Golf V Plus zle odpalanie na cieplym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Golf V Plus zle odpalanie na cieplym silniku

Postprzez wojt_vw » Cz kwi 15, 2010 09:09

Witam wszystkich,posiadam golfa V Plus 1.9 TDI,problem dotyczy odpalania na cieplym silniku(przy temp 90 stopni trzeba pokrecic od 3-6 sekund),co moze byc przyczyna tego dlugiego krecenia na cieplym silniku?,prosze o pomoc oraz wskazowki co zrobic i gdzie ewentualnie zagladnac.Pozdrawiam
wojt_vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 26, 2007 19:58
Lokalizacja: Trójmiasto
Online: 0s
Pomógł: 2
Auto: Audi A4
Silnik: 1.8

Postprzez katerpi » Cz kwi 15, 2010 10:33

Prawdopodobnie mapy startowe. Większość posiadaczy Golfów 4 ma takie problemy. Trzeba ingerować w oprogramowanie kompa
katerpi
_________________
_________________
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU
Online: 10d 2h 30m
Pomógł: 71
Auto: Turborakieta
Silnik: AHF

Postprzez Qto » Cz kwi 15, 2010 11:17

Może tylko czujnik temperatury... najlepiej jakbyś pod kompa podpiął, w mkV diagnostyka komputerowa może wiele wyjaśnić, a tak można gdybać.
Sprzedam: wiązkę Climatronica do mk4
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Piła (PP)
Online: 169d 6h 2m
Pomógł: 1222
Auto: MK 4 1.4
Silnik: APE

Postprzez doggie » Cz kwi 15, 2010 21:10

na 99 % do zmiany mapy startowe w ECU, miałem to samo, zresztą dziesiątki użytkowników Mk5 z 1.9 TDI ma ten problem, wojt_vw, musisz podjechać do kolego rob555 w tune-up w Gdańsku lub do www.powerchip.pl na zmianę map
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 16h 33m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez PinkFloyd » Cz kwi 15, 2010 21:20

mettenos napisał(a):na 99 % do zmiany mapy startowe w ECU, miałem to samo, zresztą dziesiątki użytkowników Mk5 z 1.9 TDI ma ten problem, wojt_vw, musisz podjechać do kolego rob555 w tune-up w Gdańsku lub do www.powerchip.pl na zmianę map


W silniku PD nie ma co od razu walic mapami rozruchu, paliwo na ciepło podawane jest po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej silnika rozkręcanego przez rozrusznik- celem ochrony dwumasu, na zimno podawane jest od razu i wiekrza ilosc stąd łatwo zapala, czujnik temp. na ciepło nie ma wpływu jakby szwankował w dół to by lepiej pali a w górę nie ma już róznicy dla gorącego silnika. w 90% wystarczy zregenerowac rozrusznik i sprawdzic prad rozruchowy akumulatora i połączenie masowe. Wiele osób ze mną zie zakłądlało ,że silnik kręci ok po założeniu mojego rozrusznika silnik załapywał z pół obrotu- 90% tego problemu z silnikiem PD. Po wyeliminowaniu tego dopiero zabieramy się za mapy jak nie pomorze - ale wg mnie pomoże, nigdy w żadnym PD nie waliłem mapami- pomagała regeneracja rozrusznika, w VP-różnie bywało. . Jak regenerować to kompletenie tuleje i szczotki- nawet jak sa dobre- przegrzane na końcu zabieraja dużo amperażu. Rozrusznik ma krecic jak szlifierka ze nie zdążysz policzyc pracy suwu silnika.
Ostatnio edytowano Cz kwi 15, 2010 21:55 przez PinkFloyd, łącznie edytowano 1 raz
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 13h 25m
Pomógł: 654
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez doggie » Cz kwi 15, 2010 21:24

PinkFloyd, osobiście nie wierzę w to w kilkuletnim aucie, w 10-15 letnim tak ale nie tu, ja miałem to w 3 letnim Mk5 i tak samo niektórzy pisali że to aku, rozrusznik itp... mapy, mapy i jeszcze raz mapy w tak młodym aucie. Przecież to nie żaden problem - jadę do tunera który ma wyeliminować usterkę, jak zmiana map nie pomaga to po prodtu nie płacę
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 16h 33m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez PinkFloyd » Cz kwi 15, 2010 21:28

mettenos napisał(a):PinkFloyd, osobiście nie wierzę w to w kilkuletnim aucie, w 10-15 letnim tak ale nie tu, ja miałem to w 3 letnim Mk5 i tak samo niektórzy pisali że to aku, rozrusznik itp... mapy, mapy i jeszcze raz mapy w tak młodym aucie. Przecież to nie żaden problem - jadę do tunera który ma wyeliminować usterkę, jak zmiana map nie pomaga to po prodtu nie płacę


Ja kupiełm Turana 1,9TDI 105KM przebieg 90 tys km z tym objawem i założyłem sie z tunerem ze rozrusznik pomoże, założyłem rozrusznik z rozbitego z 2009r i mu gały wyszły :blush: zajarał z pół obrotu- aku z prądem 760A, ze swoim MKIV miałem to samo i nie waliłem mapami tylko rozrusznik i dawka vagiem na maksa bo mam silnik VP i tez wali z pół obrotu, chyba ze juz ma wychulane dużo to tak, ale najperw eleminujemy inne rzeczy potem mapy- takie moje zdanie. Mapa zawsze pomoże- ale to obejście problemu- chyba ze ktoś sie nie liczy z dwumasem. Dla mnie to ostatecznosc- zawsze powtarzam bedzie zrobione i bedzie palił od ząbka ale najpierw wole sprawdzic i zrobic to wg ustalonych zasad a dopiero w ostateczności mapy.
Ostatnio edytowano Cz kwi 15, 2010 21:54 przez PinkFloyd, łącznie edytowano 5 razy
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 13h 25m
Pomógł: 654
Auto: Dodge.Challe AUDI A2
Silnik: SRT8

Postprzez doggie » Cz kwi 15, 2010 21:38

PinkFloyd, oczywiście jest jakieś prawdopodobieństwo uszkodzonego rozrusznika. Co do oszczędzania dwumasu to wg mnie lekko przesadzone przez producenta - nie dostrzegam tego w swoim
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 16h 33m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,