Jak wymienic simerblocki?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Jak wymienic simerblocki?

Postprzez **Gucio** » Wt maja 02, 2006 12:24

mam pyt jak wymienic simenbloki przod i tyl bo jak wjade w dziore do strasznie mi sie tlocze jak je wymienic ?????
Ostatnio edytowano N sty 21, 2007 00:45 przez **Gucio**, łącznie edytowano 1 raz
**Gucio**
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz mar 30, 2006 22:37
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez Maciosław » Wt maja 02, 2006 14:10

No jestem po robocie z tym w sobotę z tym działałem. Są to silentblock albo popularnie simerbloki. Powiem, że trudne zadanie. Kupiłem na tył. po 36 zł za szt. oryginał. Jedna strona (od kierowcy jest trudniejsza) bo jest tam mechanizm od chamulców. Aby wybić stary simernlok trzeba użyć siłu i palnika bo na zimno nie wybijesz nie ma szans. A co do założenia to dorobiłem taki sobie "mechanizm" że jak dokręcałem śrube to simerblok był wciagany do belki. Proste. Wszystkie fotki z całej roboty mogą być na czwartek.
Maciosław
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 24, 2004 12:36
Lokalizacja: Dobczyce k. Krakowa
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez Peterus » Wt maja 02, 2006 14:13

To ja bym tez poprosil fotki bo musze u siebie chyba to zrobic, a mechanik mi 200zl krzyknal jeszcze zobacze u innego ale 200zl wg mnie to troszke duzo czy sie myle?Pozdrawiam all
Peterus
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N sty 02, 2005 02:25
Lokalizacja: Gdansk
Online: 11h 56m
Pomógł: 10
Auto: Golf V Variant DSG
Silnik: 2.0TDI

Postprzez Maciosław » Wt maja 02, 2006 14:16

200 zł za wymianę przód i tył razem z częściami to nie jest dużo. Inna opcja to jest dużo.
Maciosław
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 24, 2004 12:36
Lokalizacja: Dobczyce k. Krakowa
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez **Gucio** » Wt maja 02, 2006 16:03

wielkie dzieki fotki sie przydadza bo ja wlasnie tez bylem u mechanika i mi krzyczal 250 zl takze roznie mowia pozdro :)
**Gucio**
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz mar 30, 2006 22:37
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez Peterus » Wt maja 02, 2006 23:52

200 zl to mi krzyknal za sama wymiane za tyl bez czesci.... dlatego sie przerazilem:),ale poszukam jeszcze lecz i tak fotki sie bardoz przydadza moze sam bede robil jak da rade hehe.Pozdrawiam
Peterus
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N sty 02, 2005 02:25
Lokalizacja: Gdansk
Online: 11h 56m
Pomógł: 10
Auto: Golf V Variant DSG
Silnik: 2.0TDI

Postprzez shibby » Śr maja 03, 2006 09:46

ja mam mk2 ale tez mialem wymiane w tamtym tygodniu przednich oraz tylnich simerblockow. Za sam przod zaplacilem 120 zl za wymiane oraz za tyl tyle samo 120 zl. za gumy dalem 70 zl za 6 sztuk febi ale to po znajomosci u kuzyna :) Ale to znalazlem najtanszych w moim regionie tak mi sie zdaje bo jak bylem u jednego to 250 zl chcial za sam tyl a najlepszy byl taki co chcial 400 zl za sama wymiane tylu :D:D

Co do samej wymiany to przod nie jest taki trudny ale z tylem to trzeba sie napie*dolic jak sie nie ma prasy bo widziaelm jak sie meczyl mechanik ******* tyle narzedzi ze lol :) a bal sie na goraco bo tam u mnie gaz jest :P
shibby
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Wt wrz 13, 2005 13:49
Lokalizacja: B3dzin
Online: 1h 49m
Pomógł: 18

Postprzez KamilW » Śr maja 03, 2006 10:43

Witam Panowie. Z wymiana wcale nie jest tak zle tylko trzeba pokombinowac. Na cieplo nie zaleca sie montazu ze wzgledu na laczenia gumy z metalem ktore po prostu moze zostac uszkodzone termicznie. Do wymiany najlepiej wyjac wachacz i wziasc go w duze imadlo ktore doskonale zastepuje prase i silentbloki zamontowane w ten sposob beda wam dlugo sluzyly a nie nameczycie sie zbytnio. P..S. jak ktos nie lubi blaszek mocujacych silentbloki tylne wachacza to moze dac do wytoczenia dwie rurki ktore zamontujea silentblok. ja tak zrobilem dodatkowo muszac naprostowywac karoserie bo po 20 latach byla przesunieta o 3 mm i teraz jest super. Efekt mniej wiecej jak przy rozporce.... takze polecam
KamilW
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 1h 8m
Pomógł: 249

Postprzez pushkin77 » Śr maja 03, 2006 13:25

KamilW napisał(a):jak ktos nie lubi blaszek mocujacych silentbloki tylne wachacza to moze dac do wytoczenia dwie rurki ktore zamontujea silentblok. ja tak zrobilem dodatkowo muszac naprostowywac karoserie bo po 20 latach byla przesunieta o 3 mm i teraz jest super. Efekt mniej wiecej jak przy rozporce.... takze polecam


czytam i nie bardzo rozumiem..... może wczorajszy jeszcze jestem
pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Online: 0s
Pomógł: 86

Postprzez KamilW » Śr maja 03, 2006 13:38

tzn. w przednich wachaczach sa tylne silentblocki ktore przykreca sie teoretycznie pionowa sruba. Tyle ze te silentblocki sa mocowane nie na srubie tylko na tkiej tulejce z blaszki 0,5mm. Jak wiadomo taka blaszka wiele nie wytrzyma i lubi sie zgiac przy wpadnieciu w wieksza dziure a i problem przy zakladaniu jest sporu, wiec ja u siebie wytoczylem takie dwie tulejki ktore zastapily ww blaszki tyle ze przy montazu okazalo sie ze karoseria przez 20 lat sie troche pokrzywila i trza ja bylo naproscic deko... ale teraz wszystko dziala, nic nie stuka, a i nadwozie jest sztywniejsze :)
KamilW
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 1h 8m
Pomógł: 249

Parę zdjęć. Z wymiany. Nie mam czasu obrabiać.

Postprzez Maciosław » Pt maja 05, 2006 08:57

Przed wymianą
Wspomaganie tylnich hamulców
Wybity stary simerblock
Gotowy wstawiony
Jeszcze drugi gotowy.

No mam nadzieję że troszkę wam pomogłem. Miłej pracy i udanych efektów. Nie ma co przepłacać mechaników. Na foto "Wspomaganie tylnich chamulców" pokazane dwie śruby iimbus które należy odkręcić, a to może być problem. Ja uciołem Fleksem i potem pospawałem. A należy je odkręcić by wyjąć śrubę mocującą całą belkę. [/u]
Maciosław
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 24, 2004 12:36
Lokalizacja: Dobczyce k. Krakowa
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez pushkin77 » Pt maja 05, 2006 16:45

próbowałem dziś podjąc temat ale odpusciłem.... nie chce ciąc a śrub nie dało się odkręcić... teraz są juz tak zryte że nic nie pomoże... wydaje mi się że te śruby są aluminiowe więc może uda mi się je rozwiercic... temat odłożony do jutra
pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Online: 0s
Pomógł: 86

Postprzez KamilW » Pt maja 05, 2006 17:20

A o ktorych srubach mowisz? Tam nie ma aluminiowych srub. Wszystkie sa 10,8 wiec niemal nie sposob ich ukrecic. Trzeba WD-40 i dlugi mocny klucz
KamilW
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 1h 8m
Pomógł: 249

Postprzez pushkin77 » Pt maja 05, 2006 18:01

mówię o tych dwoch śrubach którymi jest przykręcony korektor siły hamowania z wpustem na imbus...
pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Online: 0s
Pomógł: 86

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,