Utrata mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Utrata mocy

Post autor: krystek007 » pt sie 18, 2006 15:52

Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu nowy i od razu z problemem :-) szukałem na temat mojego problemu w archiwum tego forum, ale nie doszukałem sie podobnych problemów:
Otóż w moim golfiku (silnikTDI z 96roku model Z1) po pewnym czsie jazdy, zwłaszcza jak mu depne, pojawia sie dziwny efekt utraty mocy, autko nie jest bardzo słabe, nie czuję jednak tego zrywu kiedy wskoczy powyżej 1500rpm i włącza sie turbina, wogóle teraz na poczatku jak wyjeżdżam w trase reaguje później zrywa się dopiero powyzej 2000rpm a kiedyś było to około 1500rpm, a po pewnym czasie wogóle juz ie czuc zrywu... :grrr: może ktoś wie co mu jest? filtr poietrza wymieniony, to nie to!
Za wszelkie uwagi wielkie dzieki.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt mar 27, 2007 19:56 przez krystek007, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt sie 18, 2006 15:55

Jak zgasisz silnik i zapalisz ponownie to jest znowu dobrze ?



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pt sie 18, 2006 17:22

inek01 jak byś czytał w moich myślach :grin: - dokladnie tak, na poczatku myslałem, że to kwestia temp. oleju czy też silnika, ale nie!



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pt sie 18, 2006 18:12

Silnik łapie tryb awaryjny „notlauf” stawiam na N75 musisz pojechać na vag i zrobić diagnozę dynamiczną. :bigok:



Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pt sie 18, 2006 19:25

Gobo90 pisze:Silnik łapie tryb awaryjny „notlauf” stawiam na N75 musisz pojechać na vag i zrobić diagnozę dynamiczną. :bigok:
Ok dzięki wielkie, we wtorek i tak jade na servis wymienic pasek rozrządu i napinacze to przy okazji zapytam, autko kupiłem w czerwcu niby servisowane, ale....
Jeszcze raz dzięki za uwagi.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sie 18, 2006 21:04

dziwne objawy jak na N-75 ale mozna sprawdzic, sam sprawdz wezyki idace od tego zaworu czy nie sa poprzecierane


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » ndz sie 20, 2006 11:06

Znajomy mówił, że może to byc przepływomierz, pewnie wszysto się okaże we wtorek jak podepnę go pod vaga - dzięki generalnie za pomoc, napiszę co to było jak się dowiem :-)
pozdrawiam

Aaa jeszcze jedno ile taka imprezka bedzie kosztowala???? bo jeszcze nigdy takiej diagnozy nie robiłem :-)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz sie 20, 2006 13:01

to zalezy od tego gdzie bedziesz robil. w ASO licza obie ok 150 zl za podpiecie i zczytanie bledow normalnie pewnie z 50 - 60 zl


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pn sie 21, 2006 17:24

Dziś zrobiłem sobie odczyt będów za 30zł, były 4 (sporadyczne) ale gość w servisie mówił, że można je wykasować, tak też zrobił, potem wsiadłem w autko, pojeździłem wróciłem na ponowny odczyt i narazie jest ok. gdyby się coś działo to kolejny odczyt obiecał za darmo :-) błędy dotyczyły głw. komputera i zaworów, nie wiem czy to była sciema czy nie z tym usuwaniem błędów, bo wydaje mi się to troche dziwne, chociaż stałem przy nim i widzialem jak robi del...del...del.. ate :-) finał jest taki, że narazie pomogło, gość powiedział że błędy mogły pojawić się jak coś podpinane było np. akumulator, tyle, że ja akumulatora nie odpinałem :-) tylko autoalarm był robiony :-). Co sądzicie o takim usuwaniu komputerowym będów? czy tak może być?
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn sie 21, 2006 17:28

a jak byl robiony alarm to aku nie byl odlaczany??

po odlaczeniu aku czasem trzeba wykasowac pewne bledy np. poduszki powietrzne w mk3 po odlaczeniu aku. po skasowaniu juz jest wszystko ok


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » pn sie 21, 2006 22:12

Własnie nie był odłączany przy robieniu alarmu, znajomy mi to robił i stałem cały czas obok niego, więc na 100% tyle, że auto kupiłem całkiem niedawno bo w czerwcu może mój poprzednik coś robił a efekt dopiero teraz wyskoczył...bo ja wiem trochę to dziwne, ale..narazie się cieszę, bo objawy ustapiły, zobaczymy jak na dłuższą trasę pojadę...
Pozdrawiam


Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
yellow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lis 23, 2004 19:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: yellow » pn sie 21, 2006 23:48

krystek007 pisze:Co sądzicie o takim usuwaniu komputerowym będów?
To nie jest usuwanie błędów, tylko informacji o błędach. Jeżeli podczas jazdy nie załączy ci się "coś", a powinno, to komputer zanotuje to sobie jako błąd "jakiś tam". Jedziesz do serwisu i mówisz, że samochód dziwnie ci się zachował. Mechanik Miecio po objawach może stwierdzić, że to taka, a taka część i wymienia ci ją, jednak nie wykasowuje informacji o błędzie w kompie bo to dla niego czarna magia. I teraz jak podjedziesz na diagnozę, to mimo, że masz usterkę usuniętą, to w kompie nadal siedzi info o błędzie. I do tego służy kasowanie błędów. Fakt, że obawy ustąpiły to nie jest zasługa wykasowania kodów.


Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz

Awatar użytkownika
krystek007
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt sie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: krystek007 » wt sie 22, 2006 11:02

Dięki za wyjaśnienia, ciekawe jednak że się coś niby poprawiło, ale... już nie zawracam głowy, jak chodzi to dobrze jak przestanie to będę jeździł na ponowny odczyt i wtedy wymienię co trzeba będzie :-)
Pozdrawiam

[ Dodano: 25 Sie 2006 18:32 ]
Witam, jestem juz po diagnozie vag'a wyszło mi: uszkodzony sterownik-zwarcie do B+ usterka sporadyczna, w poniedziałek gość ma mi to coś tajemniczego dla mnie naprawic - mówi, że to duuuużooo roboty i że drogo będzie :-) a ile się okaze :-)
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob sie 26, 2006 00:44

uszkodzony sterownik to - auto stoi i nie ma komunikacji z VAGiem:) Zwarcie do B+ czego? Chyba strasznie cie strasza tymi kosztami, "nowy" (czyli stary sprawny na Allegro) sterownik do 1.9 TDI to ok. 200-250zl. (czasem mozna trafic za 150). Jezeli bedziesz kupowal to warto rozejrzec sie za sterownikiem 16to bitowym jezeli masz 8mio (z 1996 byly 8 i 16 bit). Jest troche drozszy ale umozliwia potem wiekszy tuning, poza tym silnik nieco lepiej chodzi (dokladniejsze dawki paliwa). Poznac mozna po literach po numerze, np. AF to 8 bit, BF to 16 bit.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości