Nie włącza sie 1 bieg dmuchawy [MK 2]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Olaf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob sty 14, 2006 20:20
Lokalizacja: ok. Krakowa

Nie włącza sie 1 bieg dmuchawy [MK 2]

Post autor: Olaf » pt cze 30, 2006 21:33

Witajcie :bigok:


mam dziwny problem -- otóż w moim MK2 po przekręceniu pokrętał na 1 bieg dmuchawy nic sie nie dzieje. Dmuchawa włacza sie od biegu nr 2 ale gdy z biegu 2 zejde na bieg 1 to dziala wtedy... Co moze byc tego przyczyną??


:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt cze 30, 2006 21:35

skopany wyłącznik

[ Dodano: Pią Cze 30, 2006 21:36 ]
albo tak juz jest zużyta,ze na jedynce nie ma siły wystartować...



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pt cze 30, 2006 22:22

styki na przełączniku są poprzepalane, wymienić przełącznik (jest to bolączka mk2 i mk3 - tak słyaszałem i sam mam taki problem tylko że 2 i 3 sie załącza,a czasem wogóle nic nie działa)


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
kotem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pn paź 10, 2005 18:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: kotem » sob lip 01, 2006 00:39

Jak wyzej wymien włacznik bo nadpaliły sie styki a to ze nie moze odpalić z 0 na 1 to znaczy tylko tyle ze z tej stony jest bardziej nadpalone a z 2 na 1 mniej. Mój ojciec kiedys miał powalone w passacie ze startowało mu od razu z najwyzszego i paliło mu wszystkie wlaczniki po jakims miesiacu bo pobór był za duzy a jak zmienił ze było normalnie 01234, a nie 04321 to było oki. bynajmniej włacznik masz i tak juz do wywalenia chyba ze do rekonstrukcji ale koszt tego to 5zł więc chyba nie warto.


[img]http://images22.fotosik.pl/25/4dfe2cbdc7fe3131.jpg[/img]
[you]

Artur D.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt sty 10, 2006 10:37
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Artur D. » sob lip 01, 2006 08:15

To niekoniecznie jest wina przełącznika. Mam to samo, a przełącznik jest git. Posprawdzałem wszystko miernikiem i okazało się, że zjarał się jeden obwód dławika, który jest na płytce przy dmuchawie. On powoduje, że dmuchawa ma różne prędkości obrotowe. Na 3 biegu dmuchawa jest włączana bez żadnego oporu i dlatego chodzi na max. Na 2 biegu włączana jest przez dławik 1.5 ohm (według wskazań miernika), dlatego chodzi trochę wolniej. Na 1 biegu chodzi dodatkowo przez drugi obwód dławika,czyli 1.5 + 1.5 ohm. Na tym biegu pracuje najwolniej, ale dławik najbardziej się grzeje i dlatego z czasem może się przepalić (zauważcie, że dławik-taki ceramiczny zielony walec, jest osadzony na radiatorze, żeby lepiej się chłodził).
Ja na razie jeszcze tego nie naprawiłem, bo na szrocie cała płytka do dmuchawy kosztuje ok. 30-40 zł. Wymyśłiłem, że nawinę nowy dławik z drutu oporowego od jakiegoś starego żelazka czy grzałki. Postaram się dać znać, jak poszło.
Pozdro :bigok:



Olaf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob sty 14, 2006 20:20
Lokalizacja: ok. Krakowa

Post autor: Olaf » sob lip 01, 2006 11:46

Dziękuję Panowie za pomoc :pub: W moim przypadku to chyba sprawa panela i włącznika, bo dziś rano z ciekawości włączyłem 1 bieg i jakie było moje zdziwienie jak pieknie ruszył ;) kilka prób zrobiłem 0 --> 1 bieg i zawsze dzialało, więc to pewnie panel , bo poprzedni właściciel już w nim kopał, więc wybiorę się na szrot po nowy ;)

Pozdrawiam :)


:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:

Artur D.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt sty 10, 2006 10:37
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Artur D. » sob lip 01, 2006 11:50

No to piknie :bigok:



