Przeróbka nawiewów konsoli środkowej MK3 pod wskaźniki FOTY

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Przeróbka nawiewów konsoli środkowej MK3 pod wskaźniki FOTY

Post autor: TUTENHAMON » śr cze 07, 2006 11:33

Czołem koledzy postanowiłem przerobić środkową konsolę pod dodatkowe wskaźnik. Osobiście odkąd mam golfa nigdy nimi nie puszczałem powietrza więc są mi zbędnę jak wiadomo szyba i boczne nawiewy to podstawa, a środek zawsze zamkniety. (No może ci co maja klime z nich korzystają ale ci co nie mają chyba raczej nie). Więc to miejsce jest idealne na dodatkowe wskaźniki. Docelowo bedzie tam voltomierz, amperomierz i temp. oleju, oraz termometr. Temat w miarę postępów będę uzupełniał dodatkowymi fotkami.

Fot. 1. Przedstawia konstrukcję wymontowaną z golfika z zdemontowanymi kratkami i pokretłem zamykającym oraz klapką odcinającą dopływ powietrza.

http://img131.imageshack.us/my.php?imag ... 3319fs.jpg

Fot. 2. Wykonujemy zaślepkę która będzie zamontowana na samym poczatku wlotu powietrza. Zaślepkę wykonałem z MDF-u

http://img131.imageshack.us/my.php?imag ... 4245yr.jpg

Fot. 3. Następnym etapem jest wycięcie, a raczej wytopienie elementów które będą nam nie potrzebne pod panel do zegarów. Ja wykorzystałem do tego lutownice transformatorową. Efekt jest następujący.

http://img153.imageshack.us/my.php?imag ... 8327do.jpg

Fot. 4. Następnie docinamy panel Z MDF-u tak aby pasował nam w miejce nawiewów.

http://img227.imageshack.us/my.php?imag ... 6403cs.jpg

Fot. 5. Następnym etapem jest rozplanowanie otworów pod wskaźniki. Średnica każdego z otworów to 53 mm. Jest to otwór standardowy dla większosći wskaźników (VDO, BILTEMA, AUTO GAUGE itp.) dostępnych na rynku dałem 1 mm luzu aby je wyśrodkować odpowiednio.

http://img156.imageshack.us/my.php?imag ... 2411az.jpg

Fot. 6. Kolejnym etapm jest usunięcie zbędnych plastyków które nam zawadzają o tylne cześci wskaźników

http://img156.imageshack.us/my.php?imag ... 2040ba.jpg
http://img156.imageshack.us/my.php?imag ... 2177vu.jpg
http://img156.imageshack.us/my.php?imag ... 3032ew.jpg

Fot. 7. Następnie wycinamy otwory w MDF-e na trzecim wskaźniku wam napewno pęknie na pół ale nic się ne martwcie mam i na to sposób. Pzymierzamy czy wszystko pasuje i przechodzimy do następnego etapu.

http://img156.imageshack.us/my.php?imag ... 7070ne.jpg

Fot. 8. A tak wygląda mocowanie panelu do konstrukcji. Ja wykorzystałem do tego blaszki miedziane około 1,5 mm grubości zgiete pod kątem. Są one przykręcone na śrubki 4 mm panel dodatkowo jest przyklejony na klej, ja wykorzystałem stary dobry poczciwy wikol. Śrubki również obsmarowałem klejem żeby się w rytm muzyki nic nie odkręciło. Łebki śrubek od strony montażewej są wpuszczone w MDF tak aby byłu około 1 mm głebiej od płaszczyzny panelu.

http://img19.imageshack.us/my.php?image ... 9135zv.jpg
http://img19.imageshack.us/my.php?image ... 8584wg.jpg
http://img75.imageshack.us/my.php?image ... 8464at.jpg

Fot. 9. Kolejnym etapem jest szpachlowanko. Musimy zadbać o to aby wszyskie rowki dokładnie zaszpachlować (łaczenie konstrukcji i panelu) oraz łebki śrubek.

http://img19.imageshack.us/my.php?image ... 6156vj.jpg

Fot. 10. Tak prezentuje się połowa panela po zeszlifowaniu papierkiem 2000. Druga strona musi czekać za termometrem.

http://img120.imageshack.us/my.php?imag ... 6088vy.jpg

Fot. 11. Kolejny etap opiera się na dopasowaniu wyświetlacza termometru do naszego panela. W moim przypadku wstępnie wygląda to tak:

http://img104.imageshack.us/my.php?imag ... 4355ur.jpg

Fot. 12. Następnie wklejami obramówkę do naszego termometra tu zastosowałem poxipol ponieważ nie miałem miejsca na zastosoawnie blaszek mocujących jak w panelu pod zegary. Po zaschnięciu nakładamy szpachlówkę.

http://img215.imageshack.us/my.php?imag ... 5576rw.jpg

Fot. 13. Tak prezentuje się panel po wyszlifowaniu i wypolerowaniu (końcowy papier 2000)

http://img97.imageshack.us/my.php?image ... 7017jm.jpg
http://img97.imageshack.us/my.php?image ... 7123gu.jpg

Fot. 14. Kolejnym etapem jest malowanie panela farbą w celu ukazania nierówności zakłębień itp. Farba jaka kolwiek np akryl w sparayu.

http://img214.imageshack.us/my.php?imag ... 6358pa.jpg

Fot. 15. Po wyrównaniu wszyskich nierówności kładziemy ponowne warstwę farby i delikatnie matowimy (papier 1500). Przymierzamy w samochodzie czy wszysko pasuje i nic nam sie nie ściągneło poczym zabieramy się do oklejania.

http://img214.imageshack.us/my.php?imag ... 6358pa.jpg

Fot. 16. Tak prezentuje się nasz panel oklejony folją imitującą karbon:

http://img125.imageshack.us/my.php?imag ... 0130em.jpg
http://img125.imageshack.us/my.php?imag ... 0459mw.jpg

Fot. 17. Kolejny etap który musimy wykonać to montaż dwóch śrub na stałe. Wklejamy je na klej poxipol lub coś podobnego musi być mocny. Ja zastosowałem śrubki 4,0 x 25 mm.

http://img142.imageshack.us/my.php?imag ... 0165ow.jpg
http://img142.imageshack.us/my.php?imag ... 0297vf.jpg
http://img142.imageshack.us/my.php?imag ... 9399rn.jpg
http://img142.imageshack.us/my.php?imag ... 9525zn.jpg


C.D.N.[/b]
Ostatnio zmieniony pn cze 19, 2006 14:55 przez TUTENHAMON, łącznie zmieniany 14 razy.


TUTENHAMON

ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości