Odłączenie kostki od napinacza pasów kierowcy Golf V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Odłączenie kostki od napinacza pasów kierowcy Golf V

Postprzez fenol » Pt cze 04, 2010 22:13

Witam,
parę dni temu pomimo zapiętych pasów bezpieczeństwa kierowcy zaczęła się włączać kontrolka oraz sygnał niezapiętych pasów. Okazało się, że przyczyną jest "wychełtany" napinacz pasa bezpieczeństwa od strony kierowcy. Elektromechanik do którego poszedłem stwierdził, że nie trzeba wlutowywać żadnych oporników, ani wymieniać napinacza bo wystarczy odłączyć kostkę od napinacza pod siedzeniem kierowcy. Rzeczywiście to pomogło - lampka i sygnalizacja zniknęły. Wg tego mechanika jedynym zagrożeniem jest to, że w przypadku niezapiętych pasów poduszka kierowcy wystrzeli podobnie jak w sytuacji kiedy są zapięte. W związku z tym, że zawsze zapinam pasy ten problem mnie nie dotyczy i nie powoduje zagrożenia. Jednak zastanawiam się, czy to odłączenie napinacza nie spowoduje, że napinacz w sytuacji wypadku (odpukać) nie zadziała prawidłowo tzn nie zadziała wogóle tj. nie odpali ładunku. Czy istnieje takie zagrożenie i w związku z tym powinienem ten napinacz jednak wymienić na nowy? Bardzo proszę o odpowiedź. Samochód: Golf V 1,9 TDI.
fenol
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 14:27
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s

Postprzez Przemo440 » Pt cze 04, 2010 22:20

fenol napisał(a): Jednak zastanawiam się, czy to odłączenie napinacza nie spowoduje, że napinacz w sytuacji wypadku (odpukać) nie zadziała prawidłowo tzn nie zadziała wogóle tj. nie odpali ładunku. Czy istnieje takie zagrożenie i w związku z tym powinienem ten napinacz jednak wymienić na nowy? Bardzo proszę o odpowiedź.
jest to kwestia bezpieczeństwa, jak został odłączony to nie zadziała choćby nie wiem co, czy wymieniać czy tak jezdzić to sam zadecydujesz, ja bym wymieniał
Przemo440
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Online: 23d 2h 41m
Pomógł: 270
Auto: borat
Silnik: arl

Postprzez fenol » Pt cze 04, 2010 22:25

A czy to na pewno jest napinacz pirotechniczny? Bo z tego co się przyglądałem pod siedzeniem to jest tam wyłącznie ten element do wpinania klamry pasa przymocowany do szyny siedzenia wraz z kabelkiem i kostką, ale nie ma tego długiego naboju z ładunkiem.
Ostatnio edytowano Pt cze 04, 2010 22:26 przez fenol, łącznie edytowano 1 raz
fenol
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 14:27
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s

Postprzez edzio » Pt cze 04, 2010 22:29

Nie ma powodu do paniki ,to tylko kontrolka zapięcia pasa,nie ma związku z napinaczem.Można było wykodowac z licznika tą funkcję lub odpiąc kostkę,żeby w oczy nie świeciła.

[ Dodano: 04 Cze 2010 22:30 ]
napinacz jest w samym pasie.
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 27, 2008 01:00
Online: 22d 17h 24m
Pomógł: 347
Ostrzeżenia: 2

Postprzez fenol » Pt cze 04, 2010 22:40

Tak też mi się wydawało, chociaż pomimo tego niepokoi mnie jedna kwestia. Gdy po odpięciu tej kostki mechanik podłączył samochód do komputera by sprawdzić, czy w razie wypadku wystrzelą poduszki to zauważyłem, że przy wszytskich pozycjach które sprawdzał był status w stylu o ile pamiętam "pozytywne" lub "OK" lub "zainstalowane" poza dwoma pozycjami przy których widnial status "nie zainsalowane". Nie pamiętam dokladnie jak te pozycje brzmiały, ale na pewno była w ich treści mowa o spłonkach, wyzwalaczach, bądź ładunkach przy napinaczach pasów. Jak się go o to zapytałem to odpowiedział, że tego po prostu w tym samochodzie nie ma zainstalowanego i stąd taki status. Czy to na pewno nie było wynikiem odłączenia tej kostki?
Ostatnio edytowano Pt cze 04, 2010 22:42 przez fenol, łącznie edytowano 1 raz
fenol
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 14:27
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s

Postprzez edzio » Pt cze 04, 2010 22:42

Na pewno nie jest to efektem odłączenia kostki.
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 27, 2008 01:00
Online: 22d 17h 24m
Pomógł: 347
Ostrzeżenia: 2

Postprzez doggie » Pt cze 04, 2010 22:47

fenol, nie kombinuj z rozłączaniem kostki tylko podjedź do kogoś kto dysponuje VAGiem i w 10 sekund masz oficjalnie dezaktywowaną funkcję "niezapiętych pasów"
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez fenol » Pt cze 04, 2010 22:47

Czy wobec tego w tym modelu nie ma napinaczy pirotechnicznych? Dodam, że samochód mam od nowości (salon) i nigdy nie miał żadnego wypdadku.
fenol
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 14:27
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s

Postprzez edzio » Pt cze 04, 2010 22:48

Pisałem przecież ,że napinacz pirotechniczny jest w samym pasie.
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 27, 2008 01:00
Online: 22d 17h 24m
Pomógł: 347
Ostrzeżenia: 2

Postprzez doggie » Pt cze 04, 2010 22:48

fenol, są napinacze piro ale nie tam gdzie myślisz
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez fenol » Pt cze 04, 2010 22:59

Wobec tego ostatecznie mam 2 pytania:
1) Czy to rozłączenie kostki jest w takim razie bezpieczne i służy ona rzeczywiście jedynie do sygnalizacji niezpięcia pasów i w żaden sposób nie wiąże sie z napinaczem, czy może powinienem tą kostkę jednak ponownie wpiąć i zadziałać z VAG-iem (czy jest to konieczne, czy może zostać wypięta kostka?)
2) Jeżeli są te napinacze pirotechniczne to skąd opisywany powyżej przeze mnie status tych 2 pozycji?
fenol
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 14:27
Lokalizacja: Lublin
Online: 0s

Postprzez edzio » Pt cze 04, 2010 22:59

Odłączenie kostki od napinacza pasów kierowcy

To nie odłączona jest kostka od napinacza ,tylko sygnalizacji zapięcia pasa.

[ Dodano: 04 Cze 2010 23:00 ]
fenol napisał(a): skąd opisywany powyżej przeze mnie status tych 2 pozycji?
tego nikt nie wie dopuki nie podasz czego dotyczyły.
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 27, 2008 01:00
Online: 22d 17h 24m
Pomógł: 347
Ostrzeżenia: 2

Re: Odłączenie kostki od napinacza pasów kierowcy Golf V

Postprzez doggie » Pt cze 04, 2010 23:16

dezaktywowanie kontroli niezapiętych pasów bezpieczeństwa nie ma żadnego związku z możliwością nieodpalenia piro w pasach, gdyż poduszki bezpieczeństwa i napinacze pasów są nadal aktywne, wystarczy to sprawdzić w blokach pomiarowych - a właśnie tak jest gdyż to sprawdzałem u siebie

[ Dodano: Pią 04 Cze, 2010 ]
fenol, mam wrażenie że po prostu denerwuje cię "pikanie" podczas jazdy z niezapiętymi pasami i dlatego drążysz temat :wink: i pytasz jak i z której strony to podejść :wink - powtarzam - dezaktywuj funkcję kontrolki niezapiętych pasów VAG-iem i nadal ciesz się bezpieczną jazdą - nie martw się - piro i poduchy zadziałają :wink:
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Re: Odłączenie kostki od napinacza pasów kierowcy Golf V

Postprzez norek111 » Pt cze 04, 2010 23:35

mettenos napisał(a):dezaktywowanie kontroli niezapiętych pasów bezpieczeństwa nie ma żadnego związku z możliwością nieodpalenia piro w pasach, gdyż poduszki bezpieczeństwa i napinacze pasów są nadal aktywne, wystarczy to sprawdzić w blokach pomiarowych - a właśnie tak jest gdyż to sprawdzałem u siebie
jeśli miałoby związek z napinaczami pirotechnicznymi to kontrolka airbag nie odpuści
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: pomorskie Benowo
Online: 50d 19h 10m
Pomógł: 666
Auto: Golf III Bon Jovi
Silnik: AFT

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,