ABF doładownie kompresorem bez odpreżania

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: toffic, bugalon, VIP

ABF doładownie kompresorem bez odpreżania

Postprzez Rapcio » So lip 10, 2010 13:14

Witam
Wczoraj w nocy stopiło mi drugi raz w silniku ABF kute tłoki wossner odprezajace na 8.1:/ nie wiem co było przyczyna mam wskaznik EGT było nie wiecej niz 600-700 stopni przy odcince na 3 biegu i nagle bum. Doładowanie kompresorem na seryjnym kółku 0,4 bara. Wtryski 380cc .
Ok trudno wkładam spowrotem stary silnik czyli wolnossacy ABF 185km. Chodzi mi o to że napewno nie bede znowu kupował nowych kutych tłoków za 2500zł i zastanawiam sie czy wsadzic do tego wolnossacego ABFa cały osprzet z kompresorem . Tylko czy bez odprezenia na doładowaniu 0,4 bara moze to smigac OK ?
Ostatnio edytowano So lip 10, 2010 13:14 przez Rapcio, łącznie edytowano 1 raz
Rapcio
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 21:28
Online: 2d 6h 19m
Pomógł: 5

Postprzez przemoGTI » So lip 10, 2010 15:13

Motorownia sie rozsypała z braku dobrego wystrojenia
na doładowanie 0,4 mozna zrobić silnik bez odpreżenia ale kluczem do wszystkiego i tak będzie wystrojenie (odpowiednie)
www.rs-tuning.pl
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 28, 2006 20:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Online: 5d 21h 29m
Pomógł: 29
Silnik: ARL...

Postprzez bandyta mk1love » N lip 11, 2010 00:08

Rapcio, Panie jak mówisz,że miałeś tłoki za 2500 zł to co nie dało rady czegoś odłożyć na strojenie przez fachowca?

ABF jeśli go wcześniej nie doprażałeś to pójdzie na seryjnym stopniu sprężania ale tak jak przemoGTI pisał kluczem do sukcesu jest strojenie.
Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)
bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 20, 2009 20:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez bugalon » N lip 11, 2010 08:03

Słuchaj, tłoki nie topią się bez przyczyny. Możliwości masz trzy:

1. Mierzysz EGT gdzieś za turbiną i to daleko przez co nie masz realnego EGT zaraz za zaworem wydechowym
2. Masz uszkodzoną termoparę lub wskaźnik
3. Niewłaściwie umieściłeś termoparę w miejscu montażu (za płytko np.)

Jeśli silnik sie stopił, to ten który teraz włożysz znowu się stopi. Silnik doprężony na tych samych mapach co masz teraz (pomimo tego, że są lipne skoro topią się tłoki) uszkodzisz jeszcze szybciej niż ten który masz teraz. Inny stopień sprężania - inne mapy. Trzeba zapłony pozmieniać, bo będzie spalanie stukowe.

Jeśli chcesz żeby to jeździło to po montażu motoru zrób porządne strojenie. Bez tego będziesz zmieniał silniki co chwilę.

Jaki AFR miałeś przy od odcince?
Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
bugalon
_
_
 
Dołączył(a): Cz paź 14, 2004 13:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Online: 14d 5h 3m
Pomógł: 353

Postprzez Rapcio » N lip 11, 2010 10:23

Auto było kiedys strojone na 0,8 w digitun. Fakt GTO mi mowił ze trzeba to od nowa wystroic po pierwszym stopieniu tłoków. Planowałem jechac za jakis czas ale IC był do zmiany i w miedzy czasie rozsypał mi sie kompresor i kupiłem drugi i jezdziłem na nim bez zmiany kółka na doładowaniu 0,4 . Myslałem że na tak niskim doładowniu nic mu nie bedzie i chwilowo pojezdze bez strojenia i dla zabezpieczenia zamontowałem wskaznik EGT co by znowu tłoków nie stopiło. Termopare zamontowałem zaraz za kolektorem 4/2/1 .
Ok trudno szkoda tych tłoków miały zaledwie 6000km przebiegu... teraz zaczynam zbierac na motor 1.8T 225km w seri :jezor: chyba najbardziej opłacalna inwestycja :jezor:
Ostatnio edytowano N lip 11, 2010 10:26 przez Rapcio, łącznie edytowano 2 razy
Rapcio
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 21:28
Online: 2d 6h 19m
Pomógł: 5

Postprzez TAZ » N lip 11, 2010 11:14

Hymmm, to chyba to auto :)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
www.digitun.pl wykres jak marzenie :)
Obrazek
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 20:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Online: 77d 6h 16m
Pomógł: 839
Auto: passatB4 terrano
Silnik: 16V V6

Postprzez jemiol7 » N lip 11, 2010 11:40

Stopiły się wszystkie?? Może któryś wtrysk nie wyrabia i zbiorcze EGT jest ok, a któryś gar ma za ubogo.
EDIT: aaa, teraz doczytałem, jak termopara jest po złączeniu kolektora 4-2-1 to stanowczo za daleko. Pokazuje pogode.
Ostatnio edytowano N lip 11, 2010 11:47 przez jemiol7, łącznie edytowano 2 razy
Moja Ibiza ABF TURBO 319 KM 409 NM http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232501
jemiol7
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 01, 2008 13:37
Lokalizacja: Warszawa
Online: 53m

Postprzez Kenet » N lip 11, 2010 12:13

Termopara w tym miejscu to pomyłka, na pewno zaniża EGT. W dodatku tak jak Jemioł napisał, może któryś wtrysk nie wyrabia. Albo pompa paliwa bądź regulator. Bez strojenia też ciężko zgadywać.

