Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, Haki, VIP

Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

Postprzez homsky » N kwi 23, 2006 10:33

Przegladając forum LPG czesto trafiają sie pytania typu jak samemu wyregulować gaz w instalacji 1-generacji . Tutaj jest link http://dermaclin.pl/lpg/lpg.htm w którym gościu fajnie opisuje na czym wogóle polega zasada działania instalacji LPG i jak to samemu mozna wyregulowac - może komuś to pomoże ? Warto poczytać !

[ Dodano: Nie Kwi 23, 2006 11:37 ]
Prośba do moderatora - chyba warto ten temacik przykleić w forum LPG
homsky
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 11, 2005 19:03
Lokalizacja: Nowa Ruda
Online: 11h 59m
Pomógł: 856
Auto: Passat B5FL
Silnik: AVF+

Postprzez dziejo » N kwi 23, 2006 19:48

wyregulować o co wogóle chodzi wiaze sie z tym wszystko obroty spalanie chyba dobrze rozumiem? ok
postaram sie w paru słowach wyjasnić . Zakładam ze na benzynie chodzi super nie ma zadnych problemów nie mając zadnych przyżądów mozemy podregulować obroty czyli mniej więcej słyszysz silnik jak chodzi przy instalce 1 gen masz 2 pokretła jeden w reduktorze( parowniku} a drug na wężu odprowadzajacym podgrzany gaz do gardzieli tym pierwszym pokrętłem ustawiasz sobie wolne obroty poprzez parokrotne nacisnięcie na gazjezeli sa za duże to obracasz śruba w lewo albo w prawo tylko jezeli ustawisz obroty na zimnym silniku to po nagrzaniu bedziesz je miał za wysokie wtedy musisz je zmniejszyc do odpowiedniej wartości 850- 900 na zimnym może gasnąć i delikatnie wyprzedzasz zapłon. ta metodą mozna samemu wyregulować wolne obroty terazmoc - kiedy przykręcisz przepustową śrubę regulacji gazu na wężu auto zgaśnie odkręcsz ja stopniwo na zapalonym silniku jednocześnie na ciskając na gaz -{ linka gazu} jezeli silnik po gwałtownym nacisnieciu równo i bez szarpania zacięć itp. wchodzi na obroty( wysokie mozesz juz odstapić od tych czynnosci pod obciązeniem mozesz jeszcze raz parę razy mu depnąć chyba to wszystko
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 14, 2005 01:40
Lokalizacja: Jastrzębie - Zdrój gr. SLĄSKA -LEWIN BRZESKI gr. Opole
Online: 1d 2h 46m
Pomógł: 1882
Auto: mk3 - sharan 19.tdi
Silnik: ok

Postprzez homsky » N kwi 23, 2006 20:29

Nie chce nikomu tłumaczyc jak robic regulacje instalacji 1-generacji, bo to wszystko jest napisane pod tym linkiem i po to go tutaj zamieściłem, że może sie komus przydac, bo facet troche sie napisał i jest to klarowne przejżyste i może kilku osobom sie przydac i tyle!

dziejo napisał(a): tym pierwszym pokrętłem ustawiasz sobie wolne obroty poprzez parokrotne nacisnięcie na gazjezeli sa za duże to obracasz śruba w lewo albo w prawo tylko jezeli ustawisz obroty na zimnym silniku to po nagrzaniu bedziesz je miał za wysokie wtedy musisz je zmniejszyc do odpowiedniej wartości 850- 900 na zimnym może gasnąć i delikatnie wyprzedzasz zapłon. ta metodą mozna samemu wyregulować wolne obroty


Śrubą na parowniku nie ustawiasz obrotów biegu jałowego silnika tylko odpowiedni skład mieszanki gaz-powietrze , ustawia sie te śrube tak aby silnik na wolnych miał jak najwyższe i najrówniejsze obroty bo wtedy skład mieszanki jest najbardziej optymalny (lambda w okolicy 1) a jeżeli wolne obroty po takiej regulacji sa za niskie albo za wysokie to koryguje sie to juz ustawieniem przepustnicy w gaźniku
homsky
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 11, 2005 19:03
Lokalizacja: Nowa Ruda
Online: 11h 59m
Pomógł: 856
Auto: Passat B5FL
Silnik: AVF+

Postprzez Pinhead » N kwi 23, 2006 22:05

Dokładnie tak jak piszesz. Śruba od wolnych obrotów to jest sterowanie stałą dawką gazu niezależną od membramy i nie ustawia się tym obrotów na luzie bo te zmieniają się w niewielkim zakresie w zależności od ilości podawanego gazu (co komu po gazie jak powietrza jest tyle samo). Co wiecej aby nie było za prosto śrubka od wolnych obrotów ma wpływ na moc i skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów. Dziejo troche uprościł i pokręcił ;) A jak dokonać regulacji to jest dokładnie opisane w poradniku do którego powyżej został podany link. Bardzo fachowy i dokładny opis.
=-Pinhead-= Mój RP'ek
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 20, 2004 23:44
Lokalizacja: Kraków Dawna Stolica Polaków
Online: 0s
Pomógł: 142

