowo depniesz na śliskiej nawierzchni (czasami na suchej takze ale jak dasz ostro po heblach)
opis raz działa raz nie to nic nie mówi ? a możesz masz ok tylko myślisz że zawsze ma co pod pedałem "zgrzytać/pulsować" ... ?

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 16:23 ]
orneciak pisze: Kabel od czujnika został ucięty (mechanior nawet nie bawi się w czyszczenie i sprawdzanie tylko ucina
orzesz w morde, tak to się nawet samochodu na częsci nie rozbiera ;-)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pt sie 25, 2006 17:18

orneciak pisze:czy można przerobić ten tylny czujnik
Niestety tutaj nie pomogę, ale kiedyś na forum spotkałem podobne przypadki i ścinali rogi tej końcówki, i działało- jakieś czujniki pod maską, tu daję link jak to przerabiał: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57831 właśnie z kwadratowej na okrągłą. Tyle, że tam chodziło o wtyczkę zaworka turbiny czy coś. Ja osobiście nie robilem jeszcze nic.
RobertP pisze:opisz bliżej o co chodzi że działa albo nie
bo wiesz działa on jak zdrowo depniesz na śliskiej nawierzchni (czasami na suchej takze ale jak dasz ostro po heblach)
Właśnie w sumie przyjęliśmy za pewnik, że ABS nie działa a może klega ma rację... Na każdej nawierzchni mozna sprawdzić, nawet asfalt, gdzie nie będą się ludzie dziwnie patrzeć, rozpędź do 70-80 i hamulec do spodu. Wtedy nie może piszczeć kołami, ma tłuc, chrupać i drzęć pod nogą.
Ponadto lampka (ABS) ma świecić po przekręceniu kluczyka kilka sekund i gasnąć. Zdarza się że się zaświeca w innych momentach??
Najlepiej strugać znawcę, ja z klimą strugałem w serwisie w Rzeszowie i odmówili wzięcia samochodu :) sam naprawiłem prawie wszystko (mój podpis-tam jest link).
orzesz w morde, tak to się nawet samochodu na częsci nie rozbiera ;-)
I tu Cię kolego zaskoczę!!! Ukraińcy mają przepisy na składaki (tak jak my kiedyś). W Przemyslu (12 km od granicy), są warsztaty które "specjalizują się" w rozkladaniu samochodów (zawieszenia i zespół napędowy mają być sobno). Im się to opłaca przy raczej porządnych samochodach, głównie to klasy średniej wzwyż, vany, terenowe, o wartości (u nas) pow 15-20 tys do nawet kilkuset!!! I tu dojeżdżają na kołach, autka są rozkładane potem, wypożyczają (lub mają swoje) lawety, które odbierają samochody na granicę. Często lawetę zastępuje zwykły skrzyniowy Merc 207D :)
Do czego zmierzam? Wszystko co nie jest śrubą, a łączy silnik, zawieszenia, skrzynię z resztą samochodu jest CIĘTE obcęgami!!! Wszystkie wiązki, linki itp. Wiesz ile tego jest w dobrej wersju MK3- multum, a pomyśl o Mercu W 211, BMW E-38, Audi A8, bo takie porozkłądane widziałem. Cała przyjemność kosztuje Ukrainca około 200 eur. Słyszałem, że jeden Lexusik LS 430 spłonął przy składaniu elektrycznych puzzli. W tym kraju już nic nie zaskakuje ;) :bigok: ...



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » pt sie 25, 2006 17:22

RobertP pisze:opisz bliżej o co chodzi że działa albo nie
Nie można tego opisać po prostu raz działa a raz nie. Np.: jadę zimą ( :balwan: )depne na pedał, samochód jedzie jak na sankach - zero pulsacji. A czasami np. w zimę, czy też na suchej nawierzchni jak dam po heblach to pulsacje aż czuć w całym samochodzie.
A jak wpadam na ręcznym i naciskam pedał hamulca to odrazu pulsuje.

a co do:
RobertP pisze:orzesz w morde, tak to się nawet samochodu na częsci nie rozbiera
to raz pracowałem w bardzo dobrym warsztacie samochodowym w Niemczech (tylko jeden dzień) to mechanik wymieniając rurę wydechową (która w Polsce poszła by na allegro od ręki) przecinał ją kątówką w kilku miejscach, żeby się nie bawić z kombinowaniem.

[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 17:30 ]
Abs na pewno w pełni nie działa [-(



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt sie 25, 2006 17:43

orneciak pisze:
RobertP pisze:opisz bliżej o co chodzi że działa albo nie
Nie można tego opisać po prostu raz działa a raz nie. Np.: jadę zimą ( :balwan: )depne na pedał, samochód jedzie jak na sankach - zero pulsacji. A czasami np. w zimę, czy też na suchej nawierzchni jak dam po heblach to pulsacje aż czuć w całym samochodzie.

o teraz już lepiej ;-)
ale hmm pompa z ustrojstem od ABS jest napewno OK (a możesz zrobić fotke jak to wygląda u ciebie ?)
dwie rzeczy pozostają czujniki przy kołach i jednostka centralna ABS-u,

ale na początek posprawdzaj jeszcze styki przeczyść je, a przy czujnikach wyczyść tą powerzchnię czujnika która "widzi" koło
posprawddzaj "masę" która idzie to wszystkiego co jest z ABS-em
nic chyba więcej nie podpowiem ...



Awatar użytkownika
GarageBoy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1867
Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
Lokalizacja: ERW - NEB
Kontakt:

Post autor: GarageBoy » sob sie 26, 2006 14:41

Jeszcze jedno.

Dorabiałem wtyk do czujnika.

Czy jeżeli podłączyłem je odwrotnie (nie + do+,a - do -) to czy mogłem spalić czujnik???

Proszę was o odpowiedź

[ Dodano: Sob Sie 26, 2006 14:42 ]
Niestety nie mam cyfrówki, żeby zrobić fot :(



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości