Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

hacper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 18:08
Lokalizacja: Bytom/NL

Post autor: hacper » pt lut 16, 2007 17:16

Jako ze mnie poproszono o wklejenie fotek z zakladania FMIC do golfa IV, to wklejam.
Jest to efekt koncowy, ale mysle ze jest wystarczajaco fotek, ktore pokazuja jak to jest zrobione.Przed zalozeniem intercoolera spedzilem pare ladnych dni w internecie dowiadujac sie jak to zrobic zeby bylo dobrze.

Intercooler-iveco turbo daily 2.8l
Rurki- kupione od jakiegos wiesniaka 4m za 20 euro fi 52mm, grubosc 0,5mm
Obejmy- takie jak powyzej w linku czyli solidne i nierdzewne
Zlaczki gumowe- cos na styl SAMCO tylko ze inna firma rowniez dobra

Obrazek

Przymiarki w domu
Obrazek

No i Ic-ek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Miejsce na czujnik

Obrazek

I przy okazji wyczyscilem sobie EGR
Obrazek
Obrazek


Jak widac na zdjeciach intercooler zastal zalozony pod zderzak od golfa R32, wiec prawdopodobnie do oryginalnego zderzaka nie podpasuje.Niestey nie posiadam zdjec ,jak to jest zrobione przy turbinie,moe tylko powiedziec ze jest tam przejscowka z 52mm na 34mm (jak dobrze pamietam, moze uda mi sie kiedys zrobic fote to dorzuce)
Wrazenia- napewno jest lepiej choc nie bylo mi dane jeszcze jedzic podczas upalu, ale czuc roznice, wiec jezeli ktos ma duzo checi , troche sprytu i duzo wolnego czasu to polecam zalozenie wiekszego intercoolera.

A tak to wyglada na zywo

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 16, 2007 18:25

hacper, dzięki za fotostory !!

SUPER Ci to wyszło !



Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » wt lut 20, 2007 20:58

I przy okazji wyczyscilem sobie EGR


czy to normalne żeby EGR był tak mocno zasmołowany jak na zdjęciu wyżej,
od czego to zależy




pięknie to wykombinowałeś :okej:

Przejrzałem ten temat w 60% -może ktoś tak zrobił ,to przepraszam
Myślę nad większym IC ale może połączyłbym go rurami miedzianymi , są orginalne kolanka i kształtki można je łatwo polutować .takie jak od centralnego ogrzewania.
Miedż lepiej przewodzi -może takiego efektu by nie było jaki daje nikiel



Awatar użytkownika
spons
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:08
Lokalizacja: Siewierz
Kontakt:

Post autor: spons » śr lut 21, 2007 19:34

Tak, EGR tak sie syfi.

Miedziane rurki byly by dobrym rozwiazaniem ale nie wiem czy eda ci sie znales odpowiednia srednice...


www.seat-racing.pl

Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » czw lut 22, 2007 00:46

spons pisze:Tak, EGR tak sie syfi.

Od IC w rurze dolotowej do EGR-a też ścianki są zaolejone,czy to znaczy że intercooler z czasem też tak się zasyfi-może trzeba go od czsu do czasu przemyć?



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » czw mar 01, 2007 22:17

cowboy pisze:no własnie mnie chodzi gdzie można nabyć właśnie te takowe ??
Takowe opaski to można dostać np. w Raciborzu w "Ursusie" lub jak kto woli "u Winiarskiego" jest to sklep z czesciami do sprzętu rolniczego.

Moja foto relacja ... FMIC w MK2 (woda+klima+IC ... a mówili że się nie da ...):

- przed rozpoczęciem prac nad FMIC
Obrazek

- wstępnie zakupiłem wąż do dmuchawy ciepłego powietrza (wytrzymuje do 1bar ... wg. sprzedawcy...) oraz opaski :)
Obrazek

- przymiarki IC od Merca klasy C :) wg. wyliczeń "ygd" ten IC ma tylko 20% mniejszą objętość niż IC od Sprintera
Obrazek
...od razu zaznaczam że zmieszczenie tego pod chłodnicą wymaga małej modyfikacji (czyt. odcięcia) dolnej części przedniego pasa - tego profilu na środku który idzie w dół - na foto. ładnie kabelek jest do niego przywiązany :bajer:
Nie obyło sie bez małego mod'u IC: żeby węże o śr. wew 50mm pasowały na mocowania, obciąłem oryginalne kołnierze, opalarką nagrzałem każdą ze stron i 10cm kawałek rurki 2" z kwasówki i wcisnąłem to do otworów po obu stronach na głębokość około 5cm dla pewności na silikonie, a dla jeszcze większej pewności zabezpieczyłem to wkrętami po 2 na stronę :) ... szkoda że nie mam zdjęć, ale najważniejsze że działa jak należy

