Jak ustawić kąt pochylenia koła?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Jak ustawić kąt pochylenia koła?

Postprzez lwlw » Śr cze 23, 2010 08:25

Wyjmowałem zwrotnicę do wymiany łożyska z lewej strony i teraz ściąga mnie w lewo. Chyba mam źle pochylone koło, choć tego nie widać. Da się to jakoś samemu ustawić?
Ostatnio edytowano Śr cze 23, 2010 08:31 przez lwlw, łącznie edytowano 1 raz
lwlw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI
Online: 9d 9h 55m
Pomógł: 10
Auto: MK4 Variant
Silnik: ALH+

Postprzez reanimat » Śr cze 23, 2010 09:09

Samemu oczywiście że się da regulować geometrią kół, jednak nigdy nie zrobisz tego na oko, powinieneś zrobić geometrie kół, ok 100zł
reanimat
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So wrz 26, 2009 14:42
Lokalizacja: Zabrze
Online: 0s
Pomógł: 17

Postprzez jhosef » Śr cze 23, 2010 09:11

Na oko dobrze nie ustawisz. Musisz jechać na geometrię.
Golf Mk2 Match Polo 9N3 VW Up!
Kupię lewy próg plastikowy do Golfa mk2
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 221d 22h 11m
Pomógł: 668
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

Postprzez Qto » Śr cze 23, 2010 10:40

lwlw napisał(a):Chyba mam źle pochylone koło, choć tego nie widać

sam piszesz że nie widać to jak chcesz ustawić? Tylko geometria...u mnie w mieście 60-80zł.
Sprzedam: wiązkę Climatronica do mk4
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Piła (PP)
Online: 169d 1h 38m
Pomógł: 1222
Auto: MK 4 1.4
Silnik: APE

Postprzez lwlw » Śr cze 23, 2010 12:11

To sporo kosztuje ta geometria... Nie opłaca się w takim razie samemu łożyska wymieniać. Ale poważnie nie da się choćby mniej więcej ustawić? Kiedyś jeden gość jak robił mi drugie łożysko to jakoś dał radę. Jeśli ciągnie mnie w lewo to w która stronę powinienem zmieniać pochylenie?
lwlw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI
Online: 9d 9h 55m
Pomógł: 10
Auto: MK4 Variant
Silnik: ALH+

Postprzez jhosef » Śr cze 23, 2010 12:20

lwlw, opony tańsze nie są. Jedź po prostu na geometrię.
lwlw napisał(a):Kiedyś jeden gość jak robił mi drugie łożysko to jakoś dał radę.
Mógł próbować zaznaczyć ustawienie kolumny ale to też takie dyskusyjne nieco.
Golf Mk2 Match Polo 9N3 VW Up!
Kupię lewy próg plastikowy do Golfa mk2
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 221d 22h 11m
Pomógł: 668
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

Postprzez Qto » Śr cze 23, 2010 12:33

lwlw napisał(a):Nie opłaca się w takim razie samemu łożyska wymieniać.

Ale mechanik na pewno sobie doliczy za geometrię jeżeli posiada odpowiedni sprzęt...jak nie to odeśle na geometrię.

lwlw napisał(a):Ale poważnie nie da się choćby mniej więcej ustawić?

Obrazek
Sprzedam: wiązkę Climatronica do mk4
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Piła (PP)
Online: 169d 1h 38m
Pomógł: 1222
Auto: MK 4 1.4
Silnik: APE

Postprzez FURMAN TDI » Śr cze 23, 2010 12:42

lwlw napisał(a):To sporo kosztuje ta geometria... Nie opłaca się w takim razie samemu łożyska wymieniać. Ale poważnie nie da się choćby mniej więcej ustawić? Kiedyś jeden gość jak robił mi drugie łożysko to jakoś dał radę. Jeśli ciągnie mnie w lewo to w która stronę powinienem zmieniać pochylenie?

na mój przykład wymieniali mi w "WARSZTACIE" tylną tuleje wahacza bo wiadomo-prasa- koszt 30zł ale zamiast odkręcić swożeć drążka odręcili te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić. Morał; trudno powiedzieć co sie lepiej opłaca...może wystarczy sie na tym znać :pub:
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód
Online: 23h 56m
Pomógł: 34
Auto: MK4 1.9 TDI
Silnik: AJM

Postprzez mate64 » Śr cze 23, 2010 12:55

lwlw, następnym razem pokombinuj i wymień łożyslo bez demontowania kolumny. Da się :chytry:

Pojedź na ustawienie tylko kąta może ci policzy taniej. Teoretycznie powinno się dać, jeśli drążęk tylko zdjąłeś i założyłeś bez kręcenia.

FURMAN TDI napisał(a):i te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić.


nacieli cie na te 4 dychy.Jakoś mi sie nie wydaje że "lżej" było im wyciągać sworzeń z wachacza niż ze zwrotnicy
Ostatnio edytowano Śr cze 23, 2010 12:59 przez mate64, łącznie edytowano 1 raz
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez FURMAN TDI » Śr cze 23, 2010 13:26

mate64 napisał(a):nacieli cie na te 4 dychy.Jakoś mi sie nie wydaje że "lżej" było im wyciągać sworzeń z wachacza niż ze zwrotnicy


Jestem w pełni świadomy tego :grrr: ale już wiecej na mnie nie zarobią! a powiem wam, że jak czytam to forum to co wizyta w warsztacie MOJA to sami naciągacze a miałem ich cztery i zero profesjonalizmu...niestety nie ma w mojej okolicy konkretnego warsztatu.
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód
Online: 23h 56m
Pomógł: 34
Auto: MK4 1.9 TDI
Silnik: AJM

Postprzez lwlw » Śr cze 23, 2010 14:09

mate64 napisał(a):lwlw, następnym razem pokombinuj i wymień łożyslo bez demontowania kolumny. Da się :chytry:

Jak? Chodzi o wyjęcie całej kolumny? Czy to prostsze by było?

mate64 napisał(a):Pojedź na ustawienie tylko kąta może ci policzy taniej.

O, to jest jakaś opcja :kufel: Choć jak już pojadę to przydałoby sie i zbieżność ustawić, bo choć koła mam prosto i gum nie tnie to kierownica jest nieco przekręcona... Co wchodzi w skład ustawiania geometrii? jak z nimi gadać?

mate64 napisał(a):Teoretycznie powinno się dać, jeśli drążęk tylko zdjąłeś i założyłeś bez kręcenia.
No właśnie taki miałem zamiar, tylko trochę nie wyszło :-) Ale przecież drążka ani końcówki nie przekręciłem, jedyne co to kąt pochylenia się mógł zmienić i pewnie się zmienił. Tylko czemu tak ściąga jakby zbieżność była źle? Poza tym przypuszczam, że gdyby kąty były minimalnie złe to chyba nic by sie nie działo. Tak jak pisałem kiedyś miałem tak "na oko" robione, zrobiłem prawie 100 tys. od tamtej pory i wszystko ok.

FURMAN TDI napisał(a):zamiast odkręcić swożeć drążka odręcili te trzy jego śruby bo lżej dla nich a co w następstwie - koszt ustawienia zbieżności-40zł nic aby zastrzelić.

FURMAN TDI napisał(a):co wizyta w warsztacie MOJA to sami naciągacze a miałem ich cztery i zero profesjonalizmu...niestety nie ma w mojej okolicy konkretnego warsztatu.

No właśnie o to chodzi, że ja też nie mam zaufanego warsztatu, a w dodatku zdarza się, że jak przyjdą PRAKTYKANCI ustawiać zbieżność czy geometrię to ja dziękuję... I dlatego co się da staram się robić sam czy z pomocą znajomych.
Ostatnio edytowano Śr cze 23, 2010 14:14 przez lwlw, łącznie edytowano 2 razy
lwlw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI
Online: 9d 9h 55m
Pomógł: 10
Auto: MK4 Variant
Silnik: ALH+

Postprzez mate64 » Śr cze 23, 2010 15:23

lwlw napisał(a):Jak? Chodzi o wyjęcie całej kolumny? Czy to prostsze by było?
roboty praktycznie tyle samo bo i tak miałeś porozpinane wszystko a jakbyś wyciągnął razem z kolumną mcpersona to nie padłą by ci zbieżność. A zmieniła sie dlatego że zmienił się ką pochylenia koła i teraz zależy czy masz łebskiego mechanika który będzie chiał zrobić sam kąt czy będzie grzebał całość.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez lwlw » Śr cze 23, 2010 15:51

No ale łatwiej jest wyjąć i włożyć łożysko w samą zwrotnicę niż bawić się z całą kolumną... Poza tym czy nie trzeba czymś sprężyny ścisnąć?
lwlw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI
Online: 9d 9h 55m
Pomógł: 10
Auto: MK4 Variant
Silnik: ALH+

Postprzez jhosef » Śr cze 23, 2010 15:54

lwlw napisał(a):Poza tym czy nie trzeba czymś sprężyny ścisnąć?
A po co?
Wyciągasz całą kolumnę odkręcając od góry. Kolumna MacPersona pozostaje w całości.
Golf Mk2 Match Polo 9N3 VW Up!
Kupię lewy próg plastikowy do Golfa mk2
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 221d 22h 11m
Pomógł: 668
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], piniop4 i 13 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,