Jemioł latał wczoraj 240+ i EGT max. 870 stopni, a tłoki są seryjne i wszystko gra.

Załóż osprzęt na tego ABFa co Ci został, obadaj wtryski i ciśnienie paliwa, wystrój i będzie dobrze bo 0,4 to ledwo można nazwać doładowaniem :)

Powodzenia i cierpliwości w odbudowie, pozdr.
Kenet
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lut 23, 2009 12:15
Lokalizacja: Warszawa / Węgrów
Online: 2h 8m

Postprzez toffic » N lip 11, 2010 18:55

TAZ napisał(a):Hymmm, to chyba to auto :)
a ja myślałem, że to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=120956 :chytry:
Rapcio napisał(a):Termopare zamontowałem zaraz za kolektorem 4/2/1 .
błąd i to gruby
Jaki AFR miałeś przy od odcince?
podepne się do pytania, masz wskaźnik AFR w aucie??
Kupie PILNIE ECU do silnika AAN
toffic
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 25, 2006 13:35
Lokalizacja: RKR
Online: 11d 5h 15m
Pomógł: 255

Postprzez Rapcio » Pn lip 12, 2010 09:43

toffic napisał(a):
TAZ napisał(a):Hymmm, to chyba to auto :)
a ja myślałem, że to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=120956 :chytry:
Rapcio napisał(a):Termopare zamontowałem zaraz za kolektorem 4/2/1 .
błąd i to gruby
Jaki AFR miałeś przy od odcince?
podepne się do pytania, masz wskaźnik AFR w aucie??


toffic silnik z tej cordoby ale w innej juz budzie. Nie mam wskaznika AFR. Tłoki 2 stopiło. Ok chyba trzeba bedzie przerzucic osprzet i odrazu jechac na strojenie. Pierwszym razem jak stopiło tłoki tez 2 sztuki to był problem z listwą paliwową. Coś tam kabelki nie łaczyły wszystkie na wtryski.

ps. zapomniałem dodac że na tych garach co uszkodziło tłoki świece są dosłownie rozsypane w kawałki... auto ogolnie nie miało żadnych problemów z moca i 5 sekund przed tym całym zdarzeniem pieknie przyspieszało.
Ostatnio edytowano Pn lip 12, 2010 09:54 przez Rapcio, łącznie edytowano 1 raz
Rapcio
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 21:28
Online: 2d 6h 19m
Pomógł: 5

Postprzez GTO » Pn lip 12, 2010 09:56

MOWIŁEM CI 10 RAZY ŻE SILNIK NIE JEST WYSTROJONY I ŻE MUSISZ GO ZESTROIĆ

no ale jak się pałuje bez wystrojenia to potem tak jest.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sie 22, 2004 23:11
Lokalizacja: z tąd
Online: 23h 8m
Pomógł: 120

Postprzez Rapcio » Pn lip 12, 2010 21:45

Kenet napisał(a):Termopara w tym miejscu to pomyłka, na pewno zaniża EGT.


To powiedzcie mi jeszcze gdzie mam zamontować termopare żeby było ok ? Jest kolektor 4/2/1 i mam zamontowany teraz ten czujnik jak sie łaczy dwie rury w jedną i odrazu jest czujnik. Przecież jak go zamontuje zaraz na wyjsciu z głowicy to bedzie brał temperature z jednego gara ?
Ostatnio edytowano Pn lip 12, 2010 21:46 przez Rapcio, łącznie edytowano 1 raz
Rapcio
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 21:28
Online: 2d 6h 19m
Pomógł: 5

Postprzez bandyta mk1love » Pn lip 12, 2010 22:04

Rapcio, osobiście wydaje mi się,że jak wszystko mechanicznie masz sprawne to pokaże dobre egt.

Wszakże sam jestem ciekaw co na to pytanie powiedzą ,,mądre głowy" :D
Moja ,, gitarka " na sprzedaż - sprawdź !

Polecam i pozdrawiam wszystkich ! - Maciek (bandyta)
bandyta mk1love
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 20, 2009 20:59
Lokalizacja: Sanok/ Trepcza/ Katowice
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez GTO » Pn lip 12, 2010 22:42

termopara nic nie pomoże
prawdopodobieństwo że zabiło go spalanie stukowe jest większe jak niewłaściwa mieszanka, choć przy uboższej stuki występują zawsze wcześniej.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sie 22, 2004 23:11
Lokalizacja: z tąd
Online: 23h 8m
Pomógł: 120

Następna strona



Powrót do 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,