ogrzewanie golf 2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

ogrzewanie golf 2

Postprzez splawik » Cz mar 09, 2006 07:34

witam wszystkich.od dłurzszego czasu mam problem z ogrzewaniem,słabo grzeje,cały czas słychac bulgotanie w nagrzewnicy(jest nowa) i nie wiem jaki jest skuteczny sposób odpowietrzenia układu chłodzenia,auto posiada instalacje gazową i parownik podłączony jest równolwgle.Z góry dziękuje za wszystkie porady.
splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 12:04
Online: 0s

Postprzez ck » Cz mar 09, 2006 07:56

Mój znajomy ma ten sam problem w Lanci Y.Nagrzewnica wymieniona,układ odpowietrzony,a w aucie szyby marzną podczas jazdy.Mówi że czasami leci ciepłe powietrze,ale nie często.W imieniu mojego kumpla proszę o pomoc.Dzięki
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt gru 17, 2004 12:10
Lokalizacja: małopolska
Online: 2d 5h 35m
Pomógł: 30
Auto: Mk2-Passat B5 TDI
Silnik: JP-AVF

Postprzez Paweł NPI » Cz mar 09, 2006 08:01

Moja teściowa w Toyotce corolli `90 ma to samo... Już na różne sposoby odpowietrzałem, na gorącym z przegazowaniem żeby wygoniło powietrze... ale bombelki robią swoje...
Obrazek

Obrazek
Paweł NPI
...
...
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sty 15, 2006 12:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Online: 32m
Pomógł: 284
Auto: Golf III GL
Silnik: AAM

Postprzez gor7 » Cz mar 09, 2006 08:04

splawik a jaki masz samochód , silnik, Jeżeli golf to zobacz czy przed nagrzewnicą na przewodach idących do niej ma sz takie zaworki jeden plastikowy czarny drugi aluminiowy. Jeżeli masz to wywal je i zastąp rurką miedzianą o odpowiedniej średnicy. U mnie to pomogło. A odpowietrzenie to zalęzy od samochodu. Golfiki mają to do siebie że same przaktycznie się odpowietrzają.
vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw
gor7
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Pn lis 21, 2005 14:49
Lokalizacja: augustów
Online: 2h 27m
Pomógł: 8

Postprzez el Kopyto » Cz mar 09, 2006 08:12

Parownik musi być podłącony równolegle ponieważ przy szeregowym podłączeniu gdybyś latem wyłączył ogrzewanie to przez parownik nie przpływałby płyn chłodzący. Jeżeli jest dostateczna ilość płynu chłodzącego to powinien się sam odpowietrzyć. (chyba że instalacja jest jakoś dziwnie założona). A sprawdz czy bulkotanie nie dochodzi również ze zbiorniczka wyrównawczego i czy nie wytwarza się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia, bo może to oznaczać że przedmuchało ci uszczelke pod głowica i kompresja dostaje się do układu chłodzenia. Możesz jeszcze sprubować odkręcić przewód powrotny od nagrzewnicy i zaciągnąć płyn (pamiętaj żeby w zbiornikczku wyrównawczym było go pod dostatkiem bo nagrzewnica jest wyżej od zbiorniczka), no i zobacz czy działa zawór odcinający nagrzewnice (mimo że nowa). A jak tam ze szczelnością układu chłodzenia? Mam na myśli wszystko powyżej poziomu płynu chłodzącego (korek od zbiorniczka wyrównawczego, czy po odpaleniu nie słuchać jakiegoś syczenia uciekającego powietrza?)
pozdrowienia el Kopyto
el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 12:38
Lokalizacja: Mazury
Online: 0s
Pomógł: 40

Postprzez misiek » Cz mar 09, 2006 08:20

zobacz czy nie masz termostatu na układzie ogrzewanie (foto), znajduje się on na wężach do nagrzewnicy w komoże silnika tuż przy ścianie grodziowej, zobacz czy weże idace do nagrzewnicy są gorące, jeżeli masz termostat a węże są zimne to trzeba go zastąpić rurkami miedzianymi(foto)
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 16:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 45d 13h 53m
Pomógł: 732

Postprzez splawik » Cz mar 09, 2006 08:28

zaworki już te usunołem i problem jest ten sam.czy gdy korek w zbiorniku wyrównawczym będzie niesprawny to się układ nie odpowietrzy
splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 12:04
Online: 0s

Postprzez Buniek85 » Cz mar 09, 2006 08:34

otworz zbiornik wyrownawczy, zdejmij waz z wyjscia nagrzewnicy, nalej plynu do oporu, i zacznij gazowac silnikiem(nie zapomnij miec ustawionego ogrzewania na maxa wlaczonego) troche musisz pogazowac i stracic plynu ale po takim zabieguu w moim mk2 wszystko powrocilo do normy pozdrawiam
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz sty 19, 2006 16:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Online: 5h 21m
Pomógł: 186

Postprzez misiek » Cz mar 09, 2006 08:36

splawik napisał(a):zaworki już te usunołem i problem jest ten sam.czy gdy korek w zbiorniku wyrównawczym będzie niesprawny to się układ nie odpowietrzy
tak, są tam dwa zaworki ciś. jeżeli bedą nie sprawne to zrobi sie poduszka lub korek powietrzy i układ sie w pełni nie odpowietrzy, sprubuj odkręcić korek na rozgrzanym silniku (tylko uwazaj - gorący płyn !!) i posłuchaj czy psyknięcie jest duże czy małe, jezeli małe to korek jest dobry
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 16:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 45d 13h 53m
Pomógł: 732

Postprzez splawik » Cz mar 09, 2006 08:54

to znaczy że lepiej odpowietrzać na odkręconym korku
splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 12:04
Online: 0s

Postprzez Buniek85 » Cz mar 09, 2006 08:58

tak poniewaz powietrze bedace w ukladzie bedzie mialo gdzie uciekac, jak juz go troche pogazujesz to zakrec zbiornik i gazuj dalej
Ostatnio edytowano Cz mar 09, 2006 09:01 przez Buniek85, łącznie edytowano 1 raz
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz sty 19, 2006 16:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Online: 5h 21m
Pomógł: 186

Postprzez splawik » Cz mar 09, 2006 09:01

A jak macie u siebie podłączony parownik z instalacji gazowej szeregowo czy równolegle czy to ma cos wspólnego z odpowietrzeniem
splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N kwi 17, 2005 12:04
Online: 0s

Postprzez kwiatekt11 » Cz mar 09, 2006 09:14

el Kopyto napisał(a):Parownik musi być podłącony równolegle ponieważ przy szeregowym podłączeniu gdybyś latem wyłączył ogrzewanie to przez parownik nie przpływałby płyn chłodzący. Jeżeli jest dostateczna ilość płynu chłodzącego to powinien się sam odpowietrzyć. (chyba że instalacja jest jakoś dziwnie założona). A sprawdz czy bulkotanie nie dochodzi również ze zbiorniczka wyrównawczego i czy nie wytwarza się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia, bo może to oznaczać że przedmuchało ci uszczelke pod głowica i kompresja dostaje się do układu chłodzenia. Możesz jeszcze sprubować odkręcić przewód powrotny od nagrzewnicy i zaciągnąć płyn (pamiętaj żeby w zbiornikczku wyrównawczym było go pod dostatkiem bo nagrzewnica jest wyżej od zbiorniczka), no i zobacz czy działa zawór odcinający nagrzewnice (mimo że nowa). A jak tam ze szczelnością układu chłodzenia? Mam na myśli wszystko powyżej poziomu płynu chłodzącego (korek od zbiorniczka wyrównawczego, czy po odpaleniu nie słuchać jakiegoś syczenia uciekającego powietrza?)
nie wiem jak to jest wiele osób myli golfa z fiatem albo polonezem w golfe nagrzewnica cały czas grzeje czy lato czy zima nie ma tam zaworka odcinajacego płyn na nagrzewnice. to grzeje bez przerwy :grin:
kwiatekt11
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N mar 20, 2005 18:58
Lokalizacja: Lubaczów
Online: 1d 20h
Pomógł: 20

Postprzez misiek » Cz mar 09, 2006 09:26

kwiatekt11 napisał(a):nie wiem jak to jest wiele osób myli golfa z fiatem albo polonezem w golfe nagrzewnica cały czas grzeje czy lato czy zima nie ma tam zaworka odcinajacego płyn na nagrzewnice. to grzeje bez przerwy
masz w zupełności rację, sterowanie ciepło - zimno następuje poprzez klapy
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 16:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 45d 13h 53m
Pomógł: 732

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 0 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,