TDI & TD [opisy, schematy, serwisówki]

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

TDI & TD [opisy, schematy, serwisówki]

Postprzez Corvax » Cz lut 23, 2006 17:03

W miarę dostępności nowych materiałów w tym temacie będę udostępniał opisy, serwisówki i inne materiały dotyczące silników TDI i TD

w tym temacie zamieszczamy tylko materiały techniczne, od pytań są inne tematy

Poniewaz wiekszość linków znajduje sie na zewnetrznych serwerach, a te nie zezwalają na linkowanie nalezy skopiować link i wkleic go do nowego okna przeglądarki.

OGÓLNE:

Opis działania silnika 1.9 TDI

Opis działania silnka 1.9 TDI (AJM) (PD)

Opis działania silnika 2.0 16V TDI (BKD)

Opis działania silników 1.2 i 1.4 TDI (ANY/AMF)

Oznaczenia i paremetry tech. silników D, TD i TDI 1.9

TDI FAQ (by tdiclub.com)


SERWISÓWKI i SCHEMATY:

1Z, AHU - serwisówka

AAZ, 1Z, AHU - montaz i demontaz silnika

AAZ, 1Z, AHU - Silnik - naprawy i regulacje

AAZ, 1Z, AHU - Głowica silnika - montaz i demontaż

AAZ, 1Z, AHU - Układ doładowania - turbina

AAZ, 1Z, AHU - Układ smarowania

AAZ, 1Z, AHU - Układ chłodzenia

AAZ, 1Z, AHU - Układ zasilania paliwem

1Z - schematy elektryczne


VAG-OBDII kody błedów

dekoder


MODYFIKACJE:

Instrukcja czyszczenia nastawnika pompy VP37 (by ADAMM)

Wymiana wtryskiwaczy (by tdiclub.com)

BOV TDI 1Z :P
Ostatnio edytowano Wt mar 06, 2007 12:16 przez Corvax, łącznie edytowano 9 razy
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ | BEX |
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Online: 6h 4m
Pomógł: 269
Auto: A4
Silnik: BEX

Postprzez Gitner » N lut 26, 2006 14:05

Pozdro
Gitner
Ostatnio edytowano Wt gru 16, 2008 20:58 przez Gitner, łącznie edytowano 3 razy
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . jest służbowy . . . na weekendy będzie S80
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Gitner
VW Baron
VW Baron
 
Dołączył(a): Śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Online: 14h 26m
Pomógł: 508

Postprzez BruceLee30 » So mar 04, 2006 22:11

opis bloków VAG -com
Obrazek
Obrazek
w grupie 4 blok 3 jest błąd ma byc :
Rzeczywisty początek wtrysku
BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Online: 1d 3h 46m
Pomógł: 71

Postprzez zaprzal » N mar 05, 2006 23:03

moze sie komus przydac:
http://www.thediygroup.com/
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Online: 1d 12h 46m
Pomógł: 317

Postprzez cowboy » Pt cze 09, 2006 09:49

Może komuś się przyda - przeliczyłem tabelki prędkości max na poszczególnych biegach dla naszych TDI:

Silnik 1Y, AAZ - przełożenie główne 3,667 typ 020

bieg przełożenie rpm mp/h km/h
1 3,455 4500 23 37,0
2 1,945 4500 42 67,6
3 1,286 4500 64 103,0
4 0,909 4500 91 146,5
5 0,745 4500 111 178,6
5 0,745 3000 74 119,1


Silnik 1Z, AFN skrzynia CYP - przełożenie główne 3,389 typ 02A

bieg przełożenie rpm mp/h km/h
1 3,778 4500 23 37,0
2 2,063 4500 43 69,2
3 1,348 4500 66 106,2
4 0,967 4500 92 148,1
5 0,744 4500 120 193,1
5 0,744 3000 80 128,7

1 mila
1,609344
cowboy
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa
Online: 162d 4h 19m
Pomógł: 557
Auto: VW Polo FUN Audi B2Q
Silnik: R32 T

Postprzez zaprzal » N lip 16, 2006 16:20

http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=4353 - kompletna rozbiórka pompy wtryskowej TD, krok po kroku z fotkami

http://home.comcast.net/~vwgtd/vepump.htm - troche opisow pompy
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Online: 1d 12h 46m
Pomógł: 317

Postprzez cowboy » Pn wrz 25, 2006 15:36

Instrukcja czyszczenia turbiny ze zmienną geometrią - stare ale często się pojawiają pytania:

http://www.technologie-entwicklung.de/G ... turbo.html


artykuł o słynnym kole 2-masowym w TDI:

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=118

Obrazek

Obrazek
cowboy
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa
Online: 162d 4h 19m
Pomógł: 557
Auto: VW Polo FUN Audi B2Q
Silnik: R32 T

Postprzez greg » Cz lut 22, 2007 23:34

instrukcja jak wykonać i zaadaptować instalację do jazdy na Oleju Roślinnym http://dh5eah.toxisch.net/download/g3um ... au_v10.pdf
greg
 

Postprzez grippen » Śr lut 28, 2007 15:50

Polecam takze taka stronke.

http://www.motofakty.pl/testy_i_porowna ... l=733&typ=

Szczegolowe dane techniczne dla wszystkich golfow i nie tylko ;)
grippen
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt lis 28, 2006 23:59
Lokalizacja: Gołdap
Online: 0s

Postprzez greg » Śr lut 28, 2007 22:41

grippen napisał(a):Szczegolowe dane techniczne dla wszystkich golfow i nie tylko
dane techniczne golfa IV 1,4 16V - nie są zgodne z prawdą (prędkość)
greg
 

Postprzez greg » So kwi 07, 2007 22:59

BENITO napisał(a):pojemność zb. paliwa 45l
nie zgadzam się - 55 minimum
greg
 

Postprzez zaprzal » N kwi 08, 2007 00:09

Masa własna 974 kg
pojemność zb. paliwa 45l
hamulce-przód tarcze/tył bębny


960kg
55l
z heblami to roznie
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Online: 1d 12h 46m
Pomógł: 317

Postprzez BENITO » N kwi 08, 2007 17:47

Pewnie mi podawali bez rezerwy.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
BENITO
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Online: 3d 3h 47m
Pomógł: 68

Postprzez janek822 » Pn kwi 09, 2007 03:05

Nie wiem czy było ale Jeśli ma ktoś problem z oznaczeniami części Pierburga do wszystkich VW i nie tylko (np. przepływka czy zaworki magn elektr, pompki itd) to polecam tą stronke http://www.msi-motor-service.com/ks/en/ ... oge_en.asp pod zakładką mniej wiecej na środku Pierburg Catalogue wchodzi sie na poszczególne części, np.
przepływki i mierniki masy powietrza (AIR SUPPLY)- http://www.msi-motor-service.com/downlo ... uv_web.pdf
pompki paliwowe (FUEL SUPPLY) - http://www.msi-motor-service.com/downlo ... vg_web.pdf
zaworki elekrtomagn N75 N18 itd (ELECTRIC VALVES) - http://www.msi-motor-service.com/downlo ... il_web.pdf

pod każdym artykułem jest marka i model samochodu w jakim te częsci są stosowane a na szarym poly jest ich numer katalogowy o który należy pytać w sklepach.
jednak sie może tak zdarzyć że w sklepach nie ma takiej dokładnie samej częsci a sprzedawca wciska inna i mówi że to samo, i tak może być bo zmieniają sie oznaczenia, korzystając z tej strony po numerach można sprawdzić jaki aktualnie nasza uszkodzona część ma numer katalogowy który jest w sprzedaży, w rubryce OLD jest stary nr (taki jaki był kilka lat temu montowany) a w rubryce NEW aktualny w sprzedaży.

Mam nadzieje że chodź troche pomoże :bigok:
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Online: 0s
Pomógł: 18

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: dawidszew, Mattek28 i 15 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,