Awatar użytkownika
kotem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pn paź 10, 2005 18:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: kotem » sob lip 01, 2006 11:53

Artur D. pisze:Wymyśłiłem, że nawinę nowy dławik z drutu oporowego od jakiegoś starego żelazka czy grzałki.
Po co bedziesz sie bawił w takie kombinacje?? Taki dławik to koszt kilkunastu/ kilkudziesięciu groszy!! Nie ma sensu kombinować skoro mozna miec to prawie za darmo a dostaniesz to w kazdym jednym elektroniku za marne grosze.
PS jakaś mała rezystancja Ci na nim wyszła na pewno dobrze zmierzyłeś?? (beznapięciowo)


[img]http://images22.fotosik.pl/25/4dfe2cbdc7fe3131.jpg[/img]
[you]

Artur D.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt sty 10, 2006 10:37
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Artur D. » sob lip 01, 2006 12:04

Masz rację, że najpierw powinienem zajrzeć do sklepu. Ale już zabezpieczam się na wypadek, jeśli nie uda mi się kupić (zwykle jest tak, że kiedy czegoś potrzebujesz, za czorta tego nie można dostać). Co do pomiarów, mierzyłem sprawny obwód dławika bez przyłożonego napięcia, po wymontowaniu całej płytki (tak - kurde normalnie - pokazało). Oglądałem też kiedyś schematy elektr. i o ile dobrze pamiętam, to podane były właśnie takie wartości.
Jeśli się mylę lub czegoś nie dopatrzyłem, proszę o sprostowanie. :bigok:



Awatar użytkownika
kotem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pn paź 10, 2005 18:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: kotem » sob lip 01, 2006 12:42

nie no skoro tak było na schemacie to ok ale nadal strasznie mnie dziwi ze taki mały spadek robi az taką zmiane w predkości nawiewu. Zapewne potrzebujesz osiowego dławika (bo te sa chyba najpopularniejsze) Dławik osiowy 10uH 0,16A 1,5 OHM taki jest w ogólnej sprzedaży dostepny bez niczego o takiej rezystancji tylko, że przy takim napieciu (12V) to te 160mA jakos marnie wygląda musisz dokładnie sprawdzić jaki to jest. A i koszt w sklepie bedzie ok50gr


[img]http://images22.fotosik.pl/25/4dfe2cbdc7fe3131.jpg[/img]
[you]

Artur D.
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: wt sty 10, 2006 10:37
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Artur D. » sob lip 01, 2006 15:14

Właśnie problem w tym, że musi to być ustrojstwo o dużej mocy, bo szczególnie na 1 biegu wydziela się tam dużo ciepła. Stąd rozmiary dławika i radiator. O ile pamiętam, bezpiecznik do dmuchawy ma 20A, więc to też o tym świadczy. Spróbuję popytać po sklepach, jak nie da rady, pobawię się w konstruktora. W razie czego, do właściwej rezystancji dojdę doświadczalnie. Jak nie da rady, po prostu kupię sobie całą płytkę, trudno.
Pozdro :bigok:



Awatar użytkownika
kotem
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pn paź 10, 2005 18:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: kotem » sob lip 01, 2006 20:14

Moja rada taka wylutuj dławik z płytki i idx z nim do sklepu a powinni dac Ci odpowiedni.


[img]http://images22.fotosik.pl/25/4dfe2cbdc7fe3131.jpg[/img]
[you]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lip 02, 2006 09:41

ja mialem tak samo poprostu silniczek niemogl ruszyc z 1 biegu bo mial za cierzko pomoglo przesmarowanie tuleji,identycznie jak u ciebie.



Olaf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: sob sty 14, 2006 20:20
Lokalizacja: ok. Krakowa

Post autor: Olaf » ndz lip 02, 2006 11:00

Dzięki Piotr :pub:

Tak przy okazji tego tematu polecam Wam fotoporadę z naszej strony oddziału małopolskiego ;)

(przy czym trzeba sie zalogować żeby ją obejrzeć,ale zapraszam)


:okej: [b] Pozdrawiam [/b] :okej:

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości