[mk2] kolektory z RP do PF/PB

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

[mk2] kolektory z RP do PF/PB

Post autor: homsky » wt sie 15, 2006 18:03

To pytanie kieruje do znawców tematu.
Ciekawi mnie jedna rzecz, a mianowicie , jak to jest z głowicami w silnikach 1.8 8v w mk2 , czy wszystkie głowice są takie same w silnikach RP,PB,PF ? Wałki rozrządu w tych głowicach na bank są inne , ale czy sama goła głowica z każdego z tych silników czymś się różnią między sobą, przykładowo czy dałoby się założyć do PF/PB kolektory wydechowy i ssący z monowtryskiem od RP ???
Jeszcze jedno , to samo pytanie ale dotyczy silnika 2.0 np 2E , czy do głowicy tego silnika pasowałyby kolektory z RPka?


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: [mk2] kolektory z RP do PF/PB

Post autor: Borys » wt sie 15, 2006 19:48

homsky pisze:To pytanie kieruje do znawców tematu.
Ciekawi mnie jedna rzecz, a mianowicie , jak to jest z głowicami w silnikach 1.8 8v w mk2 , czy wszystkie głowice są takie same w silnikach RP,PB,PF ? Wałki rozrządu w tych głowicach na bank są inne , ale czy sama goła głowica z każdego z tych silników czymś się różnią między sobą, przykładowo czy dałoby się założyć do PF/PB kolektory wydechowy i ssący z monowtryskiem od RP ???
Jeszcze jedno , to samo pytanie ale dotyczy silnika 2.0 np 2E , czy do głowicy tego silnika pasowałyby kolektory z RPka?
głowica w RP a głowica w PF/PB (i innych na wielopunkcie) to zupełnie inen głowice
w głowicy RP nie ma miejsca na wtryskiwacze i jest dodatkowy kanał wodny do grzania kolektora ssacego.

da sie załozyc głowice z PB/PF do RP, trzeb zaslepic miejca po wtryskiwaczach no i nie bedzie podgrzewania kolektora ssacego. wszystko pasi i ssacy i wydechowy

kiedys w swoim RP miałem głowice z PG, chodziło ładnie bez problemu oczywiscie po zaslepieniu gniazd wtryskiwaczy (wykrecamy gniazdo wtryskiwazca wkładami 50gr i wkrecamy gniazdo odwrotnie, mozna dac jakiegos uszczelnienia)



a głowica z 2e nie pasuje zupełnie, tam troche innne rozwiązanie jest, wtryskiwacze sa zamontowane w kolektorze ssacym a w głowicy w kanale ssacym jest podebranie pod kolektor ssacy z wtryskiwaczem,

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt sie 15, 2006 22:37

Borys, wielkie dzięki , wyczerpująca i fachowa odpowiedź, własnie o taką konkretną odpowiedź mi chodziło i jeszcze zdjątka do tego. :bigok:

Zadałem te pytanie dlatego bo kombinowałem tak sobie , żeby wrzucić do siebie motor PF/PB cały kompletny tylko bez zasilania na wielopunkcie, a zamiast tego załozyć kolektory ssący i wydechowy z RP do tego silnika tak żeby pracował na mono-wtrysku , bo i tak w sumie auto by na LPG smigało więc nie ma co kombinowac z całym układem wtryskowym z GTI innym komputerem itd itp, za duzo przeróbek niepotrzebnych. A nie pamietałem dokładnie jak wygląda głowica w GTI 1.8 8V. Także głównie o to mi chodziło czy kolektory z RPka pasuja na szpilki z głowicy PF/PB , z tego co piszesz to pasuje wszystko tylko faktycznie zostaje zaslepić otwory po wtryskiwaczach.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr sie 16, 2006 07:16

homsky pisze:Borys, wielkie dzięki , wyczerpująca i fachowa odpowiedź, własnie o taką konkretną odpowiedź mi chodziło i jeszcze zdjątka do tego. :bigok:

Zadałem te pytanie dlatego bo kombinowałem tak sobie , żeby wrzucić do siebie motor PF/PB cały kompletny tylko bez zasilania na wielopunkcie, a zamiast tego załozyć kolektory ssący i wydechowy z RP do tego silnika tak żeby pracował na mono-wtrysku , bo i tak w sumie auto by na LPG smigało więc nie ma co kombinowac z całym układem wtryskowym z GTI innym komputerem itd itp, za duzo przeróbek niepotrzebnych. A nie pamietałem dokładnie jak wygląda głowica w GTI 1.8 8V. Także głównie o to mi chodziło czy kolektory z RPka pasuja na szpilki z głowicy PF/PB , z tego co piszesz to pasuje wszystko tylko faktycznie zostaje zaslepić otwory po wtryskiwaczach.
wydechowy z PFa tez pasuje i jesli jest inny nie w RP to lepiej sakladaj z PFa,

a co do zaslepiania to trzeba zaslepic jeszcze wyjscie z kolektora ssacego wody.
chodzi o stalową rurę która idzie od pompy wody, tam trzeba zapaswac/ zaslepic wyjście


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sie 16, 2006 09:39

OK, dzieki. Narazie jeszcze nic takiego nie robie, poprostu tylko to jest pomysł, który może może bedzie realizowany lub nie.
Pozdrawiam.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości