Silnik 1Y ropka wycieka wtryskiem po 1kkm na bio diesel-u

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Netognos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 11, 2010 12:27
Lokalizacja: Uć.

Silnik 1Y ropka wycieka wtryskiem po 1kkm na bio diesel-u

Post autor: Netognos » sob kwie 24, 2010 19:11

Witam ponownie ;].
Autko:
Golf 3 rok 92 silnik 1.9D (1Y).
Problem:
1275 kilometrów temu zacząłem wlewać bio-diesel do baku (bioester z bliskiej). Przy ostatnim tankowaniu policzyłem sobie spalanie i wyszło mi 10l/100km zamiast 6 jakie było do tej pory. Słyszałem że takie zajzajery rozpuszczają plastiki więc zajrzałem pod maskę żeby poszukać jakichś nieszczelności. Nie spodziewałem się że coś znajdę po zaledwie tysiącu kilometrów na rzepaku. Ale nie sądzę też żeby ten wyciek miał coś wspólnego ze zmianą paliwa.
Do tej pory myślałem że ten wtrysk jest po prostu oblany olejem (tuż nad nim jest wlew oleju), ale w miejscu zaznaczonym czerwoną strzałką znalazłem małą kałuże ropki.
Obrazek

Pytania:
Co z tym można zrobić? Gdzie mogą znajdować się przyczyny wycieku? Co to za śrubka zaznaczona pomarańczową strzałką? Czy tam nie powinno być czasem jakiejś zaślepki?

Z góry dzięki za pomoc ;]?
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 19:17 przez Netognos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob kwie 24, 2010 19:27

To chyba jakies Adam Slodowy series bo normalnie z wtrysku powinny wystawac 2 zlaczki na przelewy i jedna zlaczke laczysz wezem z drugim wtryskiem, a w pierwszym wtrysku jest zaslepka taka gumowa.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Netognos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 11, 2010 12:27
Lokalizacja: Uć.

Post autor: Netognos » sob kwie 24, 2010 20:02

To chyba jakies Adam Slodowy series
Jak cały samochód :|.
normalnie z wtrysku powinny wystawac 2 zlaczki na przelewy i jedna zlaczke laczysz wezem z drugim wtryskiem, a w pierwszym wtrysku jest zaslepka taka gumowa.
W sumie tak jest. Te przelewy łączą szeregowo wszystkie wtryski i dalej kabelek wędruje tam gdzie jest czerwona strzałka na pompie.
Obrazek
Tylko zamiast gumowej zaślepki jest ta śrubka jak do odpowietrzania radzieckiego kaloryfera. I ta rurka. Czy ona jest seryjnie taka w oplocie? Bo dziwnie mi to wygląda. Który to jest pierwszy wtrysk? Pierwszy od strony paska rozrządu?
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 20:02 przez Netognos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » sob kwie 24, 2010 21:31

Ten wyciek ma WSZYSTKO związane z Bio.

U mnie wszystkie przelewy puściły po jakiś 2 tyś km.

Zmień przelewy, posprawdzaj wszelkie gumowe uszczelki filtra paliwa/przelewy, bo Bio roszerza te części w trybie błyskawicznym wręcz ! ! ! !

ODEJDŹ OD BIO ! ! ! Natychmiast kolego.

[ Dodano: Sob 24 Kwi, 2010 ]
Aaa - ori węże są w oplocie + pierwszy przelew to ten od strony aku.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » sob kwie 24, 2010 21:48

Poprawi to się jak kolega skończy z tym badziewiem co się Bio nazywa.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Netognos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 11, 2010 12:27
Lokalizacja: Uć.

Post autor: Netognos » sob kwie 24, 2010 22:05

Aaa - ori węże są w oplocie + pierwszy przelew to ten od strony aku.
Czyli tak jak na obrazku z ETKA:
Obrazek
U mnie to jest podłączone odwrotnie. Od ostatniego (tego od rozrządu) do pierwszego (tego od aku) i dalej do pompy :|.
Kup zaślepkę w warsztacie gdzie naprawiają diesle (taki gumowy kapturek koszt około 1zeta za szt.) możesz też wężyki namiarowe wymienić na nowe i powinno się poprawić.
Jeżeli to jest aż tak bardzo kombinowane, że przelewy idą w drugą stronę, to trochę boję się to ruszać :jezor: .
Na razie wyjeżdżę do końca bio i zaleję jakiegoś nektaru z shella, zobaczymy czy się poprawi. Jak nie, to będę kombinować dalej...

Jeszcze jedno pytanko. Te przewody od powrotu jakiś się mocuje, czy tylko tak wciska na króćce we wtryskiwaczach? Bo na obrazku z ETKA są zaciski, u mnie niema.
Odezwę się jak coś zdziałam...
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 22:09 przez Netognos, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob kwie 24, 2010 22:19

IMO nie ma to znaczenia. To sa przelewy, wiec wazne zeby wszystkie byly polaczone a czy wychodzi z pierwszego czy ostatniego to nie ma roznicy.
U mnie jest podlaczone tak: Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Silnik TDI ale przelewy sa;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Netognos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw lut 11, 2010 12:27
Lokalizacja: Uć.

Post autor: Netognos » sob kwie 24, 2010 22:28

bradley pisze:IMO nie ma to znaczenia. To sa przelewy, wiec wazne zeby wszystkie byly polaczone a czy wychodzi z pierwszego czy ostatniego to nie ma roznicy.
Racja, nie ma znaczenia. Obrazek z ETKA jest do 1Y i AAZ więc pewnie AAZ tak ma. Znalazłem sobie na allegro trochę fotek pasków B3 z 1Y i mają połączenia w takiej kolejności jak ja. Więc kwesta jest tylko kombinowanego zaślepienia ostatniego wtryskiwacza. No ale najpierw zacznę od zmiany nawyków żywieniowych :p.
Ostatnio zmieniony sob kwie 24, 2010 22:30 przez Netognos, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości