Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
sokolnh
- Ma gadane

- Posty: 211
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 00:25
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: sokolnh » ndz sty 22, 2006 21:30
Witam,
Prosze mnie nie odsyłac do opcji szukaj bo juz tego uzyłem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Nie chodzi mi o zaden tuning w stylu z wiekszenia mocy itp. Chciałem sie tylko dowiedziec czy załozenie strumienicy w moim MK2 1,6 moze zmienic dzwięk wydechu. Brat kolegi ma Golfa IV i ma załozoną srumienice na wolnych obrotach słychac normalnie ale jak je podniesie ma taki fajny dzwięk - nie umiem go opisac

wazne ze fajny.
Chodzi mi o podobny efekt ale nie wiem czy do mojego golfa sie to nada. I nie chce wymieniac koncowego tłumika, chodzi mi tylko o stumienice.
Czy poprostu załozyc zwykła rure ?
pozdrawiam
-
greg
Post
autor: greg » ndz sty 22, 2006 21:40
niewiem czy to prawda ale rozmawiałem kiedyś w warsztacie zajmującym się tłumikami i tam mi powiedziano że strumienica powinna być odpowiednia dobrana i w odpowiedniej odległości od kolektora - gdyż niewłaściwie tj zbyt blisko lub zbyt daleko może spowodować szkody w silniku - facet twierdził że jest do tego program na kompa do wyliczenia odległości w jakiej należy zamontować - tłumaczył ze możesz powypalać zawory wydechowe. Ale jak mówię nie wiem czy to prawda - powiedział to jeden.
-
Bondas
- Gadatliwa bestia

- Posty: 842
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
- Lokalizacja: okolice warszawy
Post
autor: Bondas » ndz sty 22, 2006 21:41
sama srumienica zamiast rury wyciszy tylko bo tez troche dziala jak tlumik wiec sama rura bedzie glosniejsza
a jak chcesz rasowy sportowy dzwiek to musisz niestety kupic dobry tlumik koncowy najladniejsze brzmienie ma Remus
pozdrawiam
-
Rumian
- Nowicjusz

- Posty: 44
- Rejestracja: czw gru 29, 2005 20:25
- Lokalizacja: Polska
Post
autor: Rumian » ndz sty 22, 2006 22:33
Oczywiście jak zakladasz strumienice to kup w podobie jak puszka katalizatora bo czasami sa problemy z przeglądem. Pozdro
-
fibolek
Post
autor: fibolek » ndz sty 22, 2006 23:52
Posłuchaj jak nie masz kata(lub nie masz go w papierach) to możesz się go pozbyć jak chcesz.A strumienica daje fajny dźwięk bo sam posiadam(też taki silnik jak twój 1.6) tylko wstaw ja zamiast środkowego tłumika(zwykła łuskowa daje fajny efekt).Bo z tylnym tłumiolcem to możesz myśli nie słyszeć(chyba że zainwestujesz).A przy strumionce hałas słyszysz w górnym zakresie obrotów pozdro fibolek.
[ Dodano: Nie Sty 22, 2006 23:13 ]
Ale jak kat dobrze działa to bym nie zciagał.
[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 13:43 ]
Po tłumik sportowy hałasuje cały czas a struminka jak się nagrzeje i przy wysokich obrotach.A samą rurę to bym odradzał bo mysli nie będziesz słyszał.Odradzam również operacje typu strumionka zamiast kata bo to też strata zachodu.
-
sokolnh
- Ma gadane

- Posty: 211
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 00:25
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: sokolnh » pn sty 23, 2006 18:54
no katalizator w układzie wydechowym mam,
czyli mam go zostawic a i tak dac strumienice zamiast tłumika srodkowego ?
to juz nie lepiej zamienic katalizator na strumienice ? To jakoś negatywnie wpłynie ?
-
fibolek
Post
autor: fibolek » pn sty 23, 2006 20:07
Tzn strumienica zamiast kata nic nie da bo bedzie tłumić jak kat(taki kształt).Wstaw ją zamiast tłumika środkowego.Katalizator jak chcesz to wywal a jak nie to nie wywalaj.Ale jeśeli spełnia swoją rolę to ja bym zostawił.
-
MrSalieri
- Gadatliwa bestia

- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
Kontakt:
Post
autor: MrSalieri » wt sty 24, 2006 17:51
fibolek pisze:Tzn strumienica zamiast kata nic nie da bo bedzie tłumić jak kat(taki kształt).Wstaw ją zamiast tłumika środkowego.Katalizator jak chcesz to wywal a jak nie to nie wywalaj.Ale jeśeli spełnia swoją rolę to ja bym zostawił.
Zupelnie nie zgadzam sie ze stwierdzeniem ze strumienica bedzie tlumic tak samo jak kat a wynika to z budowy jednego i drugiego elementu i to wyjasnia ta sprawe.
Ja mam u siebie wspawana strumienice zamiast katalizatora ktory mi sie rozsypal. Reszte ukladu mam seryjna. Co do dzwieku to faktycznie jest on inny niz przy seryjnym wydechu moze bardziej "sportowy" w zaleznosci jak kto rozumie to slowo ale na pewno inny...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
-
sokolnh
- Ma gadane

- Posty: 211
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 00:25
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: sokolnh » wt sty 24, 2006 19:27
Tak tez myslałem ze zdania bedą podzielone. Ale chcialbym sie dowiedziec które rozwiazanie jest najlepsze zeby było wszystko ok i był fajny dziek (przy wyzszych obrotach).
Gdzies czytałem, chyba na aukcji na allegro ze jak wyslesz im swój stary katalizator to strumienice dostaniesz za darmo, czyli wymiana to za to. Z tego wynika ze strumienice trzba włozyc zamiast katalizatora. Tak zrobic ?
Audi B2 4.2 V8 Quattro
-
MrSalieri
- Gadatliwa bestia

- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
Kontakt:
Post
autor: MrSalieri » wt sty 24, 2006 22:50
Jesli masz dobry katalizator i tlumik srodkowy to po co to ruszac. Kup sobie jakis basowy tlumik koncowy i bedziesz mial dzwiek...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
-
fibolek
Post
autor: fibolek » wt sty 24, 2006 23:45
Mr salieri można zrobic też tak jak piszesz aczkolwiek strumionka zamiast środka jest wydajniejsza.Ale też można włożyć zamiast kata ale ja nie polecam bo testowałem.A z końcowym tłumikiem to cały czas mruczy a chyba nie o to chodzi.
[ Dodano: Wto Sty 24, 2006 22:51 ]
Ale jak kat dobry to niech siedzi.
-
sokolnh
- Ma gadane

- Posty: 211
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 00:25
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: sokolnh » śr sty 25, 2006 10:31
fibolek pisze:Mr salieri można zrobic też tak jak piszesz aczkolwiek strumionka zamiast środka jest wydajniejsza.Ale też można włożyć zamiast kata ale ja nie polecam bo testowałem.A z końcowym tłumikiem to cały czas mruczy a chyba nie o to chodzi.
[ Dodano: Wto Sty 24, 2006 22:51 ]
Ale jak kat dobry to niech siedzi.
No tak jak pisałem na poczatku koncowego tłumika nie chce, chodzi mi tylko własnie o ten dzwiek na wysokich obrotach. A mógłbys mi powiedziec czemu nie polecasz zamiast katalizatora wkładac, to ma jakies wady ?
pozdrawiam
Audi B2 4.2 V8 Quattro
-
fibolek
Post
autor: fibolek » śr sty 25, 2006 11:57
W zasadzie żadnych złych stron nie ma oprócz tego że bedziesz truł środowisko(i jak masz w dowodzie wbite KAT to będziesz kombinował).Ale strumienica zamiast środkowego tłumika to pomysł bardzo rozwojowy bo umieszczając ją na środku będziesz miał lepsze odejście(uporządkowanie) aspalin co prawda mocy to nie za bardzo da (musiałbyś zmienić układ dolotowy i trochę wylotowy) ale będzie dobrze.Ja bynajmniej tak mam i nie narzekam,wręcz przeciwnie.
-
Dioda83
- Gadatliwa bestia

- Posty: 702
- Rejestracja: pn mar 14, 2005 13:31
- Lokalizacja: Bełchatów
-
Kontakt:
Post
autor: Dioda83 » śr kwie 05, 2006 23:36
Panowie powiedzcie mi po czym mogę poznać ze kat jest juz wykończony??Zastanawiam sie czy właśnie w miejsce kata nie wstawić strumienicy, bo jak wiadomo kat kosztuje :/ nie chodzi mi tu o zadne podnoszenie mocy ale o to by moje MK II chodziło jak trzeba... Pozdrawiam!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 75 gości