Czujnik temperatury MK4 1.6SR AKL
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik temperatury MK4 1.6SR AKL
Witam ponownie. Podpinalem dzis auto pod vaga i wyskoczyl blad czujnika temperatury cieczy chladzacej. Na liczniku bylo 90 stopni a na vagu pokazywalo 25. Pisalo ze to blad sporadyczny. Auto ma dziwne obroty i drgawke. Moze byc to ten czujnik? Obroty wariuja mi jakies 4 miesiace ale jeszcze miesiac temu nie bylo tego bledu na vagu. Moglo byc tak ze byl padniety a nie pokazywalo bledu? Ile taki czujnik moze kosztowac?? Pozdrawiam 
[ Dodano: 22 Maj 2010 23:40 ]
A i jeszcze jedno pytanie. Przy silniczku krokowym widoczne jest takie ramie co otwiera i zamyka powietrze tak? Czy ono powinno caly czas pracowac czy stac w miejscu? Bo u mnie stoi
			
									
									[ Dodano: 22 Maj 2010 23:40 ]
A i jeszcze jedno pytanie. Przy silniczku krokowym widoczne jest takie ramie co otwiera i zamyka powietrze tak? Czy ono powinno caly czas pracowac czy stac w miejscu? Bo u mnie stoi
- hossearkadio26
 - Ma gadane

 - Posty: 158
 - Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
Koledzy sprawdzałem czujnik temperatury miernikiem. Rezystancja na zimnym i ciepłym silniku. Odczyt pasował do wskazania na desce. Ale przeciez czujnik podaje tez informacje do ECU i ja teraz zastanawiam sie jak to sprawdzic czy czujnik nie podaje ECU ze silnik jest cieply a w rzeczywistosci silnik jest zimny. Ktos moze z was wie jak to dokładnie sprawdzić???? Z gory dzieki
			
									
									Marcin
						Są dwa czujniki. Jeden umieszczony w obudowie termostatu i przekazuje info o temperaturze na deskę rozdzielczą (czujnik G2). A czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy i jest to czujnik G62 i to najprawdopodobniej on jest uwalony.hossearkadio26 pisze:Ale przeciez czujnik podaje tez informacje do ECU i ja teraz zastanawiam sie jak to sprawdzic czy czujnik nie podaje ECU ze silnik jest cieply a w rzeczywistosci silnik jest zimny. Ktos moze z was wie jak to dokładnie sprawdzić???? Z gory dzieki
					Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 21:01 przez kamlor, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- hossearkadio26
 - Ma gadane

 - Posty: 158
 - Rejestracja: czw wrz 17, 2009 14:00
 - Lokalizacja: Bydgoszcz
 - Kontakt:
 
Kolego w moim silniku AKL jest chyba tylko jeden czujnik z czterema nuszkami umieszczony na wężu i tam jest czujnik G62 razem z czujnikiem G2 Nie jest tak???? Jak go moge dokladnie sprawdzic?kamlor pisze:Są dwa czujniki. Jeden umieszczony w obudowie termostatu i przekazuje info o temperaturze na deskę rozdzielczą (czujnik G2). A czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy i jest to czujnik G62 i to najprawdopodobniej on jest uwalony.hossearkadio26 pisze:Ale przeciez czujnik podaje tez informacje do ECU i ja teraz zastanawiam sie jak to sprawdzic czy czujnik nie podaje ECU ze silnik jest cieply a w rzeczywistosci silnik jest zimny. Ktos moze z was wie jak to dokładnie sprawdzić???? Z gory dzieki
Marcin
						- stonefree
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4033
 - Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
 - Lokalizacja: WO
 - Kontakt:
 
Mylisz się, czujnik jest 4- pinowy i umieszczony w obudowie termostatu.kamlor pisze:czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy
Co jeszcze masz zamiar spawdzać?hossearkadio26 pisze:Jak go moge dokladnie sprawdzic?
Jeżeli to nie uszkodzony czujnik, to może to być złącze lub okablowanie. Odpalasz vaga na gorącym silniku, szukasz w bloku temperatury chłodziwa, poruszasz wtyczką i kablami, sprawdzasz. Dla porównania wymieniłbym ten czujnik na choćby taki z allegro za 30 PLN.ManieKK pisze:Na liczniku bylo 90 stopni a na vagu pokazywalo 25
kamlor pisze:Są dwa czujniki. Jeden umieszczony w obudowie termostatu i przekazuje info o temperaturze na deskę rozdzielczą (czujnik G2). A czujnik, który podaje info do ECU jest umieszczony w chłodnicy i jest to czujnik G62 i to najprawdopodobniej on jest uwalony.
jako, że pytania o czujnik dotyczą AKL 1.6 to się Panowie mylicie czujnik/i jest umieszczony w zaraz za króćcem w wężu z lewej str.(kierowcy) silnika 4 pinowy gdzie jest on zespolony tzn. G2 + G62 w jednymstonefree pisze:Mylisz się, czujnik jest 4- pinowy i umieszczony w obudowie termostatu.
a w obudowie termostatu jest tylko termostat
i tutaj kolejny błąd, tylko ori bądź ELTH jak ma długo służyćstonefree pisze:Dla porównania wymieniłbym ten czujnik na choćby taki z allegro za 30 PLN.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości





