[MK3 GTI] problem z ABS-em
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- GarageBoy
- Forum Master
- Posty: 1867
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
- Lokalizacja: ERW - NEB
- Kontakt:
[MK3 GTI] problem z ABS-em
Witam ponownie
Od kiedy zakupiłem mojego mk3 gti 2.0 8v (tylny hammulec tarczowy ), nie działał mi ABS (tzn. raz działał a raz nie... "zależy jak mu czapka stoi ).
Teraz nareszcie nadszedł czas remontu...
Parę tygodni temu u mechniora (podobno najleprzego ) został sprawdzony na kompie. Wykrył on niesprawny tylny prawy czujnik ABS-u. Natomiast dopiero wczoraj mechanik ( )zdecydował się go wymienić (ja nie chciałem bo czujnik + komp = naprawa u " "). Po wymianie wybitny znawca powiedział, że teraz komp pokazuje uszkodzony przedni prawy czujnik . Ponadto mówi jeszcze, że "Sprawdzając własną metodą podejrzewam, że wszystkie czujniki są skopcone" .
I teraz rodzi się pytanie, czy nie można sprawdzić na kompie sprawność wszystkich czujników???
Bo ja osobiście nie jestem aż tak bogaty, żeby wymienić wszystkie czujniki po kolei. A pewnie później znając życie pan " " powie mi, że to jednak sterownik ABS (główna centrala)
Zapraszam, chętnie posłucham Waszych opinii (bo ja osobiście jestem już tym zmęczony i nie mam cierpliwości dla polskich mechaników
Z góry WIELKIE dzięki
Od kiedy zakupiłem mojego mk3 gti 2.0 8v (tylny hammulec tarczowy ), nie działał mi ABS (tzn. raz działał a raz nie... "zależy jak mu czapka stoi ).
Teraz nareszcie nadszedł czas remontu...
Parę tygodni temu u mechniora (podobno najleprzego ) został sprawdzony na kompie. Wykrył on niesprawny tylny prawy czujnik ABS-u. Natomiast dopiero wczoraj mechanik ( )zdecydował się go wymienić (ja nie chciałem bo czujnik + komp = naprawa u " "). Po wymianie wybitny znawca powiedział, że teraz komp pokazuje uszkodzony przedni prawy czujnik . Ponadto mówi jeszcze, że "Sprawdzając własną metodą podejrzewam, że wszystkie czujniki są skopcone" .
I teraz rodzi się pytanie, czy nie można sprawdzić na kompie sprawność wszystkich czujników???
Bo ja osobiście nie jestem aż tak bogaty, żeby wymienić wszystkie czujniki po kolei. A pewnie później znając życie pan " " powie mi, że to jednak sterownik ABS (główna centrala)
Zapraszam, chętnie posłucham Waszych opinii (bo ja osobiście jestem już tym zmęczony i nie mam cierpliwości dla polskich mechaników
Z góry WIELKIE dzięki
Ostatnio zmieniony czw sie 24, 2006 21:52 przez GarageBoy, łącznie zmieniany 3 razy.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: POMOCY... problem z ABS-em
Powinno mu wskazać chyba wszystkie czujkiki uszkodzone, a nie jeden op drugim po wymianie. Można sprawdzać czujniki każdy z osobna. Tu skopiuję wytyczne (co prawda dla Golfa MK4) ale ABS jest w zasadzie działąnia identyczny.
Czujnik prędkości koła przesyła do zespołu sterowania ABS sygnał, którego częstotliwość jest proporcjonalna do rzeczywistej prędkości koła.
Specyfikacje:
opór: 900 - 1.300 omów informacje o kształcie fali: Jest to przykład typowego sygnału z czujnika koła. Obraz oscyloskopowy wszystkich czterech kół powinien być taki sam.
Diagnostyka:
"Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy.
Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika zmiany biegu na wyższy. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:
Upewnić się, czy kable czujnika nie ulegają zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy dwoma końcówkami złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika:
Podłączyć oscyloskop do obu wtyków sygnału urządzenia ECU. Obrócić koło i porównać z pokazanym obrazem".
Tak to wygląda w teorii. W praktyce powinien sprawdzić dla pewności, jeśli na kompie wychodzi mu co chwilę co innego. Przykłądowy obraz oscyloskopowy dodaję na foto.
Poczytaj to i mu wywal parę mądrych zdań, może chce Cię w ch*** zrobić i się opamięta gdy pomysli, ze się znasz lepiej niż on
Czujnik prędkości koła przesyła do zespołu sterowania ABS sygnał, którego częstotliwość jest proporcjonalna do rzeczywistej prędkości koła.
Specyfikacje:
opór: 900 - 1.300 omów informacje o kształcie fali: Jest to przykład typowego sygnału z czujnika koła. Obraz oscyloskopowy wszystkich czterech kół powinien być taki sam.
Diagnostyka:
"Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy.
Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika zmiany biegu na wyższy. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić ekran, jeżeli taki istnieje:
Upewnić się, czy kable czujnika nie ulegają zwarciu z powodu podłączenia ekranu. Upewnić się, czy ekran podłączony jest do uziemienia.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika zmiany biegu na wyższy i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy dwoma końcówkami złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika:
Podłączyć oscyloskop do obu wtyków sygnału urządzenia ECU. Obrócić koło i porównać z pokazanym obrazem".
Tak to wygląda w teorii. W praktyce powinien sprawdzić dla pewności, jeśli na kompie wychodzi mu co chwilę co innego. Przykłądowy obraz oscyloskopowy dodaję na foto.
Poczytaj to i mu wywal parę mądrych zdań, może chce Cię w ch*** zrobić i się opamięta gdy pomysli, ze się znasz lepiej niż on
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- GarageBoy
- Forum Master
- Posty: 1867
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
- Lokalizacja: ERW - NEB
- Kontakt:
Grzesiekk1982 Z tego co piszesz to na pewno ten mechanik sobie w kulki leci. Ja go opie......em i on mi wstawił spowrotem stary (nic mu nie zapłaciłem). Więc kiedy przyjechałem do domu to kłade się pod samochód i . Kabel od czujnika został ucięty (mechanior nawet nie bawi się w czyszczenie i sprawdzanie tylko ucina i wymienia).
Wielkie dzięki za mądrą wskazówke
CZEKAM NA WIĘCEJ INFO O MECHANIORACH I POMIARACH
Wielkie dzięki za mądrą wskazówke
CZEKAM NA WIĘCEJ INFO O MECHANIORACH I POMIARACH
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Dzieki za plusik na wstepie.
Widocznie nie chciało mu sie sprawdzać, czyścić, grzebać, tylko wolał wymienić na nowy. Jakby wszystkie czujniki były padniete to w ogole by nie działał ABS, bo niby jak... Coś ejst nie tak, ale nie tędy droga, może najpierw trzeba czyścić ztyki, złącza itp. Może w tym to tkwić i sygnału z czujnika nie ma. Jedz do kogos innego, i nawijaj tak, jakbys wszystko wiedział. Inaczej wtedy podchodzą.
Kiedyś w Auto Świecie był artykuł, co potrafią ludziom w ASO wciśnąć... masakra, dlatego ASO mówię NIE, ale na wszystkich należy uwazać.
Widocznie nie chciało mu sie sprawdzać, czyścić, grzebać, tylko wolał wymienić na nowy. Jakby wszystkie czujniki były padniete to w ogole by nie działał ABS, bo niby jak... Coś ejst nie tak, ale nie tędy droga, może najpierw trzeba czyścić ztyki, złącza itp. Może w tym to tkwić i sygnału z czujnika nie ma. Jedz do kogos innego, i nawijaj tak, jakbys wszystko wiedział. Inaczej wtedy podchodzą.
Kiedyś w Auto Świecie był artykuł, co potrafią ludziom w ASO wciśnąć... masakra, dlatego ASO mówię NIE, ale na wszystkich należy uwazać.
- GarageBoy
- Forum Master
- Posty: 1867
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
- Lokalizacja: ERW - NEB
- Kontakt:
Nie ma za co
Mam nadzieję, że pomoże, bo jak nie, to pojadę na inną stację i będę strugał znawcę
Grzesiekk1982 Jeśli możesz, to powiedz mi jeszcze, czy można przerobić ten tylny czujnik, bo w sklepach są tylko z końcówką (która sie wpina) na blaszki (jest ona prostokątna)" [--]". Ja niestety mam okrągłą, w którą wczepia się dwa druciki "(..)"
W "..."- wstawiam prowizoryczny wygląd
Spróbuję w weckend naprawić ucięty czujnik (bo mam go kupić). Później mała przejażdżka i w razie gdyby nie działało to zacznę po kolei czyścić każdy z czujników.Ktoś pomógł---> plusik. Pozdrawiam wszystkich!!!
Mam nadzieję, że pomoże, bo jak nie, to pojadę na inną stację i będę strugał znawcę
Grzesiekk1982 Jeśli możesz, to powiedz mi jeszcze, czy można przerobić ten tylny czujnik, bo w sklepach są tylko z końcówką (która sie wpina) na blaszki (jest ona prostokątna)" [--]". Ja niestety mam okrągłą, w którą wczepia się dwa druciki "(..)"
W "..."- wstawiam prowizoryczny wygląd
Re: [MK3 GTI] problem z ABS-em
opisz bliżej o co chodzi że działa albo nieorneciak pisze: Od kiedy zakupiłem mojego mk3 gti 2.0 8v (tylny hammulec tarczowy ), nie działał mi ABS (tzn. raz działał a raz nie... "zależy jak mu czapka stoi ).
Teraz nareszcie nadszedł czas remontu...
bo wiesz działa on jak zdrowo depniesz na śliskiej nawierzchni (czasami na suchej takze ale jak dasz ostro po heblach)
opis raz działa raz nie to nic nie mówi ? a możesz masz ok tylko myślisz że zawsze ma co pod pedałem "zgrzytać/pulsować" ... ?
