mk3 1.8 AAM emulacja sondy na masę czy przekaźnik???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

golec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw gru 30, 2004 15:45
Lokalizacja: Grodzisko
Kontakt:

mk3 1.8 AAM emulacja sondy na masę czy przekaźnik???

Post autor: golec » czw sty 20, 2005 13:52

Witajcie Golfiarze!!!
Mam problem i mam nadzieję że mi pomożecie.
Od pewnego czasu mam w autku LPG i pojawił się proble w postaci nierównych obrotów na zimnym silniku(rzezi, pluje na czarno na benzynie) .
Problem od wczoraj jakby się rozwiał bo gazownik przestawił emulację sondy na masę ale na wszelki wypadek założył przekaźnik tzw reset kompa z tym że jest zmostkowany tzn jakby go nie było jakby się coś działo to mam go uruchomić i teraz pytanie co jest z tą emulacją? czy jest to prawidłowe rozwiązanie? czy też może ten przekaźnik jak to w końcu działa i jakie są skutki? bo przecież producent autka pewnie nie przewidział takich kombinacji alpejskich.
Myślę że problem nie dotyczy tylko mnie więć proszę Was o jakieś wskazówki.



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » czw sie 31, 2006 03:07

ja mam zlutowany kabel od stacyjki do ECU.w momecie przekrecenia na zapłon ECU dostaje pradu a w momecie odłączenia zapłonu ecu nie ma prądu.w ten sposób sie resetuje za każdym odłączeniem i powraca do ustawień fabrycznych.błędy łapie wtedy kiedy silnik pracuje na lpg.sonda labda bada spaliny gazu i wprowadza korekty do komputera które po przełączeniu na benzyne nie zgadzają sie.silnik dostaje za bogatą mieszanke.dzieki kombinacji zlutowania pewnych kabli(wiem tylko że ze stacyjki do ecu)za każdym wyłączeniem automatycznie błąd znika a po przekreceniu kluczyka na zapłon jest wszystko ok. :bigok:


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw sie 31, 2006 07:29

Przekaźnik to rozwiązanie praktycznie dla silników zasilanych LPG 1 generacji gdzie nie ma mozliwości emulacji sondy w czasie pracy na gazie. :bigok:
Układy LPG II generacji powinny zapewnić możliwoś poprawnej emulacji sondy a przekaźnik należy traktować jako sytuację awaryjną.

Poprawnie zamontowana (z dobrym sterownikiem) instalacja LPG II generacji nie wymaga przekaźnika resetującego! :okej:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

golec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw gru 30, 2004 15:45
Lokalizacja: Grodzisko
Kontakt:

Post autor: golec » czw sie 31, 2006 07:45

no może i nie wymaga ale rozwiązuje problem błędów tym bardziej że przy nie najnowszym aucie różne rzeczy się dzieją. u mnie to pomaga tylko nie wiem czy na dłuższą metę nie wiem czy nie zaszkodzi.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Re: mk3 1.8 AAM emulacja sondy na masę czy przekaźnik???

Post autor: Cefaloid » czw sie 31, 2006 08:21

golec pisze:Problem od wczoraj jakby się rozwiał bo gazownik przestawił emulację sondy na masę ale na wszelki wypadek założył przekaźnik tzw reset kompa z tym że jest zmostkowany tzn jakby go nie było jakby się coś działo to mam go uruchomić i teraz pytanie co jest z tą emulacją? czy jest to prawidłowe rozwiązanie? czy też może ten przekaźnik jak to w końcu działa i jakie są skutki?
Emulacja na masę jest OK, ma tak od razu zrobione i od wielu miesięcy nie resetowałem procesora.
Skutki reasetowania będą takie:
- będą resetowane ew. błędy więc ew. diagnostyka silnika będzie trudniejsza
- procesor "uczy się" parametrów silnika wynikających z zużycia itp. Reset zeruje te dobranie pod silnik parametry i procesor startuje z ustawieniami standardowymi. Dlatego przy złej emulacji dopiero po jakimś czasie zgłupiał jak się nauczył złego sygnału lambdy.

Jeżeli będziesz resetował "ręcznie" dopiero jak będzie coś nie tak to raczej OK, nic nie powinno się dziać.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw sie 31, 2006 08:23

golec pisze:no może i nie wymaga ale rozwiązuje problem błędów tym bardziej że przy nie najnowszym aucie różne rzeczy się dzieją. u mnie to pomaga tylko nie wiem czy na dłuższą metę nie wiem czy nie zaszkodzi.
Owszem problem rozwiązuje (a raczej jego objawy), starość auta nie ma w tym wypadku znaczenia.
Zaszkodzić też nie powinno, ale to NIE JEST NORMALNE. :hmm:
Piszesz że gazownik przestawił emulację na masę i
Problem od wczoraj jakby się rozwiał

Można przypuszczać że nie będziesz musiał używać przekaźnika (i tak powinno być) :okej:

Przy okazji - jaki masz sterownik LPG?


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

golec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw gru 30, 2004 15:45
Lokalizacja: Grodzisko
Kontakt:

Post autor: golec » czw sie 31, 2006 08:47

a czy instalacja LPG w takim samochodzie to naturalne??? to tylko paliwo alternatywne i napewno konstruktor by to inaczej rozwiązał.

teraz jestem bardziej doświadczony i po wielu próbach i ustawieniach nareszcie śmiga. Ustawienie sondy na masę pomaga i może wystarczy ale na tym bardzo sie nie zastanawiam bo to przy jeździe na gazie mało robi różnice.

instalacje mam ML-GaS na strowniku BINGO M

Prośba do Admina o przeżucenie tematu na LPG



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw sie 31, 2006 09:11

golec pisze:Ustawienie sondy na masę pomaga i może wystarczy ale na tym bardzo sie nie zastanawiam bo to przy jeździe na gazie mało robi różnice.
Problem zgłoszony przez Ciebie dotyczył pracy na benzynie - na LPG było OK (przynajmniej tak można wywnioskować z pierwszego postu) - więc gdybyś nic nie robił tez
przy jeździe na gazie mało robi różnice.
:grin:
instalacje mam ML-GaS na strowniku BINGO M
:okej:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 31, 2006 09:23

golec, ogólnie sterowniki benzynowe Boscha w VW są upierdliwe jak żadne inne, ciężko jest je "uszukać" , ale w 80% problem załatwia ustawienie emulacji na masa i u Ciebie prawdopodobnie bedzie wszystko dobrze na takiej emulacji. Pozostałe 15% wymagają emulacji przebieg (jak mój RP) i tutaj niesamowita kombinacja ze zgraniem czasów Hi i Lo ale u mnie zadziałało i nie musze resetowć ECU , pozostałe 5% to ciężkie przypadki w których żadna emulacja nie zdaje egzaminu i ECU ciagle głupieje po jeździe na gazie w tych przypadkach niestety życie ratuje tylko resetowanie ECU, nie jest to może dobre rozwiązanie ale jedyne które się sprawdza.
Przekaźnik do resetu masz założony ale zmostkowany (niedziałający) , niech sobie bedzie , czasem może sie przydać, zawsze szybciej na nim zrobic restart ECU niz rozkręcać klemy z akumulatora.

[ Dodano: Czw Sie 31, 2006 09:28 ]
amanda pisze:Problem zgłoszony przez Ciebie dotyczył pracy na benzynie - na LPG było OK (przynajmniej tak można wywnioskować z pierwszego postu) - więc gdybyś nic nie robił tez
No mi tez sie wydaje , że golec, opisuje od poczatku problemy z jazda na benzynie a nie na LPG



golec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: czw gru 30, 2004 15:45
Lokalizacja: Grodzisko
Kontakt:

Post autor: golec » czw sie 31, 2006 09:30

O powitać Panie homsky chyle czoła.

mam teraz ten przekaźnik ale mogę go wyjąć i zmostkować bo i tak sonda jest na masę a i tak czasem poszarpie z rana.
Dziś np troche poszarpał nie wiem może od wilgoci bo po rozgrzaniu śmiga

[ Dodano: Czw Sie 31, 2006 09:32 ]
a z tą emulacją nigdy nie próbowałem ustwiać a może by coś wykombinować tylko za bardzo nie wiem jak

[ Dodano: Czw Sie 31, 2006 09:35 ]
tak przyznaję problem z benzyną ale przez LPG



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 31, 2006 09:59

golec pisze:mam teraz ten przekaźnik ale mogę go wyjąć i zmostkować bo i tak sonda jest na masę a i tak czasem poszarpie z rana.
Dziś np troche poszarpał nie wiem może od wilgoci bo po rozgrzaniu śmiga

[ Dodano: Czw Sie 31, 2006 09:32 ]
a z tą emulacją nigdy nie próbowałem ustwiać a może by coś wykombinować tylko za bardzo nie wiem jak
U mnie przy emulacji na masa wogóle nie dało sie jeżdzić na Pb , po odpaleniu strasznie zalewało go benzyna że dosłownie sie dławił i walił czarnym dymem , po rogrzaniu silnika juz było OK na benzynie.
Kombinowalem z emulacja przebieg i z róznymi czasami , udało mi się ustawić przebieg przy czasach Hi/Lo = 0,35/0,45 że juz od ponad pół roku nie musze resetowac ECU , na benzynie jeździ bez problemu, czasem na całkowicie zimnym silniku lubi sobie troszke przyszarpac , ale to juz nie jest wielki problem z tym da się żyć, te szarpanie (zalewanie silnika benzyną) objawia sie szczególnie przy niskich temperaturach powietrza poniżej 15*C tak jak teraz na przykład , w lipcu nie było wogóle tego objawu, w miare rozgrzewania silnika szarpanie znika całkowicie na benzynie.
Także golec, jeździj na nowej emulacji i obserwuj czy z czasem na benzynie nie jest coraz gorzej, bo nie raz przez dwa tygodnie jest spoko a potem robi sie coraz wiekszy problem z jazdą na Pb i znowu potrzebny jest jednorazowy reset żeby wyczyścić pamięć ECU.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw sie 31, 2006 10:49

homsky pisze: juz od ponad pół roku nie musze resetowac ECU , na benzynie jeździ bez problemu
Ja mam silnik ABS czyli prawie taki sam jak golec (prawie robi wielką różnicę :grin: ) i też od ok pół roku nie resetowałem (od czasu gdy padł mi czujnik temperatury wody).
Autko śmiga, a ostatnio jeszcze lepiej (m.in. dzieki poradom z niniejszego forum i Pana homsky :okej: )


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 31, 2006 10:58

Amanda, ciesze sie że mogłem pomódz i jesteś zadowolony. :bigok:
Ale odśwież mi pamięć, co tam u Ciebie kombinowalismy, coś z ustawieniami Bingo???

[ Dodano: Czw Sie 31, 2006 11:04 ]
P.S.

Panie Straszny Moderatorze TAZ - prosze przenieść ten temat do działu LPG , bo tam jest jego miejsce.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw sie 31, 2006 11:27

homsky pisze:Ale odśwież mi pamięć, co tam u Ciebie kombinowalismy, coś z ustawieniami Bingo???
Dokładnie tak - optymalizacja Binga, zacinał mi się krokowiec - tera OK (ale laptopa nie miałem czasu jeszcze podłączyć by ostatecznie polookać co tam w gazie słychać :grin: )


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości