problem z przyspieszeniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, Adamm, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

problem z przyspieszeniem

Postprzez radmen2 » Pn maja 17, 2010 13:12

Witam,
jakis czas temu zmienilem swojego golfa 1.8 na 1.9 TDI. Zauwazylem dziwna przypadlosc. Mianowicie przyspieszanie w zasadzie konczy sie na 120-130 km/h. Na biegach 1,2,3 przyspieszam normalnie do 4000 oborotow i idzie bardzo ladnie. Na 4 biegu dochodze max do 3000 obrotow, a na 5 do jakichs 2500 i do 120-130 km/h. Dalej samochod w zasadzie nie przyspiesza. Korzystalem z szukajki jednak jestem laikiem jesli chodzi o silniki diesla i jesli ktos moglby wytlumaczyc mi z jakiego powodu tak sie dzieje i pomoc rozwiazac ten problem to bylbym wdzieczny. Silnik to bodajże 1Z.
Pozdrawiam.
radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Online: 4h 9m
Auto: VW Sharan Galaxy
Silnik: AFN

Postprzez pepsik1 » Pn maja 17, 2010 13:32

wpisz w szukajce NOTLAUF, poczytaj troche o tym, słyszałem ze 1z to są turbawki antyzmuleniowe, i tam nie czysci sie kierownic, na moje to do wymiany zawór N75, musisz sam poczytać na ten temat, i dokładnie zorientuj sie jaki masz silnik, a znajdziesz to z tyłu na naklejce z lewej strony bagażnika w środku
pepsik1
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn lis 09, 2009 19:42
Lokalizacja: Sworne
Online: 8h 53m
Pomógł: 2
Ostrzeżenia: 1
Auto: MK3
Silnik: 1z

Postprzez radmen2 » Pn maja 17, 2010 14:02

gdzie jest ten zawór? doczytałem, że mozna sprobowac zamienic go z zaworem EGR, jednak musze wiedziec gdzie one sie znajduja.
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Online: 4h 9m
Auto: VW Sharan Galaxy
Silnik: AFN

Postprzez Ceglarz » Pn maja 17, 2010 14:02

Jeśli masz 1Z to możesz na próbę zmostkować przewody niebieski i czerwony przy N75. Przy filtrze powietrza, w 1Z nie podmienisz z N18. chyba że masz AFNa.
Ostatnio edytowano Pn maja 17, 2010 14:03 przez Ceglarz, łącznie edytowano 1 raz
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... Obrazek
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Online: 4d 6h 55m
Pomógł: 76
Auto: Leon
Silnik: ARL+

Postprzez radmen2 » Pn maja 17, 2010 14:08

sprawdzilem. to 1Z. wydaje mi sie, choc nie jestem pewien ze ta zamuła pojawiła sie po wymianie filtra powietrza. Zdjąłem tą całą rurę od powietrza i odłączyłem kostkę od przepływomierza. Po wymianie filtra zapomniałem ją podłączyć i pojechałem, podłączyłem ją dopiero po przejechaniu jakichś 10 km. nie wiem czy to moglo spowodowac teraz ten problem z przyspieszeniem.

[ Dodano: 17 Maj 2010 15:27 ]
w jaki sposob sprawdzic czy to zawór N75? moze sprawdzic tez szczelnosc przewodow biegnacych od niego?
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Online: 4h 9m
Auto: VW Sharan Galaxy
Silnik: AFN

Postprzez mario78 » Pn maja 17, 2010 18:54

To że podłączyłeś później przepływomierz raczej nie ma wpływu na to że wpada w tryb awaryjny i traci moc. Zawór N75 wygląda tak

Obrazek

W golfie III jest on przyczepiony jeśli dobrze pamiętam w okolicy filtra paliwa. Możesz spróbować przeczyścić zaworek. Na 90% to on jest sprawcą Twoich problemów. Nowy kosztuje ok 130 zł. A do tych 120km/h to przyspiesza normalnie czy cały czas jest zamulony? Możesz jeszcze mieć walnięty przepływomierz.
Ostatnio edytowano Pn maja 17, 2010 19:14 przez mario78, łącznie edytowano 5 razy
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: B-stok
Online: 1d 3h 2m
Pomógł: 14
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: Diesel

Postprzez Velthar » Pn maja 17, 2010 19:14

Sprawcą też może być wężyk od ECU ten idący w podszybie. Najlepiej wymienić wszystkie. Koszt niewielki. A N75 można spróbować reanimować http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
MK3 GT TDI AFN
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Online: 1d 13m
Pomógł: 9
Auto: MK3 GT TDI
Silnik: AFN

Postprzez mario78 » Pn maja 17, 2010 19:18

Kiedyś mi spadł ten wężyk o którym piszesz to nie chciał jechać wogóle, zamulony totalnie od samego początku.
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: B-stok
Online: 1d 3h 2m
Pomógł: 14
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: Diesel

Postprzez Velthar » Pn maja 17, 2010 19:34

Najpierw trzeba szukać od tych tańszych opcji. Ja popełniłem wtedy błąd i kupiłem nowy N75 i dalej mulił. Wymieniłem ten wężyk i po sprawie. Stary N75 podmieniłem aby być pewnym i się okazało, że jest dobry.
MK3 GT TDI AFN
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Online: 1d 13m
Pomógł: 9
Auto: MK3 GT TDI
Silnik: AFN

Postprzez mario78 » Pn maja 17, 2010 20:02

To się zgadza. Sprawdzić nic nie kosztuje. :bigok:
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: B-stok
Online: 1d 3h 2m
Pomógł: 14
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: Diesel

Postprzez radmen2 » Pn maja 17, 2010 20:48

do 120 przyspiesza normalnie. zrobilem test vagiem, wyskoczylo pare bledów, mianowicie: 65535, 575, 532, 588, i 287. Po wykasowaniu przejażdżka, pocisnalem do 120 az sie znow zamulil. znow test i pojawil sie znow jeden blad:
00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 Control Difference Intermittent.

[ Dodano: 17 Maj 2010 20:55 ]
a jesli chodzi o wezyk to od czego do czego on idzie?
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Online: 4h 9m
Auto: VW Sharan Galaxy
Silnik: AFN

Postprzez Velthar » Pn maja 17, 2010 21:01

znalezione zdjęcie na tym forum :)
Obrazek
MK3 GT TDI AFN
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Online: 1d 13m
Pomógł: 9
Auto: MK3 GT TDI
Silnik: AFN

Postprzez mario78 » Pn maja 17, 2010 21:28

Najlepiej podmienić zawór N75 z innego auta i się przejechać i wszystko będzie jasne. :bigok:
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: B-stok
Online: 1d 3h 2m
Pomógł: 14
Auto: Chevrolet Cruze
Silnik: Diesel

Postprzez Velthar » Pn maja 17, 2010 21:36

mario78 napisał(a):Najlepiej podmienić zawór N75 z innego auta i się przejechać i wszystko będzie jasne
Tylko jak wężyki są trafione to podmiana nic nie da :)
MK3 GT TDI AFN
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Online: 1d 13m
Pomógł: 9
Auto: MK3 GT TDI
Silnik: AFN

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: dani270 i 4 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,