Zamontowanie manetki/wymiana.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Zamontowanie manetki/wymiana.

Post autor: Progresywny » pt maja 07, 2010 19:15

Witam serdecznie. :) Mam pewien problem a w zasadzie zapytanie...
Do wymiany mam lewą manetke (swiatla drogowe,kierunkowskazy).. Z początku myślalem ze jest ona sprzedawana w całosci (lewa+prawa), lecz poszukałem trochę "głebiej"... i widze ze połowki też sprzedają. Więc zamierzam kupic tylko lewą część.. nawet taniej mnie wyjdzie.

I tu mam takie pytania...
-Czy do zamontowania lewej cześci do prawej należy sciagac kierownice?
-Nie wystraczy czasem samej obudowy ściągnąć przy kierownicy? i wtedy spróbować skręcic...
-Jak w ogole lewa czesc z prawą sa montowane do siebie?

za odpowiedzi dziekuje :)



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 07, 2010 21:00

Nie bardzo widzę możliwość zrobić cokolwiek bez zdjęcia kierownicy...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Zamontowanie manetki/wymiana.

Post autor: PinkFloyd » pt maja 07, 2010 22:18

Bolson Tdi pisze:Witam serdecznie. :) Mam pewien problem a w zasadzie zapytanie...
Do wymiany mam lewą manetke (swiatla drogowe,kierunkowskazy).. Z początku myślalem ze jest ona sprzedawana w całosci (lewa+prawa), lecz poszukałem trochę "głebiej"... i widze ze połowki też sprzedają. Więc zamierzam kupic tylko lewą część.. nawet taniej mnie wyjdzie.

I tu mam takie pytania...
-Czy do zamontowania lewej cześci do prawej należy sciagac kierownice?
-Nie wystraczy czasem samej obudowy ściągnąć przy kierownicy? i wtedy spróbować skręcic...
-Jak w ogole lewa czesc z prawą sa montowane do siebie?

za odpowiedzi dziekuje :)
Zdejmujemy poduchę, odpinamy listwe o odkręcamy blachę osłaniająca śrube ściagamy kierownicę, plastikowe osłony kierownicy, wtedy mamy dojście do manetek- odkrecamy śrube obejmy, na nowej manetce trzeba ustawic szczelinę lub tak jak były wczesniej manetki sobie zaznaczyć zeby odbijały po skręcie kierownicy. Wszystko ładnie jest opisane w serwisówce



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt maja 07, 2010 22:21

Bolson Tdi pisze:Nie wystraczy czasem samej obudowy ściągnąć przy kierownicy?
a ściągniesz bez zdejmowania kierni ?? mi się nie udało...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt maja 07, 2010 22:24

Qto pisze:
Bolson Tdi pisze:Nie wystraczy czasem samej obudowy ściągnąć przy kierownicy?
a ściągniesz bez zdejmowania kierni ?? mi się nie udało...
Nie da rady obejmę trzeba zdjąć przez drażek na którym siedzi kierownica, dla wprawnego max 15 min roboty



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » pt maja 07, 2010 22:41

Qto pisze:a ściągniesz bez zdejmowania kierni ?? mi się nie udało...
Nie wiem Qto, nie sciagalem tego i dlatego porozumiewam sie na forum.

Ok.. To rozumiem ze kierownice jednak trzeba zrzucic....
Gdzies kiedyś czytalem też o odłączeniu akumulatora... chodzi o ta poduchę. tak? zeby czasem nie wywalila? :chytry:

Dużo to roboty wymienic taką manetke?
Od czego zacząć? i jak?



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 07, 2010 22:44

Masz przecież dokładnie opisane wyżej. Te 15 minut to dla kogoś kto robi to któryś raz. Zarezerwuj sobie czas żebyś robił na spokojnie!



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt maja 07, 2010 22:46

Bolson Tdi pisze:chodzi o ta poduchę. tak? zeby czasem nie wywalila?
nie chodzi o to żeby nie wywaliła tylko, żeby kontrolka się nie świeciła... jak się zaświeci to później VAGiem cza kasować



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » pt maja 07, 2010 22:53

tjwasiak pisze:Masz przecież dokładnie opisane wyżej.
Tak wiem i dziekuje bardzo za opis. Tylko np. rysuneczek jak do tego podejsc- np. samo sciagniecie poduchy czy kiery...pozniej sobie poradze, mam nadzieje.
Qto pisze:nie chodzi o to żeby nie wywaliła tylko, żeby kontrolka się nie świeciła... jak się zaświeci to później VAGiem cza kasować
Rozumiem. Zresztą i tak sie swieci kontrolka... :crazy: 3x kasowane i lipa. zapala sie ponownie. Wykazalo ze napinacze pasów...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob maja 08, 2010 09:17

Tu masz opis krok po kroku




Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » sob maja 08, 2010 12:10

:pub:



cygiii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt maja 07, 2010 16:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: cygiii » wt maja 18, 2010 22:00

Witam, podlacze sie do temtu, chodzi o wymiane manetki wycieraczek w golfie V. Jesli ktos mialby taki rysunek jak zdemontowac bylbym bardzo wdzieczny. POZDR.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 93 gości