[mk2] sprezyny i amortyzatory

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

[mk2] sprezyny i amortyzatory

Post autor: ppoll27 » pn cze 05, 2006 14:44

Wiem ze niby cos juz bylo na ten temat ale mi sie zdaje ze nie do konca (spedzilem 4 h szukajac). Czy ktos moze mi wyjasnic jak to jest z zawieszeniami w mk2 ?? Chodzi o to ze wersje GT czy GTI byly fabrycznie lekko nizsze i twardsze niz wersje standardowe, tylko pytanie w jaki sposob to osiagano ?? Z tego co przegladalem forum to wynikaloby ze byly krotsze sprezyny i jak niektorzy pisza krotsze amorki. No OK, ale zajrzalem do katalogu Intercarsa, na sprezyny Lesjofors:
> w zwyklym 1,6 sprezyny byly 12/138/360 - dlugosc 360 mm przod i 10/108/343 czyli 343 mm tyl
> a w GTI sprezyny byly 12,5/140/335 - dlugosc 335 mm przod i dokladnie 10/108/343 tyl = czyli tyl tak jak w seryjnym
i amorki Kayaba i tak:
> w zwyklym 1,6 amorki byly olejowe 633712 lub gazowe 333712 przod i olejowe 443800 lub gazowe 343191 tyl
> a w GTI amorki byly gazowe 333712 przod i gazowe 343191 tyl - czyli wlasciwie takie jak w zwyklym
wiec mam pytanie skad sie bralo obnizenie tylu ?? No bo przodu to widac - krotsze sprezyny.
Pytam bo chce sobie zalozyc takie springi przednie GTI (nie 16V) do zwyklego 1,6 - chodzi mi o zachowanie samochodu - czy to zadziala ?? czy lepiej zainwestowac w gazowe amorki ?? czy moze byc roznica w typie amortyzatorow pomiedzy osia przednia i tylnia ?? Np na przedniej gazowe a na tylniej olejowe ?? dzieki i pozdrawiam :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » pn cze 05, 2006 15:26

Zakładając sprężyny od GTI pomyśl również o tym, że w GTI silnik jest cięższy i przy 1.6 auto może nie siąść tak jak powinno.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn cze 05, 2006 15:41

Heh no tak, mysle o tym - a nie jest tak ze dopiero GTI 16V ma wieksze dopuszczalne obciazenie przedniej osi i to o 10 kg ?? Wiem tez ze moj wazy 880 kg (teor. wg instrukcji) a 1,8 - zwykly w ktorym sa identyczne sprezyny jak u mnie (m.in. wg katalogu Lesjofors) wazy 920 kg, a taki GTI wazy tez 920 kg - Kurcze sam juz nie wiem...
A moze robil takie eksperymenty ?? Moze to kwestia jakis odbojow i oslon ?? Z drugiej strony nie chce montowac obnizenia o 40 mm bo potem w zimie bedzie kwas w koleinach i po sniegu ...


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości