AAZ nierówna praca silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

AAZ nierówna praca silnika.

Post autor: tomecki83 » pn kwie 12, 2010 19:46

Witam!! Tak jak w temacie, mój AAZ po chłodnej nocy lub gdy jest zimny po odpaleniu pracuje nierówno , tzn. szarpie silnikiem jakby nie palił na jeden cylinder. Gdy odpalam silnik na wyciągniętym na max przyspieszaczu tego problemu niema. Przy rozgrzanym silniku niekoniecznie do 90st.C pali normalnie. Dodam że w zimie palił ładnie, tego problemu nie było. Objawami przypomina mi sie gdy miał zjarane 2 świece.
Sprawdzałem rozrząd i wszystko jest ok , na swoim miejscu.
Świece wymieniane na jesień.
Zastanawia mnie czy nie jest to winą akumulatora, który już się chyba kończy. Przy rannym odpalaniu dość ciężko kręci ale w końcu odpala ;)Może przy odpalaniu cały prąd z aku bierze rozrusznik a świece się nie grzeją do właściwej temp??
Co o tym sądzicie??



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Post autor: ciachotdi » pn kwie 12, 2010 20:13

zerwany klin na kole zebatym co na wał wchodzi !!! nie ignoruj tego



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » pn kwie 12, 2010 20:23

Wydaje mi się że gdyby był zerwany klin to juz chyba raczej by nie odpalił.Albo by się posypała głowica. A tu tylko jak jest zimny i bez wyciągniętego przyspieszacza. Gdy ciepły pali od strzała.
Wydaje mi się że trochę jest za późny kąt wtrysku, znak na kole jest przesunięty o kilka mm w stronę silnika gdy pozostałe znaki są ok.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Post autor: ciachotdi » pn kwie 12, 2010 20:37

Ale on ni musi byc calkowicie zerwany!!! wystarczy tak jak u mnie było obrobiło sie kolo zebate co nachodzi na wał co je przykrecasz ta sruba duza 19. Koło zebate sie troszke wyrobiło i przestawiał sie rozrzad i raz ładnie chodził drugim razem nie chciał palic jak był zimny bo jak ciepły to palił na dotyk. Ale tez musisz sprawdzic swiece czy wszystkie grzeja bo od tego trza zacząc. pozniej mozesz szukac winy w rozrzadzie bo nierowna praca silnika, to raczej te sprawy!!!!! Odezwij sie jak rozpoznasz problem pzdr



arwam

Post autor: arwam » pn kwie 12, 2010 21:14

tomecki83, sprawdź czy koło na wale prosto chodzi. jak chodzi prosto to sprawdź czy wszystkie świece masz sprawne. mogła się jedna lub dwie spalić
nie służy to silnikowi bo nie spalone paliwo spłukuje olej z gładzi cylindrowej.



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » pn kwie 12, 2010 21:31

Chodzi prosto koło , sprawdzałem w weekend, nawet próbowałem dokręcić śrubę którą jest przykręcone koło zębate i było dokręcone mocno. Poza tym dawałem na tą śrubę klej do gwintów żeby sie nie odkręciła. W tygodniu nie mam jak sprawdzić świec , dopiero w weekend. Przyspieszę trochę kąt wtrysku, może to pomoże.

[ Dodano: 13 Kwi 2010 16:23 ]
Zaobserwowałem też że gdy go odpalam zimny silnik to potrafi zapalić od razu i chodzi równo z 3 sekundy , później zaczyna chodzić nierówno i pojawia sie biały dymek z rury wydechowej. Gdy odpalam z przyspieszaczem pali ok, nic takiego niema miejsca. Akumulator mam juz słaby , ledwo przekręci silnikiem - może to też jest tego wina.

[ Dodano: 15 Kwi 2010 19:16 ]
Po sprawdzeniu aku , świec i rozrządu wychodzi na to że to wina tego zaj#$%^&go klinu na wale :/jutro mam zamiar umówić się z jednym fachowcem który ma warsztat zarówno mechaniczny jak i spawalniczy. Tylko obym dojechał do niego ;) Zastanawiam się czy jest możliwe nadspawanie tego wcięcia na wale i dopasowanie go bez wyciągania wału z silnika ??
Jaki jest koszt naprawy takiego wału gdy w gre wchodzi wyjęcie wału korbowego??
Proszę o poradę i opinie.

[ Dodano: 20 Kwi 2010 16:17 ]
Klin na wale zregenerowany :)I to bez wyciągania wału korbowego. Mało brakło a silnik zakończył by swój żywot :/ Teraz pora na testy a później trzeba się wziąść za ulepszenia ;) Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości