Pedał czasami "mięknie" i nie hamuje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Pedał czasami "mięknie" i nie hamuje

Post autor: Pitterekk » sob maja 08, 2010 21:15

Witam, mam problem, od pół roku mam problem ze swoim hamulcem. jak zapalę silnik i pierwszy raz użyję hamulca zazwyczaj jest ok, po chwili gdy znów go wciskam wciska sie znacznie głębiej niż zawsze i hamuje bardzo słabo. gdy puszczę i wcisne ponownie jest ok, potem działa aż do momentu gdy go nieużywam przez hmm.. np. 2 minuty - to po pierwszym wciśnieciu znów mięknie. i działa za drugim razem od razu.

co siada ? domyślam się że pompa. hamulce były odpowietrzane. więc to raczej nie wina powietrza tylko pewnie coś w pompie, tylko co i da sie to naprawić ? przyzwyczaić sie przyzwyczaiłem i po prostu często wciskam hamulec żeby mnie nie "zawiódł" ale autem jeździć będe już nie tylko ja, i wypadało by coś z tym w końcu zrobić.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » sob maja 08, 2010 21:22

moze tylko pękł wąż od podciśnienia co wchodzi do serwa...



Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Pitterekk » sob maja 08, 2010 21:43

sprawdziłem wąż i jest ok, też o tym pomyślałem.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » sob maja 08, 2010 22:06

Witam moze byc wina w pompie vaku - metoda jaka sam zrobilem i pomoglo kiedys w moim mk2. Wyjmij pompe aku rozkrec ja, w srodku sa 3 lopatki ktore sie wysuwaja w wyniku bezwladnosci pod wplywem predkosci obrotowej, delikatnie papierkiem np1000 przepoleruj loparki wyczysc ladnie w srodku pompke i powinno byc ok- oczywisice zakladajac ze serwo i wezyki wszystkie sa szczelne...



Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Pitterekk » ndz maja 09, 2010 17:08

samo przeczyszczenie pompy w środku i wypolerowanie łopatek może pomóc ? bez wymiany czegokolwiek ? wycieków nie mam żadnych i wszystko jest ok z hamulcem pozatym sporym minusem że czasami pedał wpadazdarza sie to tak srednio z 5x na 30 min jazdy po mieście. więc ogólnie problem jest nieduży ale kiedyś coś może sie przytrafić nie spodziewanego i akurat zdarzy sie ze pedał wpadnie i kaplica, skoro nie ma innych sposobów trzeba będzie ją wyczyścić.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pittereck » ndz maja 09, 2010 18:16

serwo niema nic do tego. gdyby serwo nawaliło to miałbyś ciągle twardy pedał i niemógłbyś go wdusić w podłogę. przewody podciśnieniowe biegnące do serwa też niemają nic do twojego problemu. u Ciebie nawaliła ewidentnie pompa hamulcowa. i nie radze rozbierać i czyścić bo potem jest mała szansa że uda Ci się ją złozyć i że będzie działała tak jak powinna. jednemu sie uda a drugiemu nie, problem może leżeć w uszczelkach które sie po prostu zużył a niema dostępnych tak dokładnych uszczelniaczy jak orginały i po wymianie uszczelek też może być lipa a Ty sie tylko niepotrzebnie narobisz. wiem coś na ten temat bo sam walczyłem z pompą hamulcową a walka skończyła się wymianą pompy na nową. Tobie tez radzę od razu wymieniać a nie bawić sie w jakies rehabilitacje zużytego elementu najbardziej odpowiedzialnego za bezpieczeństwo. nowa pompa kosztuje ok 120 i masz pewnośc że jest nowa, używke kupisz za jakieś 30 zł ale niepolecam uzywek jesli chodzi o takie elementy jak pompa hamulcowa. pozdrawiam i daj znać jak już rozwiążesz problem



Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » ndz maja 09, 2010 19:21

Pompa hamulcowa a pompa vacu to dwie inne sprawy. Wyciagnij vacu wyczysc jak pisalem powinno pomoc jesli wina lezy po jej stronie. Ja tak mialem kiedys w swoim mkII, po zabiegu smigalo bez problemu....



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » ndz maja 09, 2010 20:13

Witam .
Z opisu kolegi wynika że pompa podciśnienia jest wporządku. Moim zdaniem zanim zrobisz to co pisze Kolega pittereck , a ma rację , proponuję sprawdzić samo regulację w szczególności jak masz bębny . W systemie hamulcowym z bębnami często ten element /klin/ nie działa prawidłowo.Aby to sprawdzić wstępnie zaciągnij ręczny do takiego momentu aby nie blokował w ten sposób zastąpi on samoregulacje.Jeżeli pedał hamulca będzie brał za każdym razem to oznacza że trzeba to poprawić lub wyregulować ręcznie . Opisywałem to jak chcesz to szukaj . Jak nie czujesz się na siłach oddaj to mechowi, układ hamulcowy i zawieszenia są bezpośrednio odpowiedzialne za nasze bezpieczeństwo!


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 87 gości