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 16:23 ]
orzesz w morde, tak to się nawet samochodu na częsci nie rozbieraorneciak pisze: Kabel od czujnika został ucięty (mechanior nawet nie bawi się w czyszczenie i sprawdzanie tylko ucina
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Niestety tutaj nie pomogę, ale kiedyś na forum spotkałem podobne przypadki i ścinali rogi tej końcówki, i działało- jakieś czujniki pod maską, tu daję link jak to przerabiał: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57831 właśnie z kwadratowej na okrągłą. Tyle, że tam chodziło o wtyczkę zaworka turbiny czy coś. Ja osobiście nie robilem jeszcze nic.orneciak pisze:czy można przerobić ten tylny czujnik
Właśnie w sumie przyjęliśmy za pewnik, że ABS nie działa a może klega ma rację... Na każdej nawierzchni mozna sprawdzić, nawet asfalt, gdzie nie będą się ludzie dziwnie patrzeć, rozpędź do 70-80 i hamulec do spodu. Wtedy nie może piszczeć kołami, ma tłuc, chrupać i drzęć pod nogą.RobertP pisze:opisz bliżej o co chodzi że działa albo nie
bo wiesz działa on jak zdrowo depniesz na śliskiej nawierzchni (czasami na suchej takze ale jak dasz ostro po heblach)
Ponadto lampka (ABS) ma świecić po przekręceniu kluczyka kilka sekund i gasnąć. Zdarza się że się zaświeca w innych momentach??
Najlepiej strugać znawcę, ja z klimą strugałem w serwisie w Rzeszowie i odmówili wzięcia samochodu sam naprawiłem prawie wszystko (mój podpis-tam jest link).
I tu Cię kolego zaskoczę!!! Ukraińcy mają przepisy na składaki (tak jak my kiedyś). W Przemyslu (12 km od granicy), są warsztaty które "specjalizują się" w rozkladaniu samochodów (zawieszenia i zespół napędowy mają być sobno). Im się to opłaca przy raczej porządnych samochodach, głównie to klasy średniej wzwyż, vany, terenowe, o wartości (u nas) pow 15-20 tys do nawet kilkuset!!! I tu dojeżdżają na kołach, autka są rozkładane potem, wypożyczają (lub mają swoje) lawety, które odbierają samochody na granicę. Często lawetę zastępuje zwykły skrzyniowy Merc 207Dorzesz w morde, tak to się nawet samochodu na częsci nie rozbiera
Do czego zmierzam? Wszystko co nie jest śrubą, a łączy silnik, zawieszenia, skrzynię z resztą samochodu jest CIĘTE obcęgami!!! Wszystkie wiązki, linki itp. Wiesz ile tego jest w dobrej wersju MK3- multum, a pomyśl o Mercu W 211, BMW E-38, Audi A8, bo takie porozkłądane widziałem. Cała przyjemność kosztuje Ukrainca około 200 eur. Słyszałem, że jeden Lexusik LS 430 spłonął przy składaniu elektrycznych puzzli. W tym kraju już nic nie zaskakuje ...
- GarageBoy
- Forum Master
- Posty: 1867
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 19:45
- Lokalizacja: ERW - NEB
- Kontakt:
Nie można tego opisać po prostu raz działa a raz nie. Np.: jadę zimą ( )depne na pedał, samochód jedzie jak na sankach - zero pulsacji. A czasami np. w zimę, czy też na suchej nawierzchni jak dam po heblach to pulsacje aż czuć w całym samochodzie.RobertP pisze:opisz bliżej o co chodzi że działa albo nie
A jak wpadam na ręcznym i naciskam pedał hamulca to odrazu pulsuje.
a co do:
to raz pracowałem w bardzo dobrym warsztacie samochodowym w Niemczech (tylko jeden dzień) to mechanik wymieniając rurę wydechową (która w Polsce poszła by na allegro od ręki) przecinał ją kątówką w kilku miejscach, żeby się nie bawić z kombinowaniem.RobertP pisze:orzesz w morde, tak to się nawet samochodu na częsci nie rozbiera
[ Dodano: Pią Sie 25, 2006 17:30 ]
Abs na pewno w pełni nie działa
Nie można tego opisać po prostu raz działa a raz nie. Np.: jadę zimą ( )depne na pedał, samochód jedzie jak na sankach - zero pulsacji. A czasami np. w zimę, czy też na suchej nawierzchni jak dam po heblach to pulsacje aż czuć w całym samochodzie.orneciak pisze:RobertP pisze:opisz bliżej o co chodzi że działa albo nie
o teraz już lepiej
ale hmm pompa z ustrojstem od ABS jest napewno OK (a możesz zrobić fotke jak to wygląda u ciebie ?)
dwie rzeczy pozostają czujniki przy kołach i jednostka centralna ABS-u,
ale na początek posprawdzaj jeszcze styki przeczyść je, a przy czujnikach wyczyść tą powerzchnię czujnika która "widzi" koło
posprawddzaj "masę" która idzie to wszystkiego co jest z ABS-em
nic chyba więcej nie podpowiem ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości