kto odkrecal turbine....

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
majma golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR

kto odkrecal turbine....

Post autor: majma golf » pn kwie 19, 2010 13:20

mam pytanie do osob co odkrecali turbine z obojetnego mi powodu...codzi oto czy jest jakies "przejscie" miedzy koncowka przewodu smarowania turba a miejscem w turbinie gdzie jest on wkrecony??bo slimaczy mi sie olej ,nawet cos w technicznych pisalem o tym.i bylem przekonany ze to koncowka przewodu gdzies puszcza,prosta metoda obkleilem poxilina (skoro cieknie to i tak do wymiany pewnie a moze sie uda)i co caly przewod wraz z jego zakonczeniem suchy jest....czyli jest oki,,ale wziolem lampke i lustereczko zeby to obczaic co i jak i miedzy koncowka przewodu a turbina jest troche gwintu i plaska nakretka?? 17'chyba jak i koncowka przewodu ..i tam mi sie slimaczy,i pytanie to jest jakies"przejscie" od przewodu do turbiny?i bd wdzieczny za wszelakie odp,a jak ktos odkrecal to wie
na zdj na czerwono koncowka przewodu smarowania uszczelniona a na zolto miejsce o ktorym pisze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Piernik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: śr paź 22, 2008 09:23
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Piernik » pn kwie 19, 2010 14:13

No to teraz jak pojechałeś klejem to na 100 % możesz szukać nowego przewodu olejowego bo raczej tego teraz nie ruszysz.
Przerabiałem ostatnio u siebie wyjmowanie suszarki i u mnie nie można było wykręcić końcówki przewodu z turbiny (przez 10 lat nie ruszanie i po prostu się zapiekło - WD-40 nie pomogło).
Ta nakrętka z płaskim miejscem na klucz jest wkręcane w turbo i dopiero w na tą część nakręcana jest duża nakrętka z przewodu.
Jeśli teraz nie cieknie to możesz tak jeździć ale sprawdzaj czy na miejscu klejenia nie ma pęknięć przez które będziesz tracił oliwę.
Ale ja radziłbym zmienić przewód na nowy, koszt niewielki a będziesz miał spokój. Teraz zostaje Ci przecięcie przy śrubie i wykręcenie tego co zostało.
No i czeka Cię zabawa z założeniem nowego przewodu co wymaga trochę ekwilibrystyki i myślenia. Powodzenia :grin:



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » pn kwie 19, 2010 16:11

Witam. Kolego też miałem z tym problem. Wykręciłem tą redukcję gwintu i pojechałem do sklepu z częściami do maszyn rolniczych i pokazałem to sprzedawcy i on za chyba 3 złote sprzedał mi to cudo razem z podkładką miedzianą. Otworek w środku był nie co mniejszy więc go rozwierciłem na taki sam jak w oryginalnym króćcu. Wkręciłem to w turbo a potem przykręciłem przewód z olejem i jest wszystko OK. Jak by co to możesz to też dokupić w serwisie według etki 028 145 786. Przewód raczej jest okej bo tam jest baryłka stożkowa a to dosyć dobrze trzyma zwłaszcza na nowym króćcu. Ale jeśli musisz wymienić to numer tej rurki to 038 145 771 AH choć można uciąć kawałek tej i rurki i dać tylko nową baryłkę co dało by taki sam efekt jak nowa rurka bo jej raczej nic nie dolega. A jeśli chodzi o wymianę tej że rurki to też żaden kłopot.

Króciec wygląda tak :
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn kwie 19, 2010 16:49 przez erikt65, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
majma golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR

Post autor: majma golf » pn kwie 19, 2010 17:24

no dzieki erikt 65,pkt poszedl....to klejone odkrecic to pikus,ten klej nie jest az taki boski,a wez mi jeszcze pow czy kupowales jakis specjalny klucz zeby to odkrecic?? bo na przewod to 17 wchodzi mi i tym bym odkrecil ale ten kruciec??? zeszlifowac tak na plasko klucz??? idzie to od gory zrobic??



Awatar użytkownika
erikt65
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: sob gru 13, 2008 19:58
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: erikt65 » pn kwie 19, 2010 17:40

majma golf pisze:no dzieki erikt 65,pkt poszedl....to klejone odkrecic to pikus,ten klej nie jest az taki boski,a wez mi jeszcze pow czy kupowales jakis specjalny klucz zeby to odkrecic?? bo na przewod to 17 wchodzi mi i tym bym odkrecil ale ten kruciec??? zeszlifowac tak na plasko klucz??? idzie to od gory zrobic??
Przewód odkręcisz bez problemu płaską 17 a króciec to ja okręcałem i przykręcałem kluczem nasadowym i wszystko gładko poszło.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn kwie 19, 2010 17:43

Nie pomyślałeś by dokręcić


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
majma golf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:57
Lokalizacja: MALOPOLSKA KGR

Post autor: majma golf » pn kwie 19, 2010 17:44

dobra wielkie dzieki ,jak cos to bede pisal:) sie nalezy :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości