[mk2] wyrzuca płyn chłodzący

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

[mk2] wyrzuca płyn chłodzący

Postprzez yattaman » Wt mar 07, 2006 19:34

witam. od zawsze miałem problemy z układem chłodzenia (dziurawa metalowa rurka, przeciekające wężyki, termostat, nagrzewnica, była już nawet wymieniana uszczelka pod głowicą), ale teraz to już bardzo poważna rzecz bo uniemożliwia mi jazde. a mianowicie jak odpalam samochód (odrazu podkreślam z rana po całej nocy, na dworzu -10) odrazu mi wypieprza płyn przez zbiorniczek wyrównawczy, gdy jest odkręcony. jak zbiorniczek jest zakręcony to płyn w sumie nie podnosi się dużo max. 1cm, stałem tak gdzieś gdzieś 10-15min. i nic się nie działo, to pojechałem zrobić sobie rundkę po osiedlu. no i po króciutkiej jeździe już zaczyna wyrzucać. POMOCY !!!!!!!!
yattaman
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 19:13
Lokalizacja: Tczew
Online: 0s

Postprzez racer18 » Wt mar 07, 2006 19:38

Miałem tak w Omedze TDS, czasem na wolnych obrotach a czasem powyżej 3 tys. Był przedmuch na drugim cylindrze do kanału płynu chłodzącego, praktycznie nie widoczny gołym okiem. Planowanie głowicy, nowa uszczelka i po problemie. Możliwe że masz coś podobnego.
racer18
 

Postprzez wejlantf » Wt mar 07, 2006 20:21

a może poprostu masz nieszczelny korek zbiorniczka wyrównawczego...? Zacznij od rzeczy najprostszych
wejlantf
 

Postprzez szymekmk2 » Wt mar 07, 2006 20:28

Witam, stary z tym płynem tez miałem taki przypadek, i radze poczekać 2 dni i pózniej patrze i już jest wszystko w pożądku.
Szymek
szymekmk2
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr lut 22, 2006 00:07
Lokalizacja: Radom
Online: 5h 18m
Auto: golf mk2
Silnik: 1.6 PN

Re: [mk2] wyrzuca płyn chłodzący

Postprzez kwiatekt11 » Wt mar 07, 2006 20:47

yattaman napisał(a):witam. od zawsze miałem problemy z układem chłodzenia (dziurawa metalowa rurka, przeciekające wężyki, termostat, nagrzewnica, była już nawet wymieniana uszczelka pod głowicą), ale teraz to już bardzo poważna rzecz bo uniemożliwia mi jazde. a mianowicie jak odpalam samochód (odrazu podkreślam z rana po całej nocy, na dworzu -10) odrazu mi wypieprza płyn przez zbiorniczek wyrównawczy, gdy jest odkręcony. jak zbiorniczek jest zakręcony to płyn w sumie nie podnosi się dużo max. 1cm, stałem tak gdzieś gdzieś 10-15min. i nic się nie działo, to pojechałem zrobić sobie rundkę po osiedlu. no i po króciutkiej jeździe już zaczyna wyrzucać. POMOCY !!!!!!!!
po pierwsze to przy odkreconym korku bedzie Ci wywalało płyn zawsze !! po drugie jak jest zakrecony i dalej Ci wywala to poprostu wymien korek i problem zniknie :bigok:
kwiatekt11
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N mar 20, 2005 19:58
Lokalizacja: Lubaczów
Online: 1d 16h 58m
Pomógł: 20

Postprzez misiek » Wt mar 07, 2006 20:58

kwiatekt11 napisał(a):po pierwsze to przy odkreconym korku bedzie Ci wywalało płyn zawsze
bzdura, przy odkręconym korku nie ma prawa wywalać płynu,nie wiem co masz za silnik ale spr. wężyk odpowietrzający chłodnicę ( wężyk idący do zbiorniczka od chłodnicy - czy nie zatkany), podejrzewam uszczelkę pod głowicą (prawdopodobnie masz przedmuch z cylindra do układu chłodzącego), czy byłeś na dociąganiu głowicy po ok. 500 km.?(powino się dociągać głowicę po przejachaniu ok. 500 km - chociaż niektórzy mówią że nie trzeba - moje zdanie jest takie że powinno sie to robić ze względu na to że uszczelka w pierwszym okresie sie układa i jeżeli nie dociągniesz głowicy to ona będzie tzw."lużno" leżeć a to prowadzi do przedmuchów albo na zewnątrz silnika albo do wewnątrz silnika)
Ostatnio edytowano Wt mar 07, 2006 21:01 przez misiek, łącznie edytowano 1 raz
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 44d 13h 1m
Pomógł: 732

Postprzez greg » Wt mar 07, 2006 21:00

wejlantf napisał(a):a może poprostu masz nieszczelny korek zbiorniczka wyrównawczego
skoro - odpala na odkręconym korku to nie może wyrzucać od razu.yattaman, skoro wymieniałes termostat (u mnie było to kiedyś przyczyną) i uszczelkę pod głowicą - to wg mnie masz albo peknięcie głowicy albo peknięcie płaszcza wodnego na którymś z cylindrów. Dla pewności - podjedź do jakiegoś serwisu (nie musi być vw) i niech sprawdzą płyn na obecność spalin - jesli są - silnik do roboty - a co - to się okaże po rozebraniu. Nadmierne ciśnienie rozwala najpierw stare węże potem nagrzewniczkę potem chłodnica a na końcu potrafi peknąć nawet zbiorniczek wyrównawczy. Sorry - bo może Cię nastraszyłem ale skoro to się dzieje tuż po uruchomieniu to powinny to być spaliny. jeszcze jedno - odpal auto - zakręcony zbiorniczek i ściśnij wąż na połączeniu silnik - chłodnica. Jak czujesz uderzenia w rytm pracy silnika to tylko pomiar spalin w płynie.
greg
 

Postprzez Misiek_B » Wt mar 07, 2006 21:07

Mi tez wywalało płyn przez zbiornik wyrównawczy i powodem była pęknięta uszczelka pod korkiem wymieniłem korek i jeest spokój.
Mój czerwony Golfik

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Online: 7d 16h 33m
Pomógł: 85
Auto: Golf III + Jetta A5

Postprzez Pietrek » Wt mar 07, 2006 21:16

Miałem kiedyś podobny przypadek w swoim 1,6TD przyczyną takiego stanu rzeczy było peknięcie tulei cylindra.Co dało sie wykryc dopiero po odpowiednim zbadaniu,a wcześniej uszczelki pod głowicą,termostaty itp.,itd,wsio wymienione a i tak bieda.Proponuję wizytę u mechanika.
Pietrek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 18:41
Lokalizacja: Białystok
Online: 0s

Postprzez greg » Wt mar 07, 2006 22:02

Mi tez wywalało płyn przez zbiornik wyrównawczy i powodem była pęknięta uszczelka pod korkiem wymieniłem korek i jeest spokój.
_
ale jemu wywala nawet jak ma zimny silnik i korek wykręci
greg
 

Postprzez kwiatekt11 » Wt mar 07, 2006 23:13

misiek10111 napisał(a):
kwiatekt11 napisał(a):po pierwsze to przy odkreconym korku bedzie Ci wywalało płyn zawsze
bzdura, przy odkręconym korku nie ma prawa wywalać płynu,nie wiem co masz za silnik ale spr. wężyk odpowietrzający chłodnicę ( wężyk idący do zbiorniczka od chłodnicy - czy nie zatkany), podejrzewam uszczelkę pod głowicą (prawdopodobnie masz przedmuch z cylindra do układu chłodzącego), czy byłeś na dociąganiu głowicy po ok. 500 km.?(powino się dociągać głowicę po przejachaniu ok. 500 km - chociaż niektórzy mówią że nie trzeba - moje zdanie jest takie że powinno sie to robić ze względu na to że uszczelka w pierwszym okresie sie układa i jeżeli nie dociągniesz głowicy to ona będzie tzw."lużno" leżeć a to prowadzi do przedmuchów albo na zewnątrz silnika albo do wewnątrz silnika)
z tym dociaganiem tez bzdury gadasz
to nie FSO ze tak sie robiło juz dwa lata smigam na raz dokreconej głowicy w zadnym aucie w ktorym zmieniałem uszczelke pod głowica nie dociągałem drugi raz. :chytry:
kwiatekt11
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N mar 20, 2005 19:58
Lokalizacja: Lubaczów
Online: 1d 16h 58m
Pomógł: 20

