Bierze duzo oleju! Czy to turbina?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, VIP

Bierze duzo oleju! Czy to turbina?

Postprzez skoku » Cz mar 02, 2006 21:13

witam wszystkich!
poczytałem troche archiwum i sam nie wiem, wiec zapytam:
autko zaczeło mi ostatnim czasem brac dużo oleju a nawet bardzo dużo (1l na 500 km), turbina przestała gwizdać, kiedy pościągałem z niej węże, jeden od filtra powietrza a drugi który idzie do intercoolera to jest w nich olej, duzo oleju jest tez w odmie, za rozdzielaczem w kształcie kołeczka.
kiedy nie było węża od filtra powietrza udało mi się pokręcic wirnikiem turbiny i wszystko tak jakby ok, tzn znikomy luz, kreci się bez problemu ale auto podczas jazdy jest troche mułowate i strasznie dymi na niebiesko a przytym strasznie smrodzi spalonym olejem
auto ma 199tkm i o turbine dbam, jezdze na oleju mineralnym 15w 40 ale ma symbol 505 00 który dopuszczony jest dla silników VW.
prosze o rade od czego mam zacząć, co najpierw posprawdzać bo jestem troche zkołowany
pozdrawiam!
Ostatnio edytowano So mar 10, 2007 21:43 przez skoku, łącznie edytowano 1 raz
skoku
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 12:23
Lokalizacja: brzesko
Online: 44m
Pomógł: 6

Postprzez bongo » Cz mar 02, 2006 21:46

skoku napisał(a):strasznie dymi na niebiesko
To jest typowy objaw padniętych pierścieni,po prostu spala olej.A jak w wężu od turbiny jest olej to niestety też nie jest w dobrej kondycji.I nie powinna mieć luzów.

[ Dodano: Czw Mar 02, 2006 21:48 ]
Ewentualnie jeszcze uszczelniacze zaworowe mogą być przyczyną spalania oleju.
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So wrz 17, 2005 18:58
Lokalizacja: Londyn
Online: 66d 5h 57m
Pomógł: 786
Auto: Vauxhall Vivaro
Silnik: CDTI

Postprzez skoku » Pt mar 03, 2006 00:24

nawet nie biore tego pod uwagę że padły pierścienie bo zaraz ja padnę, a poza tym przy tym przebiegu?, niespełna 200 tys, nigdy nie przegrzany nawet w najwieksze upały nie przekroczyło 90 stopni, olej moze nie z najwyzszej półki ale regularnie co 10 tys a niekiedy i mniej, wymieniany
mozliwe ze pierscienie???
skoku
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 12:23
Lokalizacja: brzesko
Online: 44m
Pomógł: 6

Postprzez martii » Pt mar 03, 2006 08:51

najpierw wyczysc sobie zimna strone turbiny i weze i zobacz ile oleju pcha w dolot, jezeli bedzie tam wszystko plywalo to turbo juz puszcza, jak z ciepla strona?
najlepiej byloby rozpiac wydech i zobaczyc czy nie wali olejem po cieplej stronie tez, na poczatek sprawdzilbym turbine, i ewentualnie cisnienie na cylindrach, ja stawiam na padniete turbo
martii
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 08:50
Lokalizacja: Szczecin
Online: 2d 6h 47m
Pomógł: 4

Postprzez skoku » Pt mar 03, 2006 12:15

zimna strona to ta od strony filtra powietrza? a ciepła to która idzie do intercoolera?
byłem przed chwila u mechanika i powiedział, ze jezeli przestała gwizdać to moze byc zalany olejem intercooler, kazał wszystkie węze pomyc wraz z intercoolerem, wąż odmy, rozdzielacz, przepukać silnik specjalnym srodkiem który dolewa sie rozgrzanego silnika,do starego oleju, odpalic na 10 min a potem wylac wszystko,zmienić filtr, zalac nowym olejem i wtedy sciągnąć wąż który idzie do intercoolera, przystawić kartke papieru i przygazowac, jezeli bedzie "spluta olejem" to turbo, jak nie to wtedy dopiero uszczelniacze zaworów a nastepnie ewentualnie pierscienie.
jeszce jedno pytanko: czy nie majac praktycznie żadnego luzu, i kręcąc sie idealnie moze byc rozczelniona ta turbina?miałem taki problem w escorcie ale tam to wirnik latał po kilka milimetrów w kazda strone a tu jest idealnie
skoku
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 12:23
Lokalizacja: brzesko
Online: 44m
Pomógł: 6

Postprzez martii » Pt mar 03, 2006 12:24

wirnik wcale nie musi latac zeby puszczac, poprostu moga byc slizgi juz wyrobione i nie trzyma cisnienia i olej sie przeciska, moze na 2 strony albo w zimna czesc czyli na dolot, lub ciepla czyli wydech

dobrze Ci radzil, ale ja na sam poczatek wyczyscilbym weze IC i przetarl turbine zeby sie w koszta nie wbijac,
zlozyc suche do kupy i wtedy patrzec czy dalej leje, na sposob z kartka, szmatka, chusteczka tez jest prosty i amatorski ale tez dobry bo widac czy chlapie olejem
w przypadku wydechu trzeba by rozpiac wydech za turbo i tez przylozyc i zobaczyc czy nie chlapie niespalonym olejem

jezeli tak to masz juz jedna odpowiedz, poszukac sprawnej, nowej lub regeneracja

i jezeli dalej bedzie bralo olej to szukac dalej, w silniku juz
martii
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 08:50
Lokalizacja: Szczecin
Online: 2d 6h 47m
Pomógł: 4

Postprzez skoku » Pt mar 03, 2006 12:34

narazie dzieki! ale jak jeszcze ktos ma inne zdanie to prosze napisac!
pozdrawiam!

[ Dodano: Czw Mar 09, 2006 18:23 ]
zrobiłem dzis kompresje i wyszło po 26 na każdy cylinder przy zimnym silniku.
w poradach jest ze powinien mieć 19.5 .
to o co chodzi?
skoku
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 12:23
Lokalizacja: brzesko
Online: 44m
Pomógł: 6

Postprzez szatanek » So mar 10, 2007 21:08

Kolego to 19,5 to nie cisnienie sprężania tylko stopień sprężania a to 2 różne rzeczy. Jeśli mówisz ze cisnienie na wszystkich cylindrach jest po 26 to raczej wporządku i co ważne nie masz różnic na poszczególnych cylindrach.
szatanek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 15:59
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 3h 13m
Pomógł: 75
Auto: VW Golf 3 Match II
Silnik: AFN

Postprzez kenzy17 » Śr kwi 21, 2010 18:47

Witam golfik [1.9 TDI] brał mi olej w ilościach po 200-350 ml w normalnej jeździe nie ubywa oleju , niedawno były kasowane błędy z turbina i samochód był testowany pow 4tys obrotów i oleju ubyło czy to turbina ?? dodam tyle że autko nie dymi .
Moje MK IV
viewtopic.php?t=281804
-1- Połączyła nas Pasja-upiększania naszego codziennego środka poruszania ...
-2- Proste są dla szybkich samochodów - Zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae ...
kenzy17
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lip 20, 2009 21:59
Lokalizacja: Rzeszów
Online: 1d 43m
Pomógł: 1
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9TDI

Postprzez Ceglarz » Śr kwi 21, 2010 20:04

kenzy17, Starszych postów nie było?
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... Obrazek
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 07, 2005 18:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Online: 4d 6h 55m
Pomógł: 76
Auto: Leon
Silnik: ARL+

Postprzez Zimny Chirurg » Śr kwi 21, 2010 20:33

bongo napisał(a):
skoku napisał(a):strasznie dymi na niebiesko
To jest typowy objaw padniętych pierścieni,po prostu spala olej.A jak w wężu od turbiny jest olej to niestety też nie jest w dobrej kondycji.I nie powinna mieć luzów.

[ Dodano: Czw Mar 02, 2006 21:48 ]
Ewentualnie jeszcze uszczelniacze zaworowe mogą być przyczyną spalania oleju.


A ja stawiam na to ze turbina juz całkiem pada i kwestia czasu jak wywali cały olej. Wali juz pewnie olejem do wydechu i dlatego kopci na niebiesko. A nie pierścienie. Sciądaj ją jak najszybciej bo może dojść do tragedi.

Pozdro

ZC
Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 20:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Online: 5h 2m
Pomógł: 33

Postprzez szatanek » Cz kwi 22, 2010 22:13

kenzy17 w tych silnikach odma ma bardzo prymitywną konstrukcję i własnie ona jest przyczyną tego ze przy ostrym butowaniu duze ilościu oleju są przez odmę zasysane do kolektora i spalane. Mozesz delikatnie jeździc miesiąc i olej trzyma poziom, ale wystarczy auto troche mocniej przegonic i po 100 Km z miarki moze ubyc kilka mm. Turbina nie ma nic tu do rzeczy.
szatanek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 15:59
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 3h 13m
Pomógł: 75
Auto: VW Golf 3 Match II
Silnik: AFN




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: patrycjusz_m i 12 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,