Postprzez dziejo » Pn kwi 24, 2006 12:54

dnie tak jak piszesz. Śruba od wolnych obrotów to jest sterowanie stałą dawką gazu niezależną od membramy i nie ustawia się tym obrotów na luzie bo te zmieniają się w niewielkim zakresie w zależności od ilości podawanego gazu (co komu po gazie jak powietrza jest tyle samo). Co wiecej aby nie było za prosto śrubka od wolnych obrotów ma wpływ na moc i skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów. Dziejo troche uprościł i pokręcił ;) A jak dokonać regulacji to jest dokładnie opisane w poradniku do którego powyżej został podany link. Bardzo fachowy i dokładny opis.
__
reguluje się na parowniku przy reduktorze pneumatycznym wolne obroty koledzy!
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 14, 2005 01:40
Lokalizacja: Jastrzębie - Zdrój gr. SLĄSKA -LEWIN BRZESKI gr. Opole
Online: 1d 2h 46m
Pomógł: 1882
Auto: mk3 - sharan 19.tdi
Silnik: ok

Postprzez tstrzala » So maja 05, 2007 20:21

To Panowie jak to jest ja u siebie na parowniku posiadam dwie śruby. Umieszczam foto.
Z tego co myślałem śrubą nr 2 reguluję sie wolne obroty to wkońcu ona ma wpływ na moc i skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów? To po co jest śruba mosiężna u góry parownika nr1.

Obrazek
tstrzala
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 18, 2005 18:12
Lokalizacja: Radom
Online: 0s

Postprzez donpablobb » So maja 05, 2007 20:43

Skoro znalazło się tu moje zdjęcie :grin: to proszę o odpowiedź do czego służą śruby 1, 2, 3?
donpablobb
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn wrz 25, 2006 18:28
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 0s

Postprzez fend18 » N maja 06, 2007 10:39

donpablobb napisał(a):Skoro znalazło się tu moje zdjęcie :grin: to proszę o odpowiedź do czego służą śruby 1, 2, 3?


no wiec pierwsza sruba nie wiem od czego jest, ale druga jest od naprazenia membrany czyli od ustawienia wolnych obrotow, trzecia jest od spuszczania syfu z reduktora, robi sie to tylko po jezdzie tak zeby reduktor byl goracy odkreca sie i powinno wyleciec troche czarnego syfu. Oczywiscie wszystkie regulacje robic na analizatorze wtedy ma sie pewnosc i dokladnosc zrobionej regulacji
fend18
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Pt lis 04, 2005 14:01
Lokalizacja: Gorzów
Online: 0s
Pomógł: 36

Postprzez tstrzala » N maja 06, 2007 10:43

To Panowie jak to jest ja u siebie na parowniku posiadam dwie śruby. Z tego co myślałem śrubą nr 2 (plastikowoą po prawej stronie eduktora) reguluję sie wolne obroty. Czy ona wkońcu ma wpływ na moc i skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów? To po co jest śruba mosiężna u góry parownika nr1.
tstrzala
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 18, 2005 18:12
Lokalizacja: Radom
Online: 0s

Postprzez Paweł Marek » N maja 06, 2007 11:15

3- jest do spuszczania syfu. 1- to śróba która puszcza trochę gazu jakby bokiem, obok gazu który leci przez zawór regulowany membraną. Zwykle lepiej ją zostawić w spokoju. A jak już ktoś się nią bawił i nie wie czy ma dobrze ustawioną to niech wkręci ją do końca, po czym wykręci jakies 1,5 do 2.5 obrotów.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 21:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 9h 39m
Pomógł: 2723
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez tstrzala » N maja 06, 2007 11:22

Czy śrubą nr 2 ma wpływ na moc i skład mieszanki w pełnym zakresie obrotów?
tstrzala
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 18, 2005 18:12
Lokalizacja: Radom
Online: 0s

Postprzez Paweł Marek » N maja 06, 2007 11:23

Polecam jeszcze ten opis , dwa długie posty u dołu.
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt& ... &c=26&f=17
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 21:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 9h 39m
Pomógł: 2723
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez piecu » So cze 02, 2007 11:24

chłopaki ma ktoś materiały z tego linka bo mi nie działa a poczytał bym i wyregulował moją kuchenkę :bigok:
SPRZEDAM CZESCI DO MK1 GTI i nie tyko http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewt ... 06&start=0

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56976 Posiadacze mk1 łączcie się ;)
piecu
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sie 29, 2004 17:38
Lokalizacja: Bochnia
Online: 1d 10h 42m
Pomógł: 10

Postprzez Kinga11 » Pt cze 22, 2007 08:55

Witam !!!


Panowie pomozcie!!!!
Kupiłam sobie autko - VW POLO 1.0 na gaz. Instalacja gazowa ma ok 1,5 roku. Autko mam dop miesiac i juz sa prolemy- nie chce jezdzic ani na benzynie ani na gazie. Dusi sie,dlawi,strzela , brak mocy...Przeczytałam kilka postów i widziałam ze niektorym Panom chociaz jezdzil na benzynie-ale zeby na niczym???
Mam pytanie- gdzie szukac przyczyny-bo wicie jak kobieta pojdzie do mechanika to nie dosc ze skroją ją z pieniedzy to jeszcze i tak nie zrobią.. Samochód jest na gazniku.. Czy mozliwe aby kopulka nawaliła???
Proszse o pomoc...
Kinga11
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt cze 22, 2007 08:47
Lokalizacja: Szczecin
Online: 0s

Następna strona



Powrót do LPG-dotyczy tylko inst.lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MaciekV5, maroTdi i 0 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,