Golf V Plus zle odpalanie na cieplym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

Golf V Plus zle odpalanie na cieplym silniku

Postprzez wojt_vw » Cz kwi 15, 2010 09:09

Witam wszystkich,posiadam golfa V Plus 1.9 TDI,problem dotyczy odpalania na cieplym silniku(przy temp 90 stopni trzeba pokrecic od 3-6 sekund),co moze byc przyczyna tego dlugiego krecenia na cieplym silniku?,prosze o pomoc oraz wskazowki co zrobic i gdzie ewentualnie zagladnac.Pozdrawiam
wojt_vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 26, 2007 19:58
Lokalizacja: Trójmiasto
Online: 0s
Pomógł: 2
Auto: Audi A4
Silnik: 1.8

Postprzez katerpi » Cz kwi 15, 2010 10:33

Prawdopodobnie mapy startowe. Większość posiadaczy Golfów 4 ma takie problemy. Trzeba ingerować w oprogramowanie kompa
katerpi
_________________
_________________
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU
Online: 10d 2h 30m
Pomógł: 71
Auto: Turborakieta
Silnik: AHF

Postprzez Qto » Cz kwi 15, 2010 11:17

Może tylko czujnik temperatury... najlepiej jakbyś pod kompa podpiął, w mkV diagnostyka komputerowa może wiele wyjaśnić, a tak można gdybać.
Sprzedam: wiązkę Climatronica do mk4
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Piła (PP)
Online: 182d 17h 54m
Pomógł: 1233
Auto: MK 4 1.4
Silnik: APE

Postprzez doggie » Cz kwi 15, 2010 21:10

na 99 % do zmiany mapy startowe w ECU, miałem to samo, zresztą dziesiątki użytkowników Mk5 z 1.9 TDI ma ten problem, wojt_vw, musisz podjechać do kolego rob555 w tune-up w Gdańsku lub do www.powerchip.pl na zmianę map
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 23h 39m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez PinkFloyd » Cz kwi 15, 2010 21:20

mettenos napisał(a):na 99 % do zmiany mapy startowe w ECU, miałem to samo, zresztą dziesiątki użytkowników Mk5 z 1.9 TDI ma ten problem, wojt_vw, musisz podjechać do kolego rob555 w tune-up w Gdańsku lub do www.powerchip.pl na zmianę map


W silniku PD nie ma co od razu walic mapami rozruchu, paliwo na ciepło podawane jest po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej silnika rozkręcanego przez rozrusznik- celem ochrony dwumasu, na zimno podawane jest od razu i wiekrza ilosc stąd łatwo zapala, czujnik temp. na ciepło nie ma wpływu jakby szwankował w dół to by lepiej pali a w górę nie ma już róznicy dla gorącego silnika. w 90% wystarczy zregenerowac rozrusznik i sprawdzic prad rozruchowy akumulatora i połączenie masowe. Wiele osób ze mną zie zakłądlało ,że silnik kręci ok po założeniu mojego rozrusznika silnik załapywał z pół obrotu- 90% tego problemu z silnikiem PD. Po wyeliminowaniu tego dopiero zabieramy się za mapy jak nie pomorze - ale wg mnie pomoże, nigdy w żadnym PD nie waliłem mapami- pomagała regeneracja rozrusznika, w VP-różnie bywało. . Jak regenerować to kompletenie tuleje i szczotki- nawet jak sa dobre- przegrzane na końcu zabieraja dużo amperażu. Rozrusznik ma krecic jak szlifierka ze nie zdążysz policzyc pracy suwu silnika.
Ostatnio edytowano Cz kwi 15, 2010 21:55 przez PinkFloyd, łącznie edytowano 1 raz
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 18h 25m
Pomógł: 654
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez doggie » Cz kwi 15, 2010 21:24

PinkFloyd, osobiście nie wierzę w to w kilkuletnim aucie, w 10-15 letnim tak ale nie tu, ja miałem to w 3 letnim Mk5 i tak samo niektórzy pisali że to aku, rozrusznik itp... mapy, mapy i jeszcze raz mapy w tak młodym aucie. Przecież to nie żaden problem - jadę do tunera który ma wyeliminować usterkę, jak zmiana map nie pomaga to po prodtu nie płacę
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 23h 39m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez PinkFloyd » Cz kwi 15, 2010 21:28

mettenos napisał(a):PinkFloyd, osobiście nie wierzę w to w kilkuletnim aucie, w 10-15 letnim tak ale nie tu, ja miałem to w 3 letnim Mk5 i tak samo niektórzy pisali że to aku, rozrusznik itp... mapy, mapy i jeszcze raz mapy w tak młodym aucie. Przecież to nie żaden problem - jadę do tunera który ma wyeliminować usterkę, jak zmiana map nie pomaga to po prodtu nie płacę


Ja kupiełm Turana 1,9TDI 105KM przebieg 90 tys km z tym objawem i założyłem sie z tunerem ze rozrusznik pomoże, założyłem rozrusznik z rozbitego z 2009r i mu gały wyszły :blush: zajarał z pół obrotu- aku z prądem 760A, ze swoim MKIV miałem to samo i nie waliłem mapami tylko rozrusznik i dawka vagiem na maksa bo mam silnik VP i tez wali z pół obrotu, chyba ze juz ma wychulane dużo to tak, ale najperw eleminujemy inne rzeczy potem mapy- takie moje zdanie. Mapa zawsze pomoże- ale to obejście problemu- chyba ze ktoś sie nie liczy z dwumasem. Dla mnie to ostatecznosc- zawsze powtarzam bedzie zrobione i bedzie palił od ząbka ale najpierw wole sprawdzic i zrobic to wg ustalonych zasad a dopiero w ostateczności mapy.
Ostatnio edytowano Cz kwi 15, 2010 21:54 przez PinkFloyd, łącznie edytowano 5 razy
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 18h 25m
Pomógł: 654
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez doggie » Cz kwi 15, 2010 21:38

PinkFloyd, oczywiście jest jakieś prawdopodobieństwo uszkodzonego rozrusznika. Co do oszczędzania dwumasu to wg mnie lekko przesadzone przez producenta - nie dostrzegam tego w swoim
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 23h 39m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,