Postprzez misiek » Wt mar 07, 2006 23:55

tym dociaganiem tez bzdury gadasz
to nie FSO ze tak sie robiło juz dwa lata smigam na raz dokreconej głowicy w zadnym aucie w ktorym zmieniałem uszczelke pod głowica nie dociągałem drugi raz.

to pozostaje ci się cieszyć,jak bys miał FSO to byś się czegoś nauczył(b. dobre auta jeśli chodzi o tamte lata) a nie powtarzał słowa ludzi co nawet nigdy nie prowadzili FSO(czepiacie się FSO a nawet nigdu ni mieliście tego auta - a posiadanie tego auta wielu wiele by nauczyło), zasada działania silnika jest ta sama co w twoim "ulubionym" VW, bzdury to właśnie Ty piszesz odnośnie korka na zbiorniku, polecam zapoananie się z definicją działanie ukł. chłodzenia(to że on działa pod ciś. to nie znaczy że po odkręceniu korka masz mieć gejzer ze zbiornika)
Ostatnio edytowano Śr mar 08, 2006 16:21 przez misiek, łącznie edytowano 1 raz
:-k ...
misiek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Online: 44d 13h 1m
Pomógł: 732

Postprzez racer18 » Wt mar 07, 2006 23:58

To może ja sprostuje temat dociągania głowicy... otóż sprawa wygląda tak że rzeczywiście w starych samochodach (polskich i nie tylko ) wskazane było dociągać głowicę po przebiegu 500km lub 1000km ale jeśli chodzi o nowsze konstrukcje a silniki VW do nich należą to dociąganie głowicy powinno mieć miejsce przedewszystkim w silnikach z zapłonem samoczynnym czyli w silnikach Diesel'a bo tam jest bardzo duże ciśnienie sprężania i dociągnięcie jednorazowe głowicy może nie przynieść odpowiedniego efektu.Niestety nie każdy tak robi i są tego efety. W silnikach benzynowych tej potrzeby nie ma jeśli mechanik umie się dobrze posługiwać kluczem dynamometrycznym a nie robi tego "na oko". Bardzo ważne jest planowanie głowicy po każdym jej zdjęciu i sprawdzenie gładzi cylindrowych.To proste zajęcie a czasem daje odpowiedź na trudne zagadki ;)
Zgadzam się że zawsze trzeba zaczynac weryfikację usterki od najprostrzych i najtańszych spraw ale jak robi się coś poważniejszego to dobrze jest robić to konkretnie. :bajer:
racer18
 

Postprzez yattaman » Śr mar 08, 2006 09:31

no właśnie nie podałem jaki mam silnik. jest to 1.6 TD o intercoolerze nie wspomne ;). jeśli chodzi o przyczynę to też podejrzewam uszczelkę i nawet bym chciał żeby tylko to było, gorzej jak pęknięta głowica, czy tam inne tajemnicze rzeczy o których już nie mam takiego pojęcia. odrazu mówie że głowica napewno nie była dociągana. zresztą ta wymiana uszczelki była robiona bardziej przez "cukiernika" niż mechanika (kumpel starego tanio bierze). ostatnio wymianiał mi jakąś uszcelkę bo mi olej wyciekał, no i zgadnijcie co, olej już może nie wycieka, ale teraz jeszcze więcej dolewam niż wcześniej :shock:. może to ma coś wspólnego z tym układem chłodzenia ??? i jeszcze jedno, czy jest możliwe że coś tam jest zapchane, jakiś wężyk, rurka itp. czy to raczej jest nie możliwe ? bo jakiś czas temu odkamieniałem cały układ bo mi nie grzał w środku (i tak w końcu wymieniłem nagrzewnice i jest ok), ale miałem już raz taki przypadek że wywalało mi płyn (już nie odrazu, ale w trakcie jazdy) i z nawiewów leciało zimne (lód) powietrze, chociaż wcześniej leciało gorące, i wskazówka od temp. troche szalała, a za jakieś dwa dni wszystko wróciło do normy i było ok. co wy na to ???
yattaman
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 19:13
Lokalizacja: Tczew
Online: 0s

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ceasar, Yahoo [Bot] i 8 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,