ogrzewanie golf 2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, VIP

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

ogrzewanie golf 2

Post autor: splawik » czw mar 09, 2006 08:34

witam wszystkich.od dłurzszego czasu mam problem z ogrzewaniem,słabo grzeje,cały czas słychac bulgotanie w nagrzewnicy(jest nowa) i nie wiem jaki jest skuteczny sposób odpowietrzenia układu chłodzenia,auto posiada instalacje gazową i parownik podłączony jest równolwgle.Z góry dziękuje za wszystkie porady.



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 848
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » czw mar 09, 2006 08:56

Mój znajomy ma ten sam problem w Lanci Y.Nagrzewnica wymieniona,układ odpowietrzony,a w aucie szyby marzną podczas jazdy.Mówi że czasami leci ciepłe powietrze,ale nie często.W imieniu mojego kumpla proszę o pomoc.Dzięki



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw mar 09, 2006 09:01

Moja teściowa w Toyotce corolli `90 ma to samo... Już na różne sposoby odpowietrzałem, na gorącym z przegazowaniem żeby wygoniło powietrze... ale bombelki robią swoje...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » czw mar 09, 2006 09:04

splawik a jaki masz samochód , silnik, Jeżeli golf to zobacz czy przed nagrzewnicą na przewodach idących do niej ma sz takie zaworki jeden plastikowy czarny drugi aluminiowy. Jeżeli masz to wywal je i zastąp rurką miedzianą o odpowiedniej średnicy. U mnie to pomogło. A odpowietrzenie to zalęzy od samochodu. Golfiki mają to do siebie że same przaktycznie się odpowietrzają.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » czw mar 09, 2006 09:12

Parownik musi być podłącony równolegle ponieważ przy szeregowym podłączeniu gdybyś latem wyłączył ogrzewanie to przez parownik nie przpływałby płyn chłodzący. Jeżeli jest dostateczna ilość płynu chłodzącego to powinien się sam odpowietrzyć. (chyba że instalacja jest jakoś dziwnie założona). A sprawdz czy bulkotanie nie dochodzi również ze zbiorniczka wyrównawczego i czy nie wytwarza się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia, bo może to oznaczać że przedmuchało ci uszczelke pod głowica i kompresja dostaje się do układu chłodzenia. Możesz jeszcze sprubować odkręcić przewód powrotny od nagrzewnicy i zaciągnąć płyn (pamiętaj żeby w zbiornikczku wyrównawczym było go pod dostatkiem bo nagrzewnica jest wyżej od zbiorniczka), no i zobacz czy działa zawór odcinający nagrzewnice (mimo że nowa). A jak tam ze szczelnością układu chłodzenia? Mam na myśli wszystko powyżej poziomu płynu chłodzącego (korek od zbiorniczka wyrównawczego, czy po odpaleniu nie słuchać jakiegoś syczenia uciekającego powietrza?)


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5786
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw mar 09, 2006 09:20

zobacz czy nie masz termostatu na układzie ogrzewanie (foto), znajduje się on na wężach do nagrzewnicy w komoże silnika tuż przy ścianie grodziowej, zobacz czy weże idace do nagrzewnicy są gorące, jeżeli masz termostat a węże są zimne to trzeba go zastąpić rurkami miedzianymi(foto)


:-k ...

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » czw mar 09, 2006 09:28

zaworki już te usunołem i problem jest ten sam.czy gdy korek w zbiorniku wyrównawczym będzie niesprawny to się układ nie odpowietrzy



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » czw mar 09, 2006 09:34

otworz zbiornik wyrownawczy, zdejmij waz z wyjscia nagrzewnicy, nalej plynu do oporu, i zacznij gazowac silnikiem(nie zapomnij miec ustawionego ogrzewania na maxa wlaczonego) troche musisz pogazowac i stracic plynu ale po takim zabieguu w moim mk2 wszystko powrocilo do normy pozdrawiam



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5786
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw mar 09, 2006 09:36

splawik pisze:zaworki już te usunołem i problem jest ten sam.czy gdy korek w zbiorniku wyrównawczym będzie niesprawny to się układ nie odpowietrzy
tak, są tam dwa zaworki ciś. jeżeli bedą nie sprawne to zrobi sie poduszka lub korek powietrzy i układ sie w pełni nie odpowietrzy, sprubuj odkręcić korek na rozgrzanym silniku (tylko uwazaj - gorący płyn !!) i posłuchaj czy psyknięcie jest duże czy małe, jezeli małe to korek jest dobry


:-k ...

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » czw mar 09, 2006 09:54

to znaczy że lepiej odpowietrzać na odkręconym korku



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » czw mar 09, 2006 09:58

tak poniewaz powietrze bedace w ukladzie bedzie mialo gdzie uciekac, jak juz go troche pogazujesz to zakrec zbiornik i gazuj dalej
Ostatnio zmieniony czw mar 09, 2006 10:01 przez Buniek85, łącznie zmieniany 1 raz.



splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » czw mar 09, 2006 10:01

A jak macie u siebie podłączony parownik z instalacji gazowej szeregowo czy równolegle czy to ma cos wspólnego z odpowietrzeniem



kwiatekt11
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kwiatekt11 » czw mar 09, 2006 10:14

el Kopyto pisze:Parownik musi być podłącony równolegle ponieważ przy szeregowym podłączeniu gdybyś latem wyłączył ogrzewanie to przez parownik nie przpływałby płyn chłodzący. Jeżeli jest dostateczna ilość płynu chłodzącego to powinien się sam odpowietrzyć. (chyba że instalacja jest jakoś dziwnie założona). A sprawdz czy bulkotanie nie dochodzi również ze zbiorniczka wyrównawczego i czy nie wytwarza się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia, bo może to oznaczać że przedmuchało ci uszczelke pod głowica i kompresja dostaje się do układu chłodzenia. Możesz jeszcze sprubować odkręcić przewód powrotny od nagrzewnicy i zaciągnąć płyn (pamiętaj żeby w zbiornikczku wyrównawczym było go pod dostatkiem bo nagrzewnica jest wyżej od zbiorniczka), no i zobacz czy działa zawór odcinający nagrzewnice (mimo że nowa). A jak tam ze szczelnością układu chłodzenia? Mam na myśli wszystko powyżej poziomu płynu chłodzącego (korek od zbiorniczka wyrównawczego, czy po odpaleniu nie słuchać jakiegoś syczenia uciekającego powietrza?)
nie wiem jak to jest wiele osób myli golfa z fiatem albo polonezem w golfe nagrzewnica cały czas grzeje czy lato czy zima nie ma tam zaworka odcinajacego płyn na nagrzewnice. to grzeje bez przerwy :grin:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5786
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw mar 09, 2006 10:26

kwiatekt11 pisze:nie wiem jak to jest wiele osób myli golfa z fiatem albo polonezem w golfe nagrzewnica cały czas grzeje czy lato czy zima nie ma tam zaworka odcinajacego płyn na nagrzewnice. to grzeje bez przerwy
masz w zupełności rację, sterowanie ciepło - zimno następuje poprzez klapy


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości