Hamulec tyl, zaciski, reczny.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Hamulec tyl, zaciski, reczny.

Postprzez gogi » Wt gru 28, 2004 20:40

Witam,
szukalem w archiwum, ale akurat na moje pytania nie znalazlem odpowiedzi :)
mam problem z hamulcem recznym. Mechanik z VW stwierdzil, ze zaciski do wymiany i mowi, zebym gdzies sobie zalatwil, bo w ASO kosztuje cos kolo 1700 zl. Z tego co sie orientowalem komplet zaciskow w sklepiku kosztuje ok 200zl do MK2 tarcze, tyl (ale moze sie myle). Normalnie (przy nacisnieciu pedalu *nie lubie tego slowa* hamulca) tyl mi niby hamuje. Wiec moje pytanie nasuwa sie takie: czy zaciski sa jakos tak skonstruowane, ze reczny moze nie dzialac a przy normalnym hamowaniu tyl hamuje normalnie? I jaki jest rzeczywisty koszt zaciskow do prawidlowego dzialania hamulca recznego (bo jeszcze tylko potrzebna jest linka - 60zl za szt.).
Sorki, moze byc troszke nie skladniowy ten mail, w razie czego wyjasnie jeszcze bardziej obrazowo :)

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano Pt mar 23, 2007 11:50 przez gogi, łącznie edytowano 1 raz
--
gogi

Wcześniej MK2, teraz MK4.
gogi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt paź 01, 2004 20:17
Lokalizacja: Kielce, Wawa
Online: 0s
Pomógł: 2
Auto: Golf IV Variant
Silnik: AQY

Postprzez Tomasz Żaguń » Śr gru 29, 2004 02:39

Miałem to w mk2 kr .Jak rozebrałem zacisk tylny bo miałem to samo i łatwo się niepoddaję to ........... tylu części jeszcze niewidziałem w tak niewielkiej przestrzeni , no i było po wszystkim. Radzę kup drugi używany z tej samej strony co ten padnięty i go wymień i odrazu nowy płyn Hamulcowy, dzieci po dzieciach Hej,
Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): N paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra
Online: 7m
Pomógł: 180

Postprzez cobra333 » Śr gru 29, 2004 04:26

mapewno jest hydrauliczny tłok podłączony do ręcznego sprawdż go
MORE POWER
cobra333
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 0s
Pomógł: 6

Re: Hamulec tyl, zaciski, reczny. MK2, PF

Postprzez j_jasiu » Śr gru 29, 2004 11:44

gogi napisał(a):Witam,
szukalem w archiwum, ale akurat na moje pytania nie znalazlem odpowiedzi :)
mam problem z hamulcem recznym. Mechanik z VW stwierdzil, ze zaciski do wymiany i mowi, zebym gdzies sobie zalatwil, bo w ASO kosztuje cos kolo 1700 zl. Z tego co sie orientowalem komplet zaciskow w sklepiku kosztuje ok 200zl do MK2 tarcze, tyl (ale moze sie myle). Normalnie (przy nacisnieciu pedalu *nie lubie tego slowa* hamulca) tyl mi niby hamuje. Wiec moje pytanie nasuwa sie takie: czy zaciski sa jakos tak skonstruowane, ze reczny moze nie dzialac a przy normalnym hamowaniu tyl hamuje normalnie? I jaki jest rzeczywisty koszt zaciskow do prawidlowego dzialania hamulca recznego (bo jeszcze tylko potrzebna jest linka - 60zl za szt.).
Sorki, moze byc troszke nie skladniowy ten mail, w razie czego wyjasnie jeszcze bardziej obrazowo :)

Pozdrawiam


Może masz coś padnięte w zaciskach, tłoczek itd. Patrzyłeś czy wszystkie gumki :balwan: na tłoczkach są prawidłowo umieszczone?? czy nie potrzeba wymienić, czy tłoczek prawidłowo chodzi??? Tłoczek się wkręca w MK 2 w zacisk. U mnie tłoczek w pawym kole był podrdzewiały bo gumka sparciała i tłoczek nie robił powrotu u ciebie może być tak że tłoczek nie chce się wysunąć, lub masz coś spierdzielone w tylnych hamulcach, jak chcesz to mogę ci dać namiary na mechanika, który mi robił zaciski z tyłu w moim MK 2. Roboty prawie na cały dzień trzeba wszystko wyjąć i oczyścić i naprawić. Pisz na prv.
Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Online: 0s

Zaciski

Postprzez Marlow » Śr gru 29, 2004 13:58

Mam to samo!!! Niestety w wiekszości przypadków jakakolwiek naprawa nie ma sensu poniewaz elementy zacisku sa najczęsciej skorodowane i poprostu zatarte. Ostatnio w serwisie robili mi hamulce i wlasnie z tylnymi zaciskami mialem problem. Nie bylo ani ręcznego ani normalny hamulec z tylu (z lewej strony) nie hamowal. Co prawda rozebrali wszystko, wyczyscili, nasmarowali, ,zaplacilem 250 zl..... i lipa. Po 3 dniach znowu to samo. Po prostu trzeba wymienic cale zaciski. Koszty tez mnie ciekawia bo bez wymiany sie nie obejdzie. :crazy:
Marlow
 

Postprzez TAZ » Śr gru 29, 2004 14:23

Gumki do całego zacisku to koszt 25zł na jeden zacisk, a żeby ręczny był lepszy to trzeba naspawać taki bolec co przesuwa tłok. Potem ręczny będzie jak marzenie. Ja tak zrobiłem u siebie i działa.
www.digitun.pl wykres jak marzenie :)
Obrazek
TAZ
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Online: 71d 18h 53m
Pomógł: 838
Auto: passatB4 terrano
Silnik: 16V V6

Postprzez gogi » Śr gru 29, 2004 17:15

Dzieki wszystkim za odpowiedz. Nie rozbieralem tego, bo sie kompletnie na tym nie znam :) nie mam tez warunkow (przynajmniej narazie) aby sie pobawic w rozbiorke. Samochod ma juz 14 latek, wiec chyba wartaloby juz wymienic te zaciski (lewy i prawy). Problem w tym, ze nowy to kosztuje kolosalne pieniazki, a uzywany jak to uzywany, moze byc tylko troszke lepszy od obecnego :). Orientuje sie ktos czy moze jakies zamienniki robia jakies firmy (marzenia scietej glowy) :) i drugie pytanko, czy jak powiem w sklepie, ze potrzebuje *zaciski* na tarcze do tylu do MK2 GTI to dadza mi to co trzeba? czy oprocz zaciskow jest jeszcze cos potrzebne do sprawnego dzialania hamulcow (reczny i normalny).

Pozdrawiam
--
gogi

Wcześniej MK2, teraz MK4.
gogi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt paź 01, 2004 20:17
Lokalizacja: Kielce, Wawa
Online: 0s
Pomógł: 2
Auto: Golf IV Variant
Silnik: AQY

Postprzez TAZ » Śr gru 29, 2004 22:39

Musisz podać rok i model. Nie idź do serwisu na Zakładową bo tam same debile pracują co klienta mają za nic. Idź do intercarsu, albo do stachury. Mowa oczywiście o KIELCACH
www.digitun.pl wykres jak marzenie :)
Obrazek
TAZ
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Online: 71d 18h 53m
Pomógł: 838
Auto: passatB4 terrano
Silnik: 16V V6

Postprzez gogi » Śr gru 29, 2004 23:29

Eurocars to na Wiejskiej (chyba) a Stachura?
A jesli chodzi o ASO, to mechanikow, elektrykow maja niezlych, tylko te ceny :) Za sam wjazd chyba 150, no ale nie o nich mowa :)
Dzieki za namiary.

Pozdrawiam
--
gogi

Wcześniej MK2, teraz MK4.
gogi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt paź 01, 2004 20:17
Lokalizacja: Kielce, Wawa
Online: 0s
Pomógł: 2
Auto: Golf IV Variant
Silnik: AQY

Postprzez j_jasiu » Cz gru 30, 2004 01:40

gogi napisał(a):Dzieki wszystkim za odpowiedz. Nie rozbieralem tego, bo sie kompletnie na tym nie znam :) nie mam tez warunkow (przynajmniej narazie) aby sie pobawic w rozbiorke. Samochod ma juz 14 latek, wiec chyba wartaloby juz wymienic te zaciski (lewy i prawy). Problem w tym, ze nowy to kosztuje kolosalne pieniazki, a uzywany jak to uzywany, moze byc tylko troszke lepszy od obecnego :). Orientuje sie ktos czy moze jakies zamienniki robia jakies firmy (marzenia scietej glowy) :) i drugie pytanko, czy jak powiem w sklepie, ze potrzebuje *zaciski* na tarcze do tylu do MK2 GTI to dadza mi to co trzeba? czy oprocz zaciskow jest jeszcze cos potrzebne do sprawnego dzialania hamulcow (reczny i normalny).

Pozdrawiam


Ja w w-wie u swojego mechanika zapłaciłem około 300 PLN już z częściami, przeczyścił i wymienił jeden tłoczek + wymiana klocków.
Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Online: 0s

Postprzez gogi » Cz gru 30, 2004 01:52

j_jasiu napisał(a):Ja w w-wie u swojego mechanika zapłaciłem około 300 PLN już z częściami, przeczyścił i wymienił jeden tłoczek + wymiana klocków.


A zaciski wymienial? Czy tylko przeczyscil (lewy i prawy)? Bo wtedy cena mogla by pojsc w gore troszke.

Pozdrawiam.
--
gogi

Wcześniej MK2, teraz MK4.
gogi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt paź 01, 2004 20:17
Lokalizacja: Kielce, Wawa
Online: 0s
Pomógł: 2
Auto: Golf IV Variant
Silnik: AQY

Postprzez j_jasiu » Cz gru 30, 2004 12:17

gogi napisał(a):
j_jasiu napisał(a):Ja w w-wie u swojego mechanika zapłaciłem około 300 PLN już z częściami, przeczyścił i wymienił jeden tłoczek + wymiana klocków.


A zaciski wymienial? Czy tylko przeczyscil (lewy i prawy)? Bo wtedy cena mogla by pojsc w gore troszke.

Pozdrawiam.


Nie było potrzeby wymiany zacisków, wymienił jedynie tłoczek w jednym i obydwa dokładnie oczyścił, teraz działają super.
Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Online: 0s

Postprzez gogi » Cz gru 30, 2004 14:03

No to chyba zanim kupie zaciski, rozbiore i zobacze czy da sie reanimowac. Najwyzej nie bede mial hamulcow tylnych :)

Pozdrawiam i ewentualnie bede prosil o pomoc w zlozeniu :)
--
gogi

Wcześniej MK2, teraz MK4.
gogi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt paź 01, 2004 20:17
Lokalizacja: Kielce, Wawa
Online: 0s
Pomógł: 2
Auto: Golf IV Variant
Silnik: AQY

Postprzez Koolas » Cz sty 06, 2005 14:20

taz napisał(a):Gumki do całego zacisku to koszt 25zł na jeden zacisk, a żeby ręczny był lepszy to trzeba naspawać taki bolec co przesuwa tłok. Potem ręczny będzie jak marzenie. Ja tak zrobiłem u siebie i działa.

jaki bolec mozesz cos wiecej powiedziec na ten temat...
jakąś fotke zapodac...bo wlasnie nie mam ręcznego (jak zaciągne to mi nie odbija...)
bede wdzieczny za info :pub:
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Online: 1d 9h 25m
Auto: VW PASSAT B5
Silnik: 1.8T A

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Waqa i 16 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,