przestawiony rozrzad - jakie objawy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

przestawiony rozrzad - jakie objawy?

Postprzez damianos139 » Cz lip 22, 2010 00:32

witam. prosze o jakies porady tzn. jakie moga byc objawy przestawionego (przeskoczonego) rozrzadu w golfie 3 1.4 benzyna. Z gory dzieki.
damianos139
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz lut 04, 2010 13:07
Lokalizacja: Walbrzych
Online: 0s

Postprzez dziabi3 » Cz lip 22, 2010 01:02

ja kiedyś po remoncie głowicy nie na poiłem paska pompą od nowa bo był stary i planowałem wymianę za 2 dni

następnego rana przeskoczył mi o 5 zębów było słychać jakby tłok uderzał w zawór lub był tak mocno przesunięta faza rozrządu ze zapłon paliwa powodował granie zaworów

i okazało się ze zawory trzymają po 12 atmosfer wiec raczej zawory cykały od złej fazy rozrządu

dojechałem tak 10 km do pracy i ustawiłem pasek prawidłowo i dokonałem pomiaru ciśnienia tak jak pisałem wcześniej


objawów groźnych poza cykaniem nie było lecz silnik stracił kulturę pracy i gasł na wolnych

mocy nie stracił
Ostatnio edytowano Cz lip 22, 2010 01:04 przez dziabi3, łącznie edytowano 2 razy
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
jest punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx
Online: 5h 30m
Pomógł: 119
Auto: Punto Gt
Silnik: 1.4 T

Postprzez T.O.B.I. » Cz lip 22, 2010 09:08

ogólnie mówiąc złe dla silnika, przestawienie rozrządu w skrajnej sytuacji kontakt zaworu z tłokiem, jak mocny ten kontakt będzie to remont silnika, lekkie przestawienie rozrządu powoduje złe spalanie mieszanki i może powodować nadpalanie zaworów i gniazd lub uszkadzać połączenie tłoka z korbowodem i wałem korbowym (zależy w którą stronę został przesunięty)
Pozdrawiam T.O.B.I.

Obrazek
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Online: 1d 15h 14m
Pomógł: 210
Auto: Golf III
Silnik: ABU

Postprzez kosmita18 » So lip 24, 2010 23:00

qrcze ja mam taki problem z silnikiem 1,4 60km ze jakk odpale jak jest zimny to mi cykaja zawory wlasnie do 3 tys obrotow tak pozniej ciszej,ogolnie auto jak kupilem tydzien temu chodził ciszej tak mi sie wydaje;) co moze byc przyczyna?przestawiony pasek rozrządu?ogolnie smiga super itp tyle ze wlasnie tak cyka na postoju nawet slyhac lekko jak cos klepie.
kosmita18
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz sty 13, 2005 20:28
Lokalizacja: Ostrzeszow
Online: 6h 50m

Postprzez Paweł Marek » So lip 24, 2010 23:03

Po prostu trzeba sprawdzić ustawienie paska oraz zapłonu, tematów o tym jest mnóstwo
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 6h 11m
Pomógł: 2722
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez pinstonvw » So lip 24, 2010 23:10

W czym problem... sprawdź sobie ustawienie rozrządu i będziesz miał odpowiedź. Powiedz też co robiłeś po zakupie autka? Bo piszesz, że wcześniej autko chodziło ciszej. A druga sprawa nie wiem jak z pojemnością 1.4 ale silniki 1.6, 1.8 i chyba 2.0 mają konstrukcję tłok cylinder bezkolizyjną. Nawet jak rozrząd będzie przestawiony zbyt mocno. Objawy przy przestawionym rozrządzie tak jak już pisali koledzy wcześniej. Autko faluje, nie spala się całkowicie mieszanka, czasami ciężko odpalić. A co najważniejsze to auto nie daje max osiągów. Zresztą czuć to w czasie jazdy. Ja miałem przestawiony jeden ząbek, po poprawnym ustawieniu nie to auto! A to cykanie to może spalanie stukowe? Opisz czy coś robiłeś przy silniku.
Komu więcej dano, od tego więcej żądać będą.
pinstonvw
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Online: 12d 2h 57m
Pomógł: 21
Auto: VW Golf IV
Silnik: 2.0

Postprzez FIRERS » So lip 24, 2010 23:11

objawow moze byc wiele klapanie, trzaskanie, zablokowanie silnika :P palenie na 3 cyl,, po otwarciu korka oleju mozna zobaczy ziarenka aluminium.albo : Obrazek Obrazek to akurat wczoraj rozbierany przezemnie lanos 1.5 po strzale rozrzadu na autobanie
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Online: 2h 38m
Pomógł: 51
Auto: MK3 20 JAHRE
Silnik: AFN

Postprzez Waqa » So lip 24, 2010 23:51

FIRERS na tym pierwszym zdjęciu widać wystajacy tłok z bloku, bo zdjęcie troszku rozmazane :hmm:
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Online: 29d 23h 28m
Pomógł: 60
Auto: Bora i Golf MK4
Silnik: AJM

Postprzez kosmita18 » So lip 24, 2010 23:52

po kupnie wymienilem Olej Castrol 10w40 lus nowy filtr,powiem tak ze po kupnie z 2 lub 3 dni bylo ciszej (takie moje zdanie)i pozniiiej zaczeło lekko stukac jak by troszke metaliczny dziewiek)wiec pojechalem i wymienilem ten olej i filtr bo mowie ze moze bedzie lepiej ale bez zmian;/dzisiaj odjezdalem od panny mojej do do 3 tys bylo slychac sukanie nawet w aucie;/denerwuje mnie wiec chcialbym dojsc do setna sprawy;)Pasek rozrządu byl wymieniany bo nawet widac.Auto z tego co wiem nie bylo kabinowane;)wiec moze pompa oleju?
kosmita18
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz sty 13, 2005 20:28
Lokalizacja: Ostrzeszow
Online: 6h 50m

Postprzez FIRERS » N lip 25, 2010 11:42

Waqa napisał(a):FIRERS na tym pierwszym zdjęciu widać wystajacy tłok z bloku, bo zdjęcie troszku rozmazane :hmm:
nie nie to nie tlok, tylko filtr oleju :P ale w nim napewno bedzie troche tloka.
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Online: 2h 38m
Pomógł: 51
Auto: MK3 20 JAHRE
Silnik: AFN

Postprzez pinstonvw » N lip 25, 2010 12:06

Jeśli odgłos jest typowo metaliczny tzn. tak jakby uderzać młotkiem o młotek to być może spalanie stukowe. Możliwe, że zapłon się przestawił, tym samym pasek jest przesunięty. I zapłon się delikatnie wyprzedził. Radzę sprawdzić ustawienie rozrządu i będziesz miał odpowiedź. Bo takie dukanie nic nie pomoże.
Komu więcej dano, od tego więcej żądać będą.
pinstonvw
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Online: 12d 2h 57m
Pomógł: 21
Auto: VW Golf IV
Silnik: 2.0




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,