potrzebne bedzie ci kilka rzeczy tj narzędzi (klucz do napinacza lub szczypce segera, klucz dynamometryczny, klucz torx+przedłużka, klucze nasadowe) + trzeba kupic uszczelke pod głowicę + 10szt śrub do głowicy - nie próbuj czasem wkręcić starych bo może któras pęknąć i robota od nowa (ja tak miałem - nikt mni enie uprzedził a to był mój 1 raz.. roboty).
zaczynamy:
1. Zdejmujesz osłone paska rozrządu+ osłone klawiatury + zaslepke na kielichu skrzyni biegów (celem ustalenia silnika w ZZ), spuszczasz płyn chłodniczy,odpinasz węże, odkręcasz i zdejmujesz kleme z aku, odpinasz zapinki rura-kolektor wydechowy
2. Kręcąc silnikiem ustawiasz na ZZ - czyli w otworze (kielich skrzyni) będzie na znaku, wałek rorządu ustawiony tak że na 1 cylindrze krzywki mijają się a znak na wałku - czyli ten rowek jest równolegle do płaszczyzny głowicy.
3. Blokujesz koło pompy albo specjalnym trzpieniem albo śrubą o ile pamiętam 10. Odkręcasz rurki pompa-wtryski i zabezpieczasz
4. Odkręcasz kluczem 13 kólko napinacza paska rozrządu, zdejmujesz napinacz i pasek
5. Klucz torx + przedłużka luzujesz wszystkie 10 śrub głowicy a nastepnie je wykręcasz - kolejność na załaczniku. Odkręcasz rurki pompa-wtryski i zabezpieczasz przed dostaniem się syfu do wtrusków i do pompy.
6. Zdejmujesz głowicę - zawozisz do planowania (pewnie trzeba jeszcze odpiąć kolektory, rury wody, czujnik)
Składasz wszystko z powrotem, zakładasz pasek rozrządu,napinacz - napinasz albo kluczem albo w razie braku szczypcami segera. kontrolujesz. Momenty dokręcania i kolejność w załącznikach.
Na koniec - niektórzy mówią że po zagrzaniu dociągnąc głowicę - ja nie dociągam bo za 1 razem dociągnąłem i śruby głowicy pękły, a każdy z zapytanych mechaników oswiecił mnie że nie dociągają bo śruby p[otrafią peknąć podczas dociągania - żaden ze złożonych silników nigdy potem nie potrzebował poprawy.
Załaczniki