- taka modyfikacja wymaga też ingerencji w zderzak, dokładnie w dolną część nad mocowaniem dokładki; konieczne jest wycięcie "trójkąta" zaczynając od środka a kończąc na lewej stronie (patrz foto):
Obrazek
... ciąć należy "z głową" od środka pod takim kątem by po lewej stronie tuż przy haku wyciąć 2,5cm, mam nadzieje że widać to na foto (lewa strona IC jest bliżej przedniej krawędzi dokładki / łączenie górnej i dolnej części zderzaka po lewej stronie też trzeba przyciąć)

- tutaj jeszcze odpowiednio uspawana rura IC->kolektor:
Obrazek

- po montażu węży i mocowań IC
Obrazek

- widok z góry:
Obrazek

[ Dodano: Czw Mar 01, 2007 9:21 pm ]
Brakuje fotek rury turbo->IC ... gdzies sie zgubiły :( (jeżeli się znajdą to je dodam)

PS. Tym którzy uważają że czasami potrafie przekombinować, przypominam że u mnie liczy się Show&Go, a nie tylko Go or Show ;)


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr mar 14, 2007 18:13

no i przyszły kolejne mini wypasy :P

obejmy GBS do nowego orurowania pod FMIC :)

Obrazek

można kupić na Allegro:

http://www.allegro.pl/item171793930_obe ... ktura.html

widać że swykłe opaski nie mają żadnych szans :)



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » sob mar 17, 2007 10:57

po niedzieli zakładam do golfa III Ic od T5 - rury i wszystko juz gotowe
bedzie relacja
IC na 100% pasuje


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob mar 17, 2007 11:14

mirass pisze:IC na 100% pasuje
co widac na przykładzie staszka :P

Obrazek

trzeba tylko użyć szlifierki kątowej :P :okej:



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » ndz mar 18, 2007 15:47

cowboy pisze:
mirass pisze:IC na 100% pasuje
co widac na przykładzie staszka :P

Obrazek

trzeba tylko użyć szlifierki kątowej :P :okej:
dawno tu nie bylem :goof: czas doczytac


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
giet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:50
Lokalizacja: 0-22
Kontakt:

Post autor: giet » ndz mar 18, 2007 15:53

Czy ktoś zrobił FIMC w mk3 1z?

Pozdrawiam Giet


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6292f2c84e6d33f1.html][img]http://images20.fotosik.pl/364/6292f2c84e6d33f1m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/158164.html][img]http://images.spritmonitor.de/158164.png[/img][/url]

hayabusarider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 16:58
Lokalizacja: LBN

Post autor: hayabusarider » ndz mar 18, 2007 18:02

giet pisze:Czy ktoś zrobił FIMC w mk3 1z?

Pozdrawiam Giet
bez klimatyzacji w 1Z czy AHU żaden problem IC wstawić, problem jest jak masz klimę tak jak u mnie :grrr: . Są dwie może trzy możliwości : Icek od VW T5, od A-klasse, od VW Sharan.
W każdym z przypadków trzeba podcinać wzmozcnienie zderzaka.
Wg mnie najprościej będzie wpasować icek od A-klasse ze względu na wloty powietrza równoległe do chłodnicy. Osobiście mam icek od BMW E-36 tds i próbowałem,lecz zwątpiłem.
Wszystko przez tą chłodnicę kliamtyzacji za mało jest miejsca.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz mar 18, 2007 20:28

hayabusarider pisze:Wszystko przez tą chłodnicę kliamtyzacji za mało jest miejsca
trzeba ja podnieśc o 5 cm do góry.. patrzyłeś ...nie da się ?



Awatar użytkownika
giet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:50
Lokalizacja: 0-22
Kontakt:

Post autor: giet » ndz mar 18, 2007 20:40

hayabusarider pisze:
giet pisze:Czy ktoś zrobił FIMC w mk3 1z?

Pozdrawiam Giet
bez klimatyzacji w 1Z czy AHU żaden problem IC wstawić, problem jest jak masz klimę tak jak u mnie :grrr: . Są dwie może trzy możliwości : Icek od VW T5, od A-klasse, od VW Sharan.
W każdym z przypadków trzeba podcinać wzmozcnienie zderzaka.
Wg mnie najprościej będzie wpasować icek od A-klasse ze względu na wloty powietrza równoległe do chłodnicy. Osobiście mam icek od BMW E-36 tds i próbowałem,lecz zwątpiłem.
Wszystko przez tą chłodnicę kliamtyzacji za mało jest miejsca.
A którędy rury poprowadzic? Dorobic "dół" do istniejących, od momentu gdzie się kończą orginalne plastikowe, czy przeprowadzic jedna rurę z lewej a druga z prawej strony?
Niewiem jak te rury poprowadzic... macie pomysł jak bedzie najlepiej?


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6292f2c84e6d33f1.html][img]http://images20.fotosik.pl/364/6292f2c84e6d33f1m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/158164.html][img]http://images.spritmonitor.de/158164.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości