Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
dafr
- Mały gagatek

- Posty: 51
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 20:09
- Lokalizacja: Mosina
Post
autor: dafr » śr cze 16, 2010 22:24
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Golfa IV na początku nie było z nim żadnych problemów po tygodniu jazdy złapałem na trasie notlaufa, pojechałem do mechanika i okazało sie że turbina przeładowuje, w międzyczasie troszkę go butowałem i tak upłynęły z 2 tyg. Potym czasie notlaufy zniknęły ale auto stało sie mułowate wiec podszkoliłem się jak zrobic logi w aucie i tu mam problem bo nagle (tak mi sie wydaje) turbo jest niedoładowane i teraz nie wiem co jest grane
Autko golf IV- 1.9 tdi - ASV - 110 KM - 2002r - przebieg 250 tys.
Zrobiłem logi na zimnym silniku, jałowy bieg:
Grupy: 003 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14985.html
Grupy: 004,007,008 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14986.html
Grupy: 011 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14987.html
Grupy: 000,001,003 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14988.html
Grupy: 004 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14989.html
Grupy: 000 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14990.html
Następnie zrobiłem logi dynamiczne i wyszło mi to
Grupy: 010,011,001 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15116.html
Grupy: 003,004,008 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15120.html
Grupy: 001 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15121.html
Grupy: 008,011 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15124.html
a tutaj jest:
Grupy: 000,000,000 -
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_15123.html logi na postoju i dynamiczne(jakoś nie mogłem tego rozdzielić)
Liczę na pomoc, bo nie wiem co mu dolega, a jak pojadę do mechanika to wyssie ze mnie ostatni grosz

-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » śr cze 16, 2010 22:34
Kąt wtrysku ok, dawka paliwa ok ale się buja- po 011 statycznym widać, że kierownice się nie ruszają, stoją w pozycji min doładowanie.
W 011 dynamicznym widać kompletny brak doładowania, a n75 wysterowany jest na max

Jak by się zaciął
Więc na początek podmień n75 z n18 i zrób jeszcze raz logi.
[ Dodano: 16 Cze 2010 22:35 ]
Kąt wtrysku jeśli masz ochotę można delikatnie dygnąć z 39 na okolice 50.
[ Dodano: 16 Cze 2010 22:40 ]
aha, przewody podciśnienia posprawdzaj i gruszkę przy turbosprężarce.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
PinkFloyd
- Lord GTI

- Posty: 3551
- Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
- Lokalizacja: USA
Post
autor: PinkFloyd » śr cze 16, 2010 22:42
albo zmostkój dwa sąsiednie wężyki z n75 wtedy kierownice ida na maksa, jak nie beda to albo nieszczelnośc w przewodach podciśnienia albo dziurawa grucha bokierownice najczesciej zacinaja sie w max położeniu, zapodaj 011BS
-
Łuki_79
- Forum Master

- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Post
autor: Łuki_79 » śr cze 16, 2010 22:49
italiano_83 pisze:a n75 wysterowany jest na max

Jak by się zaciął

Lub logi robione w trybie awaryjnym.Twój czujnik G79 coś delikatnie szwankuje lub drżała tobie noga w podłodze
[ Dodano: 16 Cze 2010 22:56 ]
PinkFloyd,
http://vaglog.rtnet.pl/dafr223548_14987.html
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » śr cze 16, 2010 23:28
Łuki_79 pisze:italiano_83 napisał/a:
a n75 wysterowany jest na max Jak by się zaciął
Lub logi robione w trybie awaryjnym
logi zrobione są właśnie w trybie awaryjnym co widać po stałych wskazaniach N76 czyli 92.4 % - wyłączyć i ponownie uruchomić silnik przed logowaniem każdej kolejnej grupy a przy okazji sprawdź czy masz podpiętą wtyczkę pod N75.
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 23:30 przez
Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
dafr
- Mały gagatek

- Posty: 51
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 20:09
- Lokalizacja: Mosina
Post
autor: dafr » pn cze 21, 2010 20:38
witam
dzić posprawdzałem węzyki podcisnienia i znalałem jeden do wymiany, tylko nie wiem jaka jest srednica tego węzyka idzie on od n75 do gruszki turbiny, też nie wiem czy te węzyki sa właściwuie podłączone bo znalazłem cos takiego
i mam pytanie czy ten węzyk dochodzący do gruszki to powinien zasysac powietrze czy co???
i do czego słuzy ten zawór????
i czy mógłbym prosic o schemat podłączenia tych węzyków podcisnienia (golf IV 110 km 2002 r. ASV) bo cos jest chyba nie tak. ten węzyk idący do turbo nie chce mi zasysac powietrza

-
Łuki_79
- Forum Master

- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Post
autor: Łuki_79 » pn cze 21, 2010 21:34
dafr pisze:jaka jest srednica tego węzyka idzie on od n75 do gruszki turbiny
3,2 mm.Na fotce zaznaczyłeś zawór N239 sterujący za pośrednictwem tej gruszki klapą gaszącą w zaworze EGR.Schemat od AJM ale niczym się nie różni od ASV
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#7619851
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » wt cze 22, 2010 02:12
powyższy rysunek jest akurat z Passata więc podam odpowiedni schemat :
oczywiście to co jest na Twoim zdjęciu to kolektor ssący z obudową zaworu EGR i klapy gaszącej na wlocie obudowy EGR, widoczny elektrozawór to N239, który podczas gaszenia silnika podaje wężykiem podciśnienie na ten siłownik plastikowy (gruchę) a ten przymyka na 3 sekundy klapę gaszącą zatrzymując tym samym dopływ powietrza doładowanego do kolektora ssącego i silnik łagodnie gaśnie, jeśli masz nieszczelny ten wężyk, który idzie z N239 do tej gruchy to silnik podczas gaśnięcia nieprzyjemnie telepnie zamiast łagodnie i bez wstrząsu zgasnąć. Ta nieszczelność nie ma wpływu na wariacje z turbodoładowaniem.
Turbosprężarka oczywiście jest w innym miejscu :

Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 02:13 przez
Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Łuki_79
- Forum Master

- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Post
autor: Łuki_79 » sob cze 26, 2010 20:44
Faktycznie kierownice w turbo ani drgną.Daj jeszcze 011 BS dla pewności,ale zapewne czeka ciebie czyszczenie turbo.Co do czyszczenia wyczyść sam,stracisz tylko ok 30 zł na uszczelki a tak 300-400 zł
-
dafr
- Mały gagatek

- Posty: 51
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 20:09
- Lokalizacja: Mosina
Post
autor: dafr » sob cze 26, 2010 20:49
Ostatnio zmieniony sob cze 26, 2010 20:50 przez
dafr, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » ndz cze 27, 2010 09:29
dafr pisze:problem w tym ze nie mam tego gdzie zrobić, a także nie mam czasu na taka zabawę
też nie miałem warunków na demontaż turbo bo auto jest parkowane pod blokiem na osiedlu więc ani garażu ani kanału ani najazdu, byłem zmuszony skorzystać z pomocy mechanika, który zdemontował a potem zamontował ponownie turbo ale czyszczenie zrobiłem sobie sam w domu i przynajmniej mam pewność, że zrobiłem to solidnie i należycie.
Jak dasz komuś do czyszczenia to nigdy nie będziesz miał pewności czy gość podszedł do sprawy rzetelnie a to jest warunkiem tego, że z czyszczonym właściwie turbo pojeździsz spokojnie przez najbliższych kilkadziesiąt tyś. km.
-
Łuki_79
- Forum Master

- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Post
autor: Łuki_79 » śr cze 30, 2010 12:09
W porównaniu z tym co miałeś wcześniej w 011 BS vnt teraz odżyła,jednak pod obciążeniem możliwe,że się zacina.Włącz na vagu 011 BS i obserwuj czy ruch sztangi jest płynny,bez zacięć.Przy zgaszonym silniku również ręcznie sprawdz czy są wyczuwalne zacięcia sztangi-rozruszaj ją z 15 minut i wykonaj loga dynamicznego 011.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości