Nie działa licznik od golfa 3 sprawdziłem juz chyba wszystko

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

djlukilasin693
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt maja 07, 2010 20:39
Lokalizacja: Łasin
Kontakt:

Nie działa licznik od golfa 3 sprawdziłem juz chyba wszystko

Post autor: djlukilasin693 » pt maja 07, 2010 21:48

witam! Mam taki problem i Houston mi nawet nie pomogło :bigok:
Nie działa mi licznik ani nie nalicza km (typ <ABS>) w golfie 3 z roku 1995 silnik 1,4. Sprawdzałem juz impulsator tak ze podałem napiecie na pierwszy i trzeci pin impulsatora, a do pierwszego i drugiego podłączyłem miernik i jak kreciłem impulsatorem to raz wskazywał napięcie, a raz nie wiec impulsator sprawny. Wtyczka od przewodów do impulsatora też dobra. Na pierwszym i trzecim przewodzie po przekreceniu zapłonu pojawia się napiecie. Slimak w skrzyni biegów tez jest ok bo sprawdzałem, a mało tego nawet na włączonym zapłonie kręciłem impulsatorem za pomocą wiertarki zeby była wieksza predkość obrotowa impulsatora. Dzisiaj odkreciłem licznik, sprawdziłem czy w środku nie ma czegoś przepalonego i jest na moje ok. Przewody niby tez wygladają dobrze chociaż nie widziałem ich dokładnie bo jak dostałem sie do skrzynki bezpieczników to nawet nie mogłem znaleźć tych przewodów(brązowy,biało niebieski i czarny) ale nie widziałem tam nic popalonego. Bezpieczniki tez sprawdzałem, są wszystkie ok i światło cofania tez jest bo niby ma to coś wspólnego z licznikiem. Pojechałem na szrota i nie mieli do silnika 1,4 benzyna tylko jakis diesel i żadne wskaźniki nie działały tylko kontrolka od smarowania, ładowania, recznego i kontrolki od świateł, więc od diesla nie pasuje. Był licznik od silnika 1,8 i tez nie działał licznik ale obrotomierz, temp wody, i paliwo oraz kontrolki działały.
Ma ktoś jakiś pomysł bo ja już wymiękam, mam szukać innego licznika do pojemności silnika? może coś pominąłem?? Pozdrawiam

Dodam jeszcze ze w liczniku który mam aktualnie zamontowany w samochodzie stale świeci się kontrolka od hamulca ręcznego obojetnie czy reczny jest zaciągnięty czy też z taką różnicą ze jak zaciągnięty to mocniej, a jak nie to swieci troche słabiej, poziom płynu hamulcowego jest ok i instalacja jest tez dobra bo jak podłączyłem licznik od diesla to kontrolki działały dobrze i ta od recznego tez bo specjalnie sprawdzałem, a w tym liczniku od silniku 1,8 nie było żarówki i nie wiem jak tam było. Prosze o pomoc
Mam szukać nowego licznika, a może coś pominąłem??



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » pt maja 07, 2010 21:55

a ten licznik w tym aucie dzialal kiedys?? czy kupiles wuto i tak jest ze nie dziala predkosciomierz

[ Dodano: 07 Maj 2010 21:58 ]
tu masz rozpiste pinow w liczniku golfa. zmierz czy sygnal z impulsatora dociera na wejscie licznika;

1. Czujnik temperatury zewnetrznej – przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

2. Czujnik braku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym w komorze silnika.

3. Masa ze styku 31 przelacznika swiatel

4. Reset wskazan MFA – prawdopodobnie MFA 1 (jesli auto jest w niego wyposazone)

5. Masa – jak w pinie 3

6. Reset wskazan MFA – prawdopodobnie MFA 2 (jesli auto jest w niego wyposazone)

7. Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow – wyjscie (brak jesli jest linka)

8. Czujnik cisnienia oleju 1.8 bara

9. Czujnik cisnienia oleju 0.3 bara

10.Syngal obrotomierza – z cewki (benzyna) lub z wyjscia W alternatora (diesel)

11.+12V – zacisk 30 – plus z akumulatora.

12.+12V – zacisk 58b z wylacznika swiatel – do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel.

13.+12V – zacisk 15 – plus pojawiajacy sie po przekreceniu stacyjki w pozycje wlacz.

14. pusty

15.Do przelacznika wskazan MFA (jesli auto jest w niego wypozazone)

16.Lampka kontrolna ladowania alternatora – zacisk d+ altetnatora lub pin 61 w panelu sterowania.

17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)

18.Wskaznik hamulca recznego lub pasow bezpieczenstwa (o ile auto jest w nie wyposazone)

19.Czujnik temperatury zewnetrznej – przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

20.Wskaznik nagrzania swiec zarowych (tylko w przypadku diesla)

21.Wskaznik poziomu paliwa w baku

22.Kierunkowskaz lewy

23.Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej

24.Kierunkowskaz prawy

25.Kontrolka swiatel drogowych (dlugich)

26.Wskaznik spalania sredniego (jesli auto jest w niego wyposazone)

27.Sygnal predkosci auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegow – wejscie (brak jesli jest linka)

28.pusty



djlukilasin693
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt maja 07, 2010 20:39
Lokalizacja: Łasin
Kontakt:

Post autor: djlukilasin693 » sob maja 08, 2010 01:34

jak go kupiłem to juz nie działał i facet mi opuscił 200zł na czujnik. czyli tak mam podłączyć miernik pod + z akumulatora lub pod pierwszy pin z impulsatora i pod 27 pin wiązki przewodów która dochodzi do licznika, włączyć zapłon i kręcić impulsatorem. jeżeli będą sie pojawiały impulsy to licznik do wymiany??

[ Dodano: 09 Maj 2010 13:46 ]
znalazłem przyczyne. ktos cos kombinowal z licznikiem i było zwarcie bo na pinie 27 było stale napiecie. ciezko było znaleźć drogę od biało srodkowego przewodu impulsatora do 27 pinu ale sie udało i działa :)

Dziękuje koledze za porade i pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości