kalibracja czujnika skrętu G85

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

kalibracja czujnika skrętu G85

Postprzez doggie » Śr kwi 14, 2010 15:01

Mk4 TDI AHF kolegi wrócił od mechanika po wymianie maglownicy po regeneracji. Problem polega na tym, że pali się kontrolka od ESP i nie da się zrobić adaptacji czujnika skrętu G85, w nastawach podstawowych w kanale 060 przy kierownicy wyprostowanej wskazuje że kalibracja jest niemożliwa :dol:

Obrazek

natomiast przy kierownicy skręconej i jeden obrót w prawo wskazuje status kalibracji OK :dol:

Obrazek

identycznie jest w bloku pomiarowym 004, kiedy kierownica jest skręcona o 1 obrót w prawo wskazuje 0 stopni do 1,49 st. czyli w normie natomiast przy wyprostowanych kołach wskazuje podan 200 stopni (dokładnie nie pamiętam). Kalibrację przeprowadzałem tak jak w swoim Mk5 czyli:

"- wyprostuj kola
- uruchom samochod
- skrec kierownicę 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj
- przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h.
- zatrzymaj samochod z kolami na wprost
- nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM: "


Teraz pytanie, czy mechanik coś spiieprzył podczas montażu maglownicy, czy możliwe jest złe podłączenie czujnika? Podejrzewam też że kontrolka od ESP ma z tym związek bo oprócz tych błędów :dol: innych nie ma

Środa,14,Kwiecień,2010,12:24:40:42698
Wersja VCDS: AKP 908.1
Wersja danych: 20091119



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: AKP\1C0-907-37X-ESP-F.LBL
Oznaczenie elementu: 1C0 907 379
Komponent i/lub wersja: ESP 20 CAN V005
Kodowanie: 18945
Kod serwisu: WSC 00046
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
27-00 - Niezrozumiały sygnał
00778 - Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
62-00 - Brak lub niepoprawne ustawienia


Za pozytywane sugestie oczywiście :pub:
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez Jacek75 » Śr kwi 14, 2010 19:15

Tak złozył na odwrót :) było na forum.

[ Dodano: 14 Kwi 2010 19:16 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211240

podpowiem: żóła kropka

[ Dodano: 14 Kwi 2010 19:19 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=g85 lepsze
Ostatnio edytowano Śr kwi 14, 2010 19:16 przez Jacek75, łącznie edytowano 1 raz
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 14h 29m
Pomógł: 90
Auto: MKV Variant 1.4TSI
Silnik: CAXA

Postprzez doggie » Śr kwi 14, 2010 19:56

Jacek75 napisał(a):Tak złozył na odwrót :) było na forum. ...........

podpowiem: żóła kropka


czyli rozumiem że wystarczy zdjąć kierownicę, przekręcić czujnik skrętu, założyć kierę, zrobić jeszcze raz adaptację, tak?

nie bardzo kumam to :dol:

przy wymianie sprawdzony żółty punkt pod kierownicą czy widoczny przez okno?
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez GMS » Śr kwi 14, 2010 23:27

tak zdejmij kierownicę przy pozycji na wprost przekręć pierścień pod kierownicą tak jak mówisz o obrót w prawo i będziesz miał koła na wprost i odpowiednią wartość czujnika skrętu kolejna sprawa to taśma od poduszki co to za baran to wymieniał !!!! jeszcze się nie nauczył, jak nie ukręcił żadnej taśmy od poduszki nie wolno tak robić sprawdź sobie po tym przekręceniu taśmy o ten jeden obrót czy taśma aby na pewno będzie na środku i się nie urwie czyli liczysz obroty w prawo i w lewo powinno dać się obrócić co najmniej o dwa obroty kolega wyżej dobrze podpowiada tam jest takie okienko i przez nie widać żółty punkt przy pozycji na wprost
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 15h 59m
Pomógł: 68

Postprzez doggie » Śr kwi 14, 2010 23:33

GMS, he he, chyba się zgadza z tą taśmą, jak skręca na max kierę w lewo to słychać taki trzask jak przy zgniataniu kartki papieru!!! Ale numer, co za matoł..
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez GMS » Śr kwi 14, 2010 23:54

to przestaw to jak powinno być może taśma jeszcze ocaleje a jak nie to mechanika w łeb i niech daje siano na drugą taśmę na drugi raz może się nauczy jak ma robić a nie jedno naprawia a drugie psuję
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 15h 59m
Pomógł: 68

Postprzez Qto » Śr kwi 14, 2010 23:58

GMS napisał(a):może taśma jeszcze ocaleje

czytałem kilka takich problemów na forum...za każdym razem wystarczyło obrócić kierownicę, taśma była cała. Za każdym razem ktoś sam dłubał i źle poskładał...ale żeby mechanik :panna: niestety wiadomo jak jest, nie zrobi się samemu to nie można być pewnym
mettenos, myślę że powyższe wskazówki wystarczą w usunięciu problemu i nie będzie trzeba nic wymieniać :)
Sprzedam: wiązkę Climatronica do mk4
Qto
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Piła (PP)
Online: 177d 10h
Pomógł: 1230
Auto: MK 4 1.4
Silnik: APE

Postprzez Jacek75 » Cz kwi 15, 2010 09:27

Po zdjęciu kierownicy jest takie okienko w którym w ustawieniu pozycji do jazdy na wprost ma być widoczna żółta kropka. Takie wymyślili do centrowania. Mogę coś podesłać jak dasz maila na priv, jak demontować kierę, choć o samnym czujniku chyba nie mam.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 14h 29m
Pomógł: 90
Auto: MKV Variant 1.4TSI
Silnik: CAXA

Postprzez doggie » Cz kwi 15, 2010 20:53

OK chłopaki, po prawie godzinnej walce z wyjęciem poduszki (masakra, w swoim Mk5 zdejmuję ją w 30 sekund) kierownica wyjęta, czujnik skrętu o 360 stopni przekręcony w prawo, kiera i poducha założona, następnie chwilka na adaptację czujnika skrętu i skasowanie kontrolki AIR-BAGu VCDS-em i po sprawie. Jeszcze raz wszystkim dziekuję za pomoc. Temat można zamknąć
Ostatnio edytowano Cz kwi 15, 2010 20:54 przez doggie, łącznie edytowano 1 raz
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: slawcioo88 i